Welke naam vinden jullie het leukste; Turkse meisjesnaam; Eliz Miray Culay (uit te spreken als dsjulay) We twijfelen nog
Eliz, maar dat komt doordat ik niet goed weet hoe ik de andere twee namen uit moet spreken (zelfs niet met je uitleg erbij).
Daarom hebben we Eliz er ook bij de top 3 omdat dit de makkelijkste naam is voor onze vrienden en familie in Nederland maar Eliz komt ook vaak voor als baby naam. Zelf vind ik Miray het mooist maar mijn vriend heeft de voorkeur voor Culay moeilijk dus
Eliz vind ik het mooist. Culay vind ik te vreemd in het Nederlands en er zal waarschijnlijk altijd gevraagd worden hoe het uitgesproken moet worden. Miray associeer ik met een jongen, Mirai is een Japanse jongensnaam
Eliz. Miray vind ik vrij mannelijk, en Culay zal altijd verbeterd moeten worden met uitspraak en spelling.
Ik vind Culay prachtig, maar zou het niet doen in Nederland. Uitspreek moet altijd worden verbeterd door mensen die geen kennis hebben van het Turks. Ik ken een Ceren met hetzelfde probleem, iedereen zegt keren of seren, niemand komt op de juiste uitspraak. Ik vind Eliz en Miray ook mooi maar zou persoonlijk dan voor Miray gaan. De mooiste Turkse meisjesnaam vind ik overigens Dilay, lijkt er wel wat op.
Eliz of Miray, Culay lijkt me onhandig vanwege de uitspraak, denk dat jullie kindje het dan bijna altijd moet verbeteren.
Ik denk dat ik Miray het mooist vind. Ik kende een ceylin, vast ook dezelfde uitspraak als culay. Velen wennen vast, maar er zullen altijd mensen zijn die het net niet goed uitspreken.
Ik vind Miray het mooiste. Culay klinkt voor mij een beetje als een gerecht ofzo... En daarbij is die uitspraak voor nederlanders denk ik lastig. Maar als dat jullie niet uitmaakt, is dat natuurlijk geen argument Eliz is idd erg vaak voorkomend. Maakt op zich niets uit, alleen ik zou daar persoonlijk dan niet voor kiezen.