Ik open ook maar weer eens een namentopic. Nog niet zwanger maar wel druk bezig om dat te worden en aan het filosoferen over een naam voor een broertje of zusje. Ons dochtertje heet: Bekijk bijlage 584192 (Naam liever niet voluit schrijven) Namen die ik leuk vind zijn, voor een meisje: Flo en Pom en voor een jongen: Sef en Lev (al vind ik die laatste te jut en jul icm naam dochter). Benieuwd wat jullie voor ideeën hebben!
Flo en Sef passen beide en vind ik erg leuk. Pom vind ik niet passen en Lev wordt inderdaad te jut en jul.
Flo heel leuk, zowel los als naast de naam van je oudste. Sef en Lev oké maar iets minder qua combi. Pom vind ik niks. Meisje: Mae! Tess Mare Jade (engelse uitspraak) Britt Flore Ivy Jongen: Dex! Tex Ilja Wess Quin / Quinn Otis Reza
Fem Keet Mirre Jonne Nele Eef Kaat Noor Saar Nine Ize Wende Juul Roos Suus Brecht Mijs Cato Minte Maud Brent Vic Sten Tuur Ties Tygo Finn Noud Mels Miel Max Riff Jens Sepp Sil Stan Cas Wout
L.o u. En Lev vind ik heel mooi! Geen jut en jul.. L.o.u. en Vic L.o.u. en Cas L.o.u. en Sten L.o.u. en Xem L.o.u en Mas Lo.u. en Ferr L.o.u en Ivy L.o.u. en Isa L.o.u en Fem L.o.u. en Keet L.o.u en Sue
Keet, Jule en Mare komen op de longlist voor een meisje en Sten voor een jongen! Otis vind ik ook super leuk maar dat vindt mij vriend niks.
Wat een super leuke naam heeft je dochter! Ik vind Flo wel echt pest gevoelig... denk zelf ook echt meteen aan een vlo.. Vind Floor dan beter maar niet de Engelse betekenis. Fiore misschien? Of Saar?
Bedoel je pestgevoelig enkel vanwege vlo of om nog andere redenen die ik over het hoofd zie? Vlo, daar zou ik het niet om laten namelijk. Zo is er met elkaar naam wel wat.
Ja het is inderdaad de associatie met vlo: vlooien. Ik denk niet dat elke naam pestgevoelig is. Maar dat is mijn mening he, het is wat er bij mij op zou komen als ìk die naam zou horen of lezen op een geboortekaartje en het maakt verder niet uit. Als dit dé naam is moet je dat gewoon doen natuurlijk.
Slecht hoor, van je vriend Wat vind je van: Foss Bay Nim Noor / Nora Fam Linde Jane Vic Mitch Mats Daaf Raave Sep Joep
Het zijn niet mijn soort namen, maar dat hoeft niet hé. Ik vind Flo en Sef het mooiste. Maar vind Sef eigenlijk onaf klinken. Ik zou dan eerder voor Stef gaan. Mare ook mooi!
Alix Amé Ava Beth Brinn Cato Cis Clea Day Dot Efin Erin Esa Evi Febe Fee Fia Floor Gwen Imme Ines Indy Isha Ivy Izzy Jet Jools Joy Mae Mel Nim Noé Orla Pip Puck Puk Quin Rae Rea Rhea Riva Rox Sas Syl Tris Yuna Ace Aris Axel Bor Bren Cain Cis Cliff Dax Dex Elon Faas Fenn Fer Fos Jack Jax Jent Jur Mex Moos Nyo Nino Odin Ole Quin Raf Revi Senn Sepp Shae Vic Vigo Wes Wolf Wout Zain Zeno Zev Zias
Flo past er super bij! Lev erg leuk, maar inderdaad een beetje jut en jul. Lexi Isla Yuna Dijn Isen Niva Mijs Dex Vinz Rio Wes Zeph Boy Phil
Ik vind de naam van je dochter zo leuk! Noë, Noé Ava Dané Eden Pam Gina Nim Erin Ellis Ise, Isé Jolé Lila Novi Ruby Bodhi, Bodi Enzo Ferre Dex Duuk Eli Mika Nilo, Nino Nio, Neo Seppe Sil Mats Vic, Vik, Vick Xavi, Savi
Ik snap de associatie wel hoor. Maar ik vind het zelf geen probleem. Denk namelijk dat het heel snel verdwijnt zo’n associatie en mensen gewoon aan jou en je naam denken. En wellicht is niet elke naam pestgevoelig maar als ze je willen pesten dan doen ze dat toch wel. Is het niet je naam dan wel je neus of je bril of weet ik het. Ik ken ook een leuke Flo dus dat helpt natuurlijk haha .
Nim vind ik erg leuk! En Noor ook maar die valt helaas af. Fia, Brinn, Niva en Novi komen ook op de longlist. Fen en Nio schrijf ik erbij voor een jongen. Merk dat ik jongensnamen lastiger vind. Ik houd geloof ik wel van onaf .
Fré Vie Kess Edie Mel Viv Iva Jula Ela Sam Wiep Bo Jet Mexx Aure Nola Sia Cleo Jay Rose Sem Mint Cis Joy Skye Jazz Ash Dan Jai Nilo Bran Bren Sen/Zen Dain Wes(s) Newt Sol/Sil Cruz Stef Sid(ney) Mel Fos Mexx Bor Reno Tren Dajo Arlo Vin Jim Dean Jack Bob Mas Riv Ted Rev Skip Tex Fer