Welke melk rond 1 jaar bij reflux die bijna weg is?

Discussie in 'Voeding' gestart door Roetje08, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Onze dochter wordt over een vijftal weken 1 jaar. Nu drinkt ze nutrilon ar 2 en heb nog 2 verpakkingen op voorraad, goed voor zo'n drie weken. Ze krijgt al (bijna) heel haar leven refluxmelk icm refluxmedicatie en we zijn nu afgebouwd op 1 pilletje omeprazole op 2 dagen (ze kwam van 4x2,5ml gaviscon en 1x omeprazole per dag). Nu ze mooi kan kruipen en zich ook veel rechttrekt lijkt het goed te gaan met het afbouwen. Binnenkort gaan we de medicatie achterwege laten. Ze geeft nog (bijna) dagelijks terug, maar lijkt er geen last van te hebben.

    Maar hoe pak ik het aan met de melk? Ik zou graag op 1 jaar overschakelen naar volle melk. Al op voorhand beginnen mengen? Of nutriton toevoegen aan de volle melk? Of toch de ar melk blijven geven? Of is het in het algemeen nog te vroeg voor gewone melk?

    Ze drinkt 2x 240+8 per dag. (Voor de rest eet ze een boterham, warm + yoghurt/pudding, stuk fruit/fruitpap en nog een boterham)
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Ik neem aan dat je een fles als ‘ontbijt’ geeft? Dan zou je daar voor in de plaats een bord pap kunnen geven. Dan is de melk ook dik.
    Maar wel flinke porties hoor! Dat konden ze hier nooit op. Vanaf een jaar is dacht ik 300 ml zuivel voldoende. Verdeel dus over pap, melk, toetje. Evt voor de avond/ nachtvoeding kun je de ar blijven geven of ook pap in de fles. Hebben we toen gedaan als nachtvoeding, gewone pap. Bleef goed binnen hier als we 100 ml aanhielden.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Wat hierboven ook al wordt gezegd, zo'n 275ml melk per keer is echt heel veel.
    Geef je haar ook al ander drinken naast de melk? En hoe gaat dat? Hier kregen ze vanaf een maand of 6-7 ook regelmatig water aangeboden, waren maar een paar slokjes, maar dat ging prima. De oudste had ook wat meer last van reflux, die dronk in een gulzige bui wel eens een hele rietjesbeker water leeg om vervolgens de helft er weer uit te gooien, maar meestal kon hij het zelf prima doseren.
    Hier kregen ze hooguit 150ml per keer op die leeftijd, 's morgens een flesje en 's avonds een flesje, dat is meer dan voldoende, zeker als je ook nog yoghurt bij geeft.
    Ik zou gewoon gaan voor volle melk, niet teveel in 1x en gewoon eens kijken hoe dat gaat. Als ze er last van krijgt kan je altijd nog aanpassingen doen.
     
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Die hoeveelheid is ze al lang gewoon, gaat 90% van de tijd op en gebeurt ook al eens dat ze ontevreden is als de fles "al" op is. Haar ontbijt alsook haar avondmaal is haar fles + brood. Overdag krijgt ze water in een tuitbeker aangeboden na haar eten (zoveel als ze wil tot ze ermee begint te spelen). Ik dacht dat 500ml nog het minimum was onder 1 jaar? Ik kan wel voorzichtjes wat gaan afbouwen. In België wordt volle melk pas aangeraden vanaf 18 maand en liefst pas vanaf 3 jaar (mijn schoonzus is nu pas overgegaan op volle melk en haar zoontje wordt binnenkort 3), maar aangezien ze met de pot mee mogen eten vanaf 1 jaar zie ik het probleem niet om met 1 jaar over te gaan op volle melk. Vandaag heeft ze trouwens maar 1x een klein beetje gespuugd. Eergisteren ook voor de laatste keer medicatie gegeven. Ik denk dat het brood wel helpt bij haar reflux, hopelijk is het voldoende met volle melk. Kan ik dan direct overgaan op volle melk, of eerst wat mengen voor gewenning?
     
  5. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Mijn dochter ging pas met anderhalf jaar over op volle melk toen was haar reflux zover weg dat er geen hele golven weer uit kwamen. Wij zijn toen in 1 keer over gegaan naar volle melk hebben niet gemengd.
     

Deel Deze Pagina