lekkere bijna dreumes recepten gevraagd

Discussie in 'Voeding' gestart door Kimmm, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    wat zal ik eens koken voor mijn moppie vandaag?

ik moet voor vandaag koken en voor de komende 3 creche dagen iets dat ik bij thuiskomst snel in de oven kan opwarmen (heb geen magnetron).

de recepten moeten melk en pinda vrij zijn.

het onbreekt me aan inspiratie...

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Eh, gewoon wat jij zelf eet? haha.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja idd dat doen wij meestal ook...
    En als het iets is met meer kruiden etc dan krijgt ze een potje!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin krijgt tegenwoordig ook gewoon kruiden. Alleen zout dat voeg ik niet toe aan het eten maar die zet ik op tafel voor ons. Ze eet sinds vorige week eigenlijk zo goed als met ons mee. Eerder als er wat in zat dat ze niet kon eten, haalde ik eerst wat eruit voor ik hetgeen dat ze niet at toevoegde. Simpel. ;)

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    gehakt, bruine bonen, aardappel en heel veel appelmoes.
    alles door elkaar pureren en dan als laatste de appelmoes er door. vind hij hier heeeerlijk.

broccoli, macaroni, hamblokjes, en tomaten puree zonder zout.
    ham, brocolli en tomaten puree pureren als saus en dan macaroni er door. jammie.

groente lasagne, met gehakt en veel groente.
    gewoon lasagne maken maar dan gepureerde groente door de saus. heerlijk en super gezond.

onze favo recepten :)

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je het boek 'opperdepop' van albert heijn? daar kook ik altijd uit voor mijn kleintje.

vanavond krijgt ie
    aubergine kiphapje met tomaat en rijst.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

8. adi

adi Niet meer actief

Ik kan niet uit je post lezen of je apart kookt voor je kindje, of dat deze samen met jullie eet. Een dreumes mag gewoon samengestelde maaltijden hebben, en het lijkt me een gedoe om twee complete maaltijden per dag te bereiden (apart voor jullie dan).

Maar hier een recept voor een meerdaagse ovenschotel:

- Gehakt rul bakken in de wok, kruiden en olie aan toevoegen;
    - klein gesneden paprika, kidneybonen en mais aan toevoegen, evt. kleingesneden ui en knoflook;
    - een blikje tomatenpuree, klein puntje sambal, en klein beetje water om het saus smeuiig te maken.

Deze mengsel verdelen over meerdere kleine overschaaltjes. (ik heb kleine lasagne-schaaltjes gehaald bij Ikea, ideaal!).

Daar overheen aardappelpuree leggen, ong 2cm dik. Ik doe dan vervolgens plakjes kaas bovenop, maar bij een melkvrij dieet kan dat niet. Ik weet niet of je iets anders voor een krokaknt korstje kunt gebruiken?

Dan kun je al die schaaltjes samen bakken in de oven, af laten koelen en in de vriezer leggen. Elke dag haal je een verse schotel eruit, warmt die een kwartier op in een hete oven en klaar!

Deel Deze Pagina