We zijn er nog niet uit! Wij willen voor onze toekomstige dochter graag een Engelse naam (onze eerste dochter heeft ook een Engelse voornaam en 2de naam). Alice en Rosie staan ook op ons lijstje, maar willen we eventueel combineren als voornaam en tweede naam. Kiezen jullie dan voor Alice Rosie of Rosie Alice? Bedankt!
Ik vind Rosie Alice wel lekker klinken, alsof het zo hoort zeg maar, bij Alice Rosie heb ik dat minder. Wel leuke namen! Ik ben zelf ook van de Engelse namen
Dit. Al vind ik de andere combi wel wat lekkerder klinken: dan zou ik de 2e naam als roepnaam doen. Rosie lijkt mij echt niets voor een volwassen vrouw.
Ik vind Rosie Alice beter klinken, maar Alice een mooiere roepnaam. Als jullie ooit nog een kindje zouden willen zou ik een naam bewaren, superfijn als jullie er meerdere hebben kunnen vinden die jullie allebei mooi vinden! Ik vond dat in ieder geval erg lastig.
Daar dacht ik ineens ook aan, wat als we ooit toch nog een 3de kindje willen, dan kunnen we die naam niet meer gebruiken! Haha, goed idee, misschien toch maar gaan nadenken over een andere 2de naam die voor ons duidelijk een 2de naam is en blijft!
Ik vind het allebei niet zo leuk bij elkaar, maar als ik moet kiezen ga ik voor Rosie Alice. Ben alleen niet zo'n fan van de naam Rosie, vooral op z'n nederlands uitgesproken wordt dat zo lomp.