echo heupjes goed, verschil in lengte beentjes zit me niet lekker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Verleden week zijn we voor de echo van de heupjes geweest ivm beenlengte verschil, ongelijke bilplooi.
    Nu werd er toen gezegd dat het een twijflegeval was (doordegene die de echo maakte en dat het er aan lag hoe de radioloog zou meten) en volgens de huisarts lag het ruim boven die 60%.
    Dus we gaan er vanuit dat dat ook klopt.

Maar wat me gewoon niet lekker zit is die beenlengte verschil, want dat is tussen de 1 en de 1,5 cm, trekt dit gewoon nog weg?
    Hebben er meer ervaring met een goede echo en toch die beenlengte verschil en was dat ook niets?

Woensdag moet ik ook naar de kinderarts met haar en vraag ik het zo en zo daar ook nog.

2. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou is langs kunnen gaan bij een chiropraktor.
    Die zijn heel goed met kinderen en misschien kan die iets voor jullie betekenen.
    Succes ermee

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hoi!

ik heb dit vroeger gehad en zijn er nu pas achter gekomen dat mijn bekken met me geboorte waren verwrongen.
    google maar eens op verwrongen bekken.

dus altijd been lengte verschil en veel rugklachten gehad.

succes!!

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je er echt niet prettig bij voelt vragen naar verder onderzoek en stuur anders aan op het maken van een rontgenfoto zodra dat kan. Op een echo is soms niet alles goed te zien, kan trouwens ook met een foto hoor. De eerste orthopeed dacht dat hij de heup van de jongste in de kom had zitten en een half jaar later bleek met een andere manier van foto's maken dat dit toch niet het geval was

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    je zou nog ene aanvullende rontgenfoto kunnen aanvragen, is net wat nauwkeuriger dan een echo. volgens mij kan dat pas als je kind 4 maanden of ouder is.
    Hier een dochtertje die hetzelfde had. Echo was goed, maar het zat me niet lekker. aangedrongen op een rontgenfoto. Deze was gelukkig ook goed. hier bleek ze een verhoogde spierspanning aan 1 been te hebben waardoor ze m "op trok" en waardoor dat been dus korter leek. Mbv fysio is het weer bijgetrokken. Oefeningen waarbij juist het andere been werd gestimuleerd. Ze kon ook pas laat draaien (daardoor). Nu staat ze en kan ik er niks meer van zien. Extra bilplooi is ook weg en lengte verschil is ook niet meer aanwezig.

Deel Deze Pagina