Eet schema voor een baby van 6 maandan

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sannie43, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannie43

Sannie43 Lid

19 okt 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn dochter Lisa is nu 6 maanden oud en afgelopen maandag hebben wij het advies gekregen van het CB om de fles van 15:00 af te gaan bouwen, en dat door eerst te beginnen met een halve fles.

Voorheen hadden we een fijn ritme van 4 flessen van 180 ml en in de ochtend 1 stuk fruit en einde van de middag haar groente hap.

Omdat ze nu ook brood mag eten is de ochtend heel druk en in de middag heel erg lang, dat houd ze niet vol. De afgelopen paar dagen heb ik het zo gedaan:

7:00 uur 180 ml melk nr 2
    8:00-9:00 uur slapen
    9:30 uur 1 stuk fruit (soms met een halve liga)
    11:00 uur 180 ml melk nr 2
    12:30 uur brood (we zijn nog aan het oefen dus +/- korstje en een paar kleine stukjes)
    13:00-14:30 slapen
    15:00 uur 70 ml melk nr 2 en een soepstengel
    17:00 uur avond eten (groente ,aardappels en vlees. )
    +/- nog een half uurtje slapen
    19:00 uur 210 ml 6 schepjes melk 2 en 2el pap.

Lisa is een hele goede eter. Ondanks dat ze 4 gepureerde eetlepels groente, vlees en aardappels eet wil ze de al voor 19:00 weer de fles hebben.
    Ik vind dit schema niet mooi in verhouding. Hoe kan ik de dag beter indelen zodat ze in de middag minder trek heeft.

Groetjes Sandra

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Sandra,

Je dochtertje kan inderdaad heel goed eten! Het ziet er erg goed uit. :) Het is een beetje afhankelijk van haar slaaptijden. Als ze rond deze tijden slaapt, kan je denk ik niet veel schuiven. Misschien dat je haar rond 15u iets meer melk kunt geven, iets meer te drinken (Friso fruitsmoothie vult ook iets meer) of nog een extra korstje brood als ze dan veel trek heeft.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina