Hoi allemaal! Ik ben even benieuwd wat jullie van de volgende (jongens) namen vinden.. Noud Max Joep Jip Mick Welke vinden jullie het leukst? En waarom? Alvast bedankt voor het meedenken!!
Noud. Eventueel Joep, maar die vind ik iets minder leuk voor volwassenen. Mick vind ik te engels en pestgevoelig, Jip vind ik enorm kinderachtig en is in opkomst als meisjesnaam. Max vind ik een hondennaam, en het wordt vaak gebruikt als afkorting van maximaal.
Jip! Denk dat dat over een aantal jaren ook heel normaal is voor volwassenen. Ik zou er dan een wat langere naam achter plakken als tweede naam. Vind ik mooi klinken en mocht je zoontje dat dan willen kan hij altijd die naam gebruiken als ie ergens een hoge pief wordt ofzo haha.
Dan zou ik zeker gaan voor de naam Noud. Op plaats twee komt voor mij Mick of Max. Joep en Jip hebben niet mijn voorkeur
Allemaal leuk! Ik hou ook van lekkere stoere korte nemen! mijn volgorde zou zijn: Jip, klinkt lekker vrolijk Joep, zie een heerlijk ondeugend mannetje voor me Noud, een iets volwassener naam Max, ook leuk, maar vind Mads dan nog net iets leuker Mick, de minste uit jouw rijtje, maar nog steeds leuk
Noud en Mick zijn leuk! Max vind ik ook meer een hondennaam, Jip een beetje kinderachtig en Joep rijmt op Poep. Voor kinderen een leuk woordgrapje lijkt me.
Noud! Mick is te engels, Jip en Joep vind ik alleen leuk voor peuters en voor volwassen mannen een beetje kinderachtig. Max vind ik ook leuk, maar Noud net even pittiger.
Grappig om te zien hoe we dezelfde smaak hebben in namen.... Ons eerste zoontje heet Mick en nu nr 2 op komst is, ben ik (ook al is het nog veel te vroeg!) ook alweer namenlijstjes aan het maken Alleen Noud staat er hier niet op. Dat heeft iets ouwelijks vind ik. Over de pestgevoeligheid van de naam Mick (ik las dat bij iemand): wij hebben getwijfeld of we die naam daarom wel moesten kiezen. Toch gedaan, want 1. De meeste namen rijmen wel op iets lelijks 2. Het is verder een volstrekt normale naam, niet iets waar mensen hun wenkbrauwen bij op moeten trekken 3. Er rijmen ook een heleboel lieve dingen op. Als ze je kind willen treiteren, dan vinden ze daar wel een manier voor, ook als je naam nergens op rijmt. Succes met deze lastige kwestie 😉 Ben benieuwd wat het wordt!
als ik echt moet kiezen, Mick. Maar ik vind ze allemaal niet zo. En Max vind ik inderdaad een hondennaam.
Bedankt voor de reacties zover!! Ik denk dat ik zelf Noud de minst leuke vind.. Een beetje hard ofzo en niet echt voor een baby/kind... De rest vind ik allemaal leuk, dus twijfel echt! Ach ja, we hebben nog ff Als jullie nog nieuwe suggesties hebben ook welkom, al zijn veel korte namen hier in de buurt/familie al vergeven....