Hallo Ik twijfel tussen 3 namen welke vinden jullie het leukst? Tot vorige week vond ik yael het leukst en daarna vayen. En sinds donderdag staat jazzlin bovenaan. Ik vond vroeger wel vaker aparte namen leuk maar een poosje later vond ik ze ineens vreselijk . Dat wil ik nu natuurlijk niet meemaken . Welke naam vinden jullie het leukst? En wat vinden jullie vd schrijfwijze? Zouden jullie je er wat van aantrekken dat yael berggeit betekend in het hebreeuws en vajen met een j vagina betekend in het Turks ? Is jazzlin niet te geknutseld en past het bij m'n zoontje jayden? Haha een hoop twijfel hier dus! Dus ik hoop op een heleboel reacties! Bedankt alvast
Vayen en Yael vind ik beide leuk. Tweede naam van mijn dochter is ook Vayen, dus nee de betekenis stoort me niet, is ook anders geschreven. Jazzlin is niet mijn smaak.
Jazzlin en Vayen zijn echte hypenamen. Als je iets aparts wilt, zou ik voor Yael gaan. Daarnaast vind ik Jazzlin niet practisch ivm zelfde voorletter als je zoon, en bij Vayen denk ik wel steeds aan vagina. Yael dus.
Yael vind ik de mooiste van de drie hoewel ik ze alledrie niet geweldig vind. Vooral Jazzlin en Vajen zijn idd hypenamen...
Ik ken echt al heel veel yaels. Joodse dames. En een kerel. Vind het geen leuke naam, het zijn geen leuke mensen. Jazzlin vind ik zelf niet mooi, maar past wel bij de andere naam. Jayden. En vayen vind ik wel een mooie klank, en ik denk bij het turks dan ook echt: hoe vaak kom je dat nu tegen in nederland. Ik zelden, ik wist het niet.
Bedankt voor jullie reacties allemaal ! Ik ben er nog niet uit hoor ! Dus meer meningen zijn welkom ! Ik heb nog wel tot september maar toch! Bij m'n zoontje was jayden echt de enige naam die ik zo leuk vond ! En nu kan ik echt niet kiezen en ben ik zo bang dat ik later spijt krijg vd naam .
Yael zou voor mij afvallen dat vind ik meer een naam voor een jongen. Vayen klinkt leuk maar sinds ik weet wat Vajen vagina betekent vind ik het niet leuk meer ook niet als je het anders schrijft, de uitspraak blijft hetzelfde. Jazzlin blijft dan over. Alleen vind ik Jazz zo overbodig. Ik zou voor Jayden en Lin of Lynn gaan. Jazzlin past in mijn beleving niet bij een volwassen vrouw en Lin of Lynn wel.
Ik heb op Yael gestemd. Vayen...*GAAP*, zo wil iedereen tegenwoordig zijn/haar dochter noemen lijkt het wel. Jazzlin...gewoon nee, echt niet mooi.
Bedankt allemaal Ja ik denk toch dat yael nu op nr 1 staat. Is toch wel meer een meisjes naam dan een jongensnaam ? Nicky Robin Ricky bobbi waren vroeger ook alleen jongensnamen! En dat het een joodse naam is en de betekenis ( berggeit) zouden jullie je daar aan storen? Ik denk dat deze schrijfwijze Goed is . Dus yael. Of zouden jullie jael doen ? En dan met puntjes op de e? Whaja maar misschien wordt het toch nog een andere naam ! Dus als iemand m'n rijtje aan kan vullen ? Graag! Gr.
Nou ben er nog niet uit ! Vind jazzlin wel onwijs leuk maar ik ben bang dat deze naam later gaat vervelen ! Vayen blijft gaaf maar blijf aan vagina denken Yael vond ik al heel lang leuk maar stel dat ze later toch gelovig wordt en d'r betekenis yael niks vind
Jazzlin vind ik niks. Leuker vind ik dan nog Jaslin of Jeslin. Vind die zz echt niet leuk. Vayen en Vajen hoor je heel veel en vagina... Yael zie ik meer als jongensnaam. Terwijl ik jongensachtige namen vaak leuk vind voor meisjes (Robin, Sam etc.)
Yael vind ik mooi! Ik vind het een unisex naam, dus kan ook gewoon voor ene meisje. Vajen vind ik op zich wel leuk, maar ik zou hier zelf nooit voor kiezen omdat hij mij te populair is. Ik vind Vienna veeeeel leuker (maar ben dan ook bevooroordeeld hahahaha ), omdat deze veel minder populair is en ook meer een klassieke naam is. Jazzlin is niet mijn smaak. Ik vind Jaylinn leuker, maar dat lijkt misschien teveel op de naam van je zoontje? Succes met kiezen! Als je denkt gekozen te hebben, probeer de naam dan eens een tijde hardop te zeggen en bijv als voorbeeld op een geboortekaartje te zetten haha Dat hielp mij om alvast te wennen aan een naam