Omdat ik Marley qua uitspraak wel leuk vind maar op één of andere manier niet klik met namen met een -y dacht ik aan Marlee (voor een meisje). Wat vinden jullie daarvan?
ik denk dat het bij Marley de bedoeling is dat het uitgesproken wordt als Marlie. Dat zie ik bij Marlee niet gebeuren. Marlee doet mij denken aan een N op het eind die vergeten is.....Marleen. Marley vind ik echt een super leuke naam!!! Ik heb die naam hier in mijn omgeving nog niet eerder gehoord. Vind hem echt super......maar dan wel als Marley geschreven. Succes......
Als je de y wil vermijden (ik hou er zelf ook niet van), zou ik eerder gaan voor Marlie. Ik dacht eerst dat je een N was vergeten.
Idem, ik zou denken dat ze bij burgerzaken de N vergeten zijn te noteren. Denk dat je kind dan in toekomst ook vaak gevraagd zal worden of er geen N achter de naam moet.... Dan zou ik toch eerder gaan voor Marley (Marlie)
Anders is het net of degene die de baby aangegeven heeft bij het gemeentehuis de naam verkeerd doorgegeven heeft. N vergeten. En ik denk dat de verwarring met Marleen te groot is.
Ik vind Marley best een leuke naam, en zou Marlee nooit zo uitspreken. Marli of Marlie dan? Ik blijf Marley dan mooier vinden, maar als jij iets tegen een y hebt is dat geen optie.
Ik had zelf nooit gedacht aan Marleen omdat die naam in België echt niet vaak word gegeven. Hier is hij in het afgelopen jaar maar 2 keer gegeven in Vlaanderen, Marleen dus. Marli is ook wel een leuke optie natuurlijk
Hoe vaker ik de naam zie staan, hoe logischer ik het vind dat je het net zoals marley kunt uitspreken. Het went dus! Ik zou zeggen: als dit voor jullie de mooiste spelling is voor de leukste naam, ga ervoor. En verbeter mensen als ze het verkeerd zeggen of schrijven. Er komt vanzelf een moment dat zij het goed gaan doen.
Ik zou het nu als Marlee uitspreken, dus een ee-klank op het eind en ook nog eens de klemtoon op het laatste deel. Als je een ie-klank op het eind wilt, zou ik het anders schrijven.