Welke schrijfwijze vinden jullie beter passen? En vinden jullie de naam ouderwets? Nog steeds in dubio,nog 1 week te gaan😬
Bij uitspraak An-niek zou ik voor Anniek gaan. Als je Aa-niek wilt zou ik Aniek doen. Ik vind persoonlijk de naam wel een beetje geweest ja..
Inderdaad wat hierboven gezegd is. Uitspraak An-niek is Anniek en Aa-niek is Aniek. Ik vind persoonlijk Aniek (en dus die uitspraak) mooier. Ik vind het ook een leuke naam en zeker niet ouderwets.
Ik vind het ook een beetje ouderwets. Ik zou dan voor Annick gaan. Uitspraak is hetzelfde, maar de schrijfwijze ziet er voor mij 'gepaster' uit.
Voor mij Aniek, maar ik zou dat uitspreken als Ah-niek (beetje overdreven zo, maar een a dus en geen aa). Het was bij ons lang een optie evenals Danique (is voor mij ook Dah-niek), maar uiteindelijk voor een andere naam met an erin gegaan. Ik vind het ook absoluut geen ouderwetse naam.
Aniek zou ik als ah-niek uitspreken, niet aa-niek. Vind het mooier staan met 1 n. Leuke, vrolijke naam!
Snap het dubio om de schrijfwijze. Kan allebei, denk ik.... Ik vind het een superleuke naam. Vlot, fris, vrolijk. Doen!
Met dubbel N vind ik het wat vlotter/stoerder en met een enkele N wat meisjesachtiger.. Net wat je liever hebt dus wat mijn mening betreft 😉
Aniek wordt vaker gebruikt maar zelf vind ik Anniek vele malen logischer / mooier. Ik moet ook denken aan Anniek Pheifer, daar schrijf je het ook zo. Aniek maak ik AA-niek van. Annick is voor mij an-NICK in uitspraak en vind ik heel gek. Te Frans dan of zo (als het anniek moet worden in uitspraak). Anniek spreek ik uit an-NIEK. Ik vind het totaal geen ouderwetse naam Juist heel vlot en tijdloos. Krachtig maar heeft ook iets liefs. Misschien vind je ook nog leuk: Tamar - Liselot - Yentl - Julijn - Jorien - Marlou - Marlijn - Tessel - Robine - Vivian - Elianne - Eliane - Marinthe - Evanne - Loïse - Merel - Lauren - Loren - Robijn - Marrit - Tirza - Ronja - Bodil - Rivka - Dagmar - Malin - Nika - Dana - Mirre - Mirle - Maite - Jeske - Teske - Else / Elze - Karo / Caro - Lenne - Lenna - Lotta - Ellis - Sascha - Elodie - Jette - Hanne - Janne - Eef(je) - Elske - Maartje - Veerle - Isolde - Annika - Noralie - Rosalin - Florine - Bodée - Amée - Bodijn - Bodine - Floranne - Florieke - Viviënne - Ellemijn - Annemijn - Annelin - Jasmijn - Noor - Nore - Vieve - Ninthe. Maar persoonlijk vind ik Anniek leuk genoeg