Dreumes & tv kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poppy14, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoeveel tv kijkt jullie dreumes???

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vrij weinig hij is vaak druk bezig met andere dingen.
    net heeft hij een klein stukje teletubbies gekeken maar hij verliest snel zijn interesse.

3. Boris10

Boris10 Niet meer actief

TV nooit maar tegen 5 uur 'smiddags mag hij even op Youtube kijken naar 'Budgie de kleine helicopter' en 'Tractor Tom'.
    Hij is dan moe aan het worden en kan echt even bijtanken als hij even mag kijken.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een peuter inmiddels maar weinig.
    Oudste had er veel meer interesse in dus die keek ook meer.
    Nu ze naar school gaat, sommige dagen niet. Anders even s avonds een kwartiertje. Als ze vrij is en moe ligt ze wel eens een tijd lang op de bank met tv aan.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tijdens het koken zet ik regelmatig een dvd op want dan wil ze toevallig net opgetild worden ;). Met haar knuf er bij, dan kan ze lekker bankhangen. Voor haar een rustmomentje.
    Ze is gek op Maya de bij! :)

6. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier vanochtend dus een tv ochtendje , ik ben bijna 37 weken zwanger , en samen zo even geen drukte en relaxen is echt lekker .

Zoonlief vind de tv leuk!! Omizoomi , tictoc en dora

Maar ik voel me gauw schuldig als ik hem zo aan de buis geplakt zie.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje (10,5 mnd) kijkt tv mee maar ik zal hem nooit voor de tv zetten. Hij kijkt mee met de oudste twee en dat is eigenlijk niet te voorkomen.
    We kijken 1 x per week een 15 min naar Teletubbies op de computer (spelletje) en dat is het wel. Ik verwacht dat het ook nog wel een tijdje zo zal blijven maar tegen de tijd dat hij 1,5 jaar is zal het wel wat meer zijn maar ik probeer het wel te beperken.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#8 MMarianne, 16 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2014
    Denk dat ie met een jaar interesse kreeg in de tv en het kijken varieert van een kwartiertje tot twee uur, zolang er genoeg andere activiteiten gedaan worden prima...hebben sinds kort ook netflix en kijken nu samen ook wel eens een film, gezellig.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Ik zet hem voor de oudste even aan als ik de jongste uit bed ga halen, dan weet ik namelijk zeker dat hij even op de bank blijft zitten. Is maar 2 min, dan verschoon ik de jongste beneden en gaat hij weer uit :)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hj mag op de ipad tv kijken en dan zet ik nijntje, bumba, het zandkasteel of teletubbies op.
    Soms een uur per dag in totaal en soms 2 dagen niet.
    Interesse voor tv/bumba kwam rond de 13 maanden

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    In de ochtend kijkt ze NL 3 bij ons in bed als wij ons douchten (+/- 20 min)

Daarnaast als ik aan het eind van de middag ga koken en ze is wat moe aan het worden zet ik nog wel eens Nijntje of Bumba op. (20-30 min)

Wanneer ze niet lekker is, staat vaker de tv aan op kinderzender en klimt ze tussen het spelen door af en toe even met haar knuffel op de bank en kijkt ze dus meer tv dan normaal.
    Maar gelukkig is ze bijna nooit ziek, dus vind ik geen probleem.

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elke ochtend even een half uurtje/ uurtje zodat ik mezelf en de baby even kan aankleden, make-uppen, enz.
    Voor de rest doen we veel andere dingen dus ik vind het niet erg.
    En dankzij "Charlie en de getallen" kan ze nu van 1 tot 5 tellen.. :)

13. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    heel verschillend er zijn dagen dat er geen interesse voor is en soms kijkt hij even maar hij is niet echt geïnteresseerd in de tekenfilm zelf maar hij vindt eigenlijk alleen de muziek wanneer een tekenfilm begint erg leuk dan kruipt hij als een malle naar de tv en begint mee te dansen :D
    tv staat als ik vrij ben wel een gedeelte van de dag aan maar meer voor achtergrondgeluid hij is er verder niet echt mee bezig.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Als dreumes niet zoveel.
    Nu als peuter meer dan me lief is....
    Wel verantwoorde filmpjes op de Ipad of een DVD eigenlijk nooit gewoon op de tv.
    'S morgens bij ons op bed als zij heel vroeg wakker is in het weekend en wij nog even willen liggen en vaak tijdens het eten koken. Verder als ze erg moe is en voordat ze op bed gaat nog heel even.
    Ze kijkt veel Dora, Zandkasteel, Woezel en Pip, Nijntje en Dribbel.

Ondanks dat ze voor mijn gevoel te veel filmpjes kijkt, heb ik wel het gevoel dat ze er veel van leert. Aan taal/woordenschat maar ook sociaal-emotioneel, ze speelt en doet heel veel na uit de filmpjes.
    Ik las laatst dat je je kind voor elke minuut tv ook een minuut buiten moet laten spelen, dat zit hier wel goed dus wat dat betreft maak ik me weer niet zoveel zorgen"

15. tuc

tuc Niet meer actief

ik zet voor hem niet bewust tv op, maar hij kijkt wel even mee met zn zus. S ochtends een half uurtje voor naar schoolgaan en met niet zomers weer s middags ook een half uurtje voor het eten.

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dochter kijkt eigenlijk nooit tv. Niet nodig, maar buiten dat komt het er ook gewoon niet van. Druk met andere dingen ;)

17. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dochter vindt de laptop zwaar interessant, maar als ik een filmpje (Nijntje, Woezel&Wip, oid) opzet, dan is de aandacht snel weg! Ze vindt het leuker om op al knopjes te drukken :)

18. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verschilt enorm per dag. Als ik een off day heb kijkt hij best veel tv. Ik probeer dagelijks iets te ondernemen met hem anders wordt hij echt vervelend. Soms kijkt hij 3 dagen geen tv en dan 3 uur op een dag. Zolang hij ook buitenspeelt en andere dingen doet maak ik mij niet druk om het aantal tv minuten.

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze kijkt geen tv. Alleen soms "met ons mee" als ze bv nog niet om 7 uur slaapt.

20. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste kijkt graag, liefst de hele dag. Maar m'n jongste heeft niet eens 5 minuten geduld om te kijken, is alleen maar met spelen bezig.. De tv staat hier in de ochtend voor schooltijd even aan en vanaf 15:00 zo'n beetje. Maar als hij aan staat kijken ze niet altijd. Zoals met dit mooie weer zijn ze veel buiten.

Deel Deze Pagina