Meiden, Wat vinden jullie van de meisjesnaam Elle? Het is een vernoeming naar Nel. Is dit te ver gezocht of niet? Wat vinden jullie verder van de naam? Het wordt de doopnaam dus niet de roepnaam... Groetjes!!
Hier precies zo. Als het op de doopnaam gaat en de vernoeming erg belangrijk vindt, dan zou ik voor een duidelijkere verwijzing gaan (Nelle(ke)?).
Ik vind de vernoeming duidelijk mits je de uitleg erbij geeft. Zonder uitleg zou ik het er ook niet uithalen. Verder vind ik het een leuke naam.
ik kan de link naar Nel ook niet leggen. Ik vind Elle als doopnaam wel leuk, al vind ik Elles of Ellen leuker.
Ik vind het wel aardig duidelijk hoor! Bij ons is de vernoeming alleen de voorletter (is ook de voorletter van 2 overgrootmoeders) en de -anna (uit haar 2e naam Hosannah) is een "verwijzing" naar Janna, mijn oma's naam. Tsja, dat haal je er ook niet uit, maar ik wel! Dus gewoon doen, het gaat er niet om dat iedereen het weet, maar dat je het zelf weet!
hier sluit ik me bij aan . En als mensen de persoon Nel kennen, naar wie je kindje vernoemd wordt, dan zullen ze dit ook wel herkennen denk ik. Verder: gewoon mooi
Ellen vind ik duidelijker naar Nel, komt vast door die n. Maar aangezien het toch niet de roepnaam wordt zou ik nog meer/ duidelijker vernoemen.
We willen wel een beetje vernoemen....maar Nelleke vinden we echt niet mooi. Nel / Neeltje.....tja wat maak je er van. Wij dachten dus aan Elle.... Als iemand nog andere suggesties heeft...
Elle is prachtig! Wij gaan onze dochter de naam Evelyn geven omdat mijn moeder Lynne heet. Ook niet direct maar met de uitleg erbij word de naam meteen specialer. Ik vind niet dat je meteen hoeft te zien dat het een ¨vernoemnaam¨ is. De betekenis is belangrijker. Andere ideetjes: De naam Nel komt van: The girl's name Nell \n(e)-ll\ is a variant of Cornelia (Latin), Eleanor (Greek), Helen (Greek) and Nelly (English), and the meaning of Nell is "horn; sun ray, shining light". See also Denelle, Ellen and Wynell. The baby name Nell sounds like Nella, Nela, Neel, Nelli, Nelle, and Noell. Dit betekend dat indirect de naam Elle dus helemaal kan. Kijk maar naar Eleonor en Ellen....Dan kan Elle dus prima. Plus: Nel en El rijmen Ga voor Elle en maak er een prachtig verhaal bij....Leuk voor in het babyboekje. En anders vind ik Nella ook erg leuk.
Is het eerder genoemde Ellen geen optie? Het 'n'netje maakt wel een verschilletje? Wij wilde zelf dezelfde naam eventueel vernoemen in de voorletters.. aangezien we met 2e naam + achternaam al E.L hadden.. maar helaas konden we geen naam vinden die we beiden mooi vonden met een N Maar ik kan me voorstellen dat je niet veel verder komt en voor ons zou Nelleke of Neeltje ook geen optie zijn. Ik zou dus lekker bij Elle(n) blijven
Ellen, ja, het is maar 1 n...maar toch klinkt het me net wat te ouderwets in de oren... Nou ja, voorlopig Elle dus
Ik vind hem wel super! En ik vind de vernoeming wel mooi en niet te ver gezocht. Want uiteindelijk is een vernoeming niet de naam zelf hé...
Ik vind Elle eigenlijk niet zo... het is gewoon 'zij' in het frans, en dat vind ik net of je geen naam weet, dus maar gewoon 'zij' zegt. Maar dat vind ik ook van namen als 'boy' en 'zus'. Ellen of Elles vind ik veeeeel leuker!