Jildou! Fenne is veel te popi-jopie en Rixt kan ik niet goed uitspreken. Ik struikel over de xt-combinatie.
Iedereen bedankt voor jullie meningen. We zijn er nog niet uit. Wat jij zegt Amethist, daar heb ik ook al aan gedacht. Rixt is voor sommigen best lastig uit te spreken. En ik denk dat het lang zal duren voor onze dochter zelf de naam uit kan spreken.
Ik heb gekozen voor Rixt Krachtig, stoer, bijzonder. Rixte vind ik ook leuk, net iets zachter. Jildou vind ik ook wel mooi, maar misschien net iets te lomp. 'Hollanders' spreken dit ook vaak verkeerd uit (ik ben zelf Fries), als Jildoo. En dat vind ik een dooddoener.. Qua pesten is dat ook niet handig. Fenne vind ik wat tuttig. Ook leuke Friese namen vind ik zelf: Femke, Bernou, Elske, Imma, Meike, Finna, Biene, Eefke, Teske, Femma, Nanna, Nenna, Ymke, Ynske, Jelske, Jilske, Jiske, Silke, Sinne, Marrit, Neeltsje, Limke, Renske, Sietske / Sytske, Nienke / Nynke.
Best grappig dat 2 mensen in dit topic Rixt als jongensnaam kennen (en 1 het als een jongensnaam vindt klinken). Ik ken Rixt puur als meisjesnaam, zou 't bij een jongen echt heel vreemd vinden. Ter ondersteuning: er waren in 2010 volgens de namenbank van Meertens in totaal minder dan 5 jongens in Nederland die Rixt heetten en maar liefst 789 meisjes. Er waren geen gegevens over jongens met de naam Rikst, terwijl in dat jaar 95 meisjes deze naam droegen. Het is dus wel echt een meisjesnaam
Dankjewel voor het meedenken Michelle! In jouw rijtje zie ik ook nog wat leuke namen staan. Zal ze eens aan manlief voorleggen. En inderdaad, ik ken Rixt ook alleen als meisjesnaam. Ik had nav de reacties in dit topic ook op de site van Meertens gekeken. Een echte meisjesnaam dus!
Fenne is wel populair. Wist ik ook al, want heb natuurlijk al gekeken hoe vaak 'onze' drie namen de afgelopen jaren gegeven zijn. We zijn nog aan het nadenken, dus als iemand nog input heeft... En wat vinden jullie van Diede?
Ik vind alle 3 de namen niet zo mooi, maar dat komt dan misschien ook omdat ik niet uit Friesland kom ! Maar dat was niet je vraag en als ik dan moest kiezen zou ik voor Fenne gaan
Fenne (al vind ik Fenna leuker) vind ik het leukst van je rijtje. De andere namen vind ik niet mooi eigenlijk.