hoi allemaal, Ik ben benieuwd wat jullie van onze jongens namen vinden. We vinden het erg moeilijk en komen er maar niet uit. We hebben er nu 6 maar misschien weet iemand een leukere naam, alle hulp is welkom.
Hugo helemaal top. Kay vind ik te veel op Gay lijken Luc hoor je vaak. Boaz wel oke Twan niks Ivan niks ian leuk
Boaz/Boas: vind ik het leukst. Kay: Alleen leuk uitgesproken als Kaaj, dus niet als Keej (zelfde reden als hierboven al aangegeven is) Twan: Mwah Ivan: Niet zo geweldig, Ian daarentegen wel leuk! Hugo: Niet echt Luuc/Luc: Gewoontjes.. Succes!
Hoe willen jullie Kay uitspreken? Ik lees dat namelijk op z'n Engels en dan wordt het 'kee'. Vind ik erg leuk, leuker dan Kai / Kaj. Hugo vind ik te bekakt. Boas / Boaz vind ik meer een naam voor een schip of zo (en een achternaam). Twan redelijk, beetje een gekke klank of zo, zou ook voor een Aziatisch kindje kunnen vind ik altijd. Ian vind ik niet zo leuk, in NL is dat als snel 'ie-jan' in plaats van 'ie-jun', zorgt dus voor verwarring rond de uitspraak, zou 't daarom minder snel kiezen. Luc (zou ik schrijven als Luq) en Ivan (/Iwan) vind ik verder het leukst uit je rijtje. Andere namen misschien: Abel Almar, Almer Aron, Aaron Daran, Darian, Doran, Dorian Dev Diem, Dem, Dim Eldrik Elias Emiel Esben Felix Fenn Ferren Finn Gido / Guido Iben Ilian Izar, Ivar Jarik Jarne Jerre Jilan Jilles / Jillis Jisse Joar Joas / Joaz Jonah Jorben Joren, Jorian Jorik Jorre Jurrijn Kamiel / Camiel Kéan Kobe Leander Lenn Levijn Lex Lode Loek / Louk Loïc, Lowiek Lorik Lucas / Lukas Marnik, Marnix Mauk Maurik Maxim Merijn Moaz Nanno Noam Ocke Oscar / Oskar Quin Ravi, Rami, Revi Remi Ries Rink, Rinck Riv Roan, Doan / Dóan Rodi, Rody Rodin Ronan Rowen Sem, Sam Senn, Zenn, Zen, Sen Sepp, Seb, Sep Seppe, Sebbe, Sibbe Silvian Silvijn Stan, Sten Stas Stef Stian Thom, Tom Tias, Thias Tibe Tisse Tobe Tobian Tobias Tobin Victor / Viktor Viggo, Vigo, Vico Zef / Sef
Ik hou van de naam Luke, ik zou het dan ook op zn engels schrijven denk ik.. Of oerhollands Luuk Kay ook al aardig Boaz wel oke Twan ouderwets.. Hugo idem Ivan mwa
gestemd op Kay - maar ik bedoel: Kai te laat zag ik bij Ivan ook Ian staan. Ian vind ik hartstikke leuk!
Ik vind Twan erg leuk, dus daarop gestemd. Kay en Luc vind ik uit jouw lijsje ook super, Kaj zou ik dus met een j schrijven en Luuk gewoon op z'n NL, al is Luke ook leuk als je erg van Engelse namen houd of je andere kind(eren) ook een Engelse naam hebben, dus hier voorkeur voor Twan, Luuk en Kaj.
Boaz het leukst! Ian op z'n Nederlands vind ik ook leuk. Kai vind ik ook leuk. Rest vind ik niet leuk.
Boaz/Boas: persoonlijk vind ik het niets.. gewoon een kwestie van smaak Kay: liever Kaj (Kaai) en best leuk Twan: niet zo.. Ivan: nee, ik krijg er een DDR gevoel bij Hugo: leuke naam Luuc/Luc: veel voorkomend maar met reden.. leuke naam! (Luc)
Wat leuk om al jullie meningen te lezen Het blijft erg moeilijk, ik ben nu bijna op de helft van de zwangerschap en we kunnen nog steeds geen keuze maken. Wanneer hadden jullie ongeveer de naam?
Absoluut Luuk Boaz vind ik ook erg leuk. Wij hadden bij Luuk meteen de naam. Bij dit kindje pas sinds een week, dus bij 30 weken.