Minte gestemd..of Minthe Menthe vind ik ook mooi Mirle of Mirre vind ik ook mooi Níene wat kinds en Lou ook leuk!
Mirle en Louèn gestemd. Een naam die lijkt op Louèn heeft hier op het lijstje gestaan voor een meisje dus niet gek dat ik op die stem Merle vind ik héél mooi. Mirle iets minder omdat het me aan 'mirror' doet denken (hoewel dat geen slechte associatie is natuurlijk), maar omdat ik wel van apartere namen hou tevens voor deze gestemd. Sinne: 'to sin'. Ehh nee dank je. Geen naam voor mijn kind iig. Maar hey: sommige mensen boeien niet zo mooie betekenissen nou eenmaal niks Minte: ik ken een Mint en vind zelf Menthe een erg mooie naam. Twee vergelijkbare namen stonden hier ook op de lijst. Maar ben toch meer van team -met -h- ertussen- Niene: ik hou niet van de naam Nina of de afkorting daarvan (Nien) dus vind dit ook niks. Ondanks dezelfde uitspraak vind ik Nine nog leuker, al staat er dan wel 'negen' in het engels. Jule: leuk, stond hier ook op het lijstje, maar wel erg hip tegenwoordig dus viel daarom af. Nim: vind ik niks. Klinkt gemaakt ook. En doet me denken aan een nymfomaan.
Ik juist wél! Heel mooi juist. Klinkt vaak lieflijk (behalve eindigend op -ke). Ik vind namen eindigend op een -a vaak niet mooi omdat ze vaak hard klinken (al heeft onze dochter er twee van de drie )
Ik heb voor Jule gekozen, als zou ik er persoonlijk Julie van maken. De rest vind ik niet erg mooi klinken om eerlijk te zijn, maar dat is ieder zijn smaak
Ik heb voor Mirle gekozen. Twijfelde tussen Mirle en Nim. Vind zelf Merle ook super mooi. Wellicht spreekt die naam je ook aan.
Heel erg bedankt voor jullie (uitgebreide) reacties. Inmiddels is er alweer wat afgevallen én bijgekomen. Dus er komt weer een topic. @vuurvlinder Jinthe helaas slechte associaties mee.