We weten inmiddels dat we een meisje krijgen maar nu nog kiezen tussen deze namen: - Saar - Luus - Joes - Lune Wat vinden jullie het leukst? Onze andere twee kinderen (jongen en meisje) hebben allebei een korte Hollandse naam met één lettergreep. De tweede eindigt op een -r (dat geeft twijfel over de naam Saar, wat in eerste instantie de favoriet was)
Ik vind zelf Lune de leukste. zou het niet storend vinden van twee namen eindigend op een “r”, als dat jullie favoriet is. Luus is plat voor luis. Saar vind ik zelf ook at minder. Joes vond ik niet mooi, maar ken nu een hele leuke vrouw die zo heet, dan wordt de naam vaak leuker van .
Lune! Saar vind ik erg kak en teveel voorkomend. Ook vanwege de -r zou ik het niet doen in jullie geval. Luus vind ik niet mooi en Joes vind ik een jongensnaam.
Saar! Lekker vlot. Joes ken ik als jongensnaam Luus vind ik geen naam maar meer een afkorting van lucia, en dat gevoel heb ik bij saar veel minder Lune vind ik ook niet echt als een naam klinken .
Saar! Ik zal me niet laten weerhouden door een -r als het voor jullie dé naam is. Bij Luus moet ik aan 'luis' denken, niet persé positieve associatie en vind het meer een afkorting van Lucie. Joes te geknutseld, combinatie van Joep en Loes. Niet echt mijn ding. Lune zou mijn 2e keuze zijn.
Saar vind ik het leukst, de rest niet. Joes is een jongensnaam en vind ik niet mooi klinken, ik link hem ook een een van de eerste slachtoffers van zinloos geweld. Lune hoe spreek je dat uit? [lune] [ loen] of nog iets anders? Luus vind ik ook niks, klinkt als luis, loes vind ik dan beter.
Lune. Saar vind ik geen echte naam maar een afkorting, Joes te jongensachtig klinken en Luus vind ik gewoon niet mooi.
Joes is een hondennaam en wordt daarnaast gebruikt voor jongetjes. Luus vind ik net als Joes ook écht verschrikkelijk Saar is op zich een oké naam, maar zelf vind ik hem véél te hard. Lune vind ik als enige van dit rijtje erg leuk!
Ik heb bij onze dochter erg getwijfeld tussen Luce en Cato. Ik vind de schrijfwijze Luus minder leuk, maar de naam vind ik top.
Leuk!! Cato geworden zie ik. Ook leuk! Denk dat met schrijfwijze Luce veel mensen het verkeerd uitspreken. We hebben hier al twee kids met korte Nederlandse namen dus schrijfwijze Luus zou ook beter passen.
Als ik denk aan Hollandse namen zeg ik Saar. Lune zou mijn tweede keus dan zijn. Al vind ik Lune wel mooier. Joes vind ik echt een jongensnaam. In de kleuterklas zit een Luus en ik kan er gewoon niet aan wennen.
Onze andere dochter heeft ook een naam die je bekakt zou kunnen uitspreken omdat het op een -r eindigt. Hier spreek je haar naam en Saar niet bekakt uit.
Saar Joes vind ik een jongensnaam, Luus vind ik geen naam (Loes wel), Lune vind ik niet fijn uitspreken en ik vind het irritant dat de uitspraak ook niet meteen duidelijk is.
Saar Luus - luis (ik noem die beestjes altijd luus haha) Joes - jongensnaam (loes wel leuk) Lune - mwah