Hoi allemaal, Gisteren bij de echo hebben mijn vriend en ik te horen gekregen dat we een meisje krijgen! We waren er allebei van overtuigd dat het een jongen was, dus we moesten even 'wennen' aan het idee Nu zijn we dolblij en supertrots (echt heel aandoenlijk om mijn vriend zo trots te zien ), maar moeten we natuurlijk een meisjesnaam verzinnen. We hadden als back-up wel een meisjesnaam in gedachten, die we allebei superlief en mooi vinden. Maar ik ben een beetje bang voor reacties; dat mensen aan een oud vrouwtje denken, de naam ouderwets vinden of iets dergelijks. Wat vinden jullie van de naam Yentl? De afkomst is Hebreeuws en het betekent lief/aardig.
Mijn nichtje heet zo, iedereen moest er aan wennen. nu hoort het bij haar maar ik blijf het geen mooie naam vinden. het klinkt zo hard en meer een woord dan een lieve meisjesnaam.
Ik ken een prachtig meisje dat zo heet, en die naam past echt bij haar. Vind het een mooie, aparte naam.
Ik vind het ook wel een leuke naam. Ik zou het dan wel leuker vinden om het uit te spreken met de J klant en niet de DJ klank zegmaar.
Dankjulliewel voor de eerlijke meningen! We spreken het ook uit met de J-klank en niet de DJ-klank. Yente staat ook op ons favorieten-lijstje, maar die naam hoor je net wat vaker en dat is voor ons een reden om het dan uiteindelijk niet te doen... In onze families komen 'normale' en veelvoorkomende meisjesnamen voor en ook een paar populaire, dus ik weet nu al dat we veel niet-begrijpende reacties krijgen. Dus MamaLinnie, ik begrijp precies wat je bedoelt; ik denk dat we veel van zulke reacties gaan krijgen. Maar eigenlijk moet ik idd niet zo twijfelen; we zijn allebei gek op de naam! Bedankt dames, dit had ik even nodig
Leuk! Is in elk geval niet weer een Jente / Yente / Jenthe / Yenthe. En ik vind 'm ook niet ouderwets. De uitspraak vind ik logisch met een J, dj zou ik vreemd vinden. De naam kan ook als Jentl, Yentel of Jentel geschreven worden.