Broodbeleg dreumes

Discussie in 'Voeding' gestart door Anniek88, 21 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    goedemorgen. Mijn dochter is net 1 en eet s middags brood. Ze is er niet echt gek op. Ze krijgt nu pindakaas, boter, blue band spread of appelstroop. Zuivelspread, smeerworst en avocado vind ze niet zo lekker.
    Mijn schoonmoeder had zelf gemaakte jam gegeven. Maar ik twijfel of dat wel goed is omdat er een beetje suiker in zit.
    Iemand nog goede ideeen voor broodbeleg? Wanneer geven jullie bijv jonge kaas?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ze gaan niet dood van een beetje suiker hoor. Bovendien zit er in appelstroop en pindakaas ook suiker. In heel veel dingen zit suiker. Jam is er trouwens ook wel in een suikervrije variant als ze jam wel lekker vindt.

Je kunt ook fruit op brood geven, bijvoorbeeld geprakte banaan. Toen mijn kinderen nog baby waren gaf ik ze ook wel olvarit op brood ;)
    Hier kregen ze inderdaad ook wel kaas of kipfilet ofzo. Gewoon veel varieren dan krijgen ze nooit van 1 ding teveel binnen. En niet te krampachtig doen over suiker. Dat heb je ook gewoon nodig namelijk.

NORAH1979 en Oceanna vinden dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier krijgt ze 100% pindakaas, roomboter, fruitspread (Albert Heijn).

Smeerworst en smeerkaas voorlopig nog niet, daar zit zoveel troep in.

Kaas geef ik af en toe, maar met mate vanwege het zout.
    Je kunt ook roomkaas proberen. Notenpasta. Zelfgemaakte hummus.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier is ze gek op kaas, kipfilet, jam en sandwichspread.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Prakjes maken van vis (is hier favoriet)
    Humus zelf maken van kikkererwten of spreads van groente.
    Notenpasta’s maak ik zelf van pinda’s, amandelen en cashewnoten.
    Boerenomelet met groente

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij gaan nu pas langzaamaan suikerhoudend beleg ( toegevoegde suiker) op brood geven. Nu de chocopasta vd kleine keuken bijv.

Maar nog steeds veelal gezind beleg. Avocado, gepureerd fruit, echte! slagers leverworst, 100% pindakaas en notenspread, roomboter zelfgemaakte vis salade ( yoghurt mengen met vis uit blik ) etc.

Suiker kunnen ze nog lag genoeg en vooral heel veel binnen krijgen.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje eet leverpastei, smeerkaas, bieten spread, speculoos, appelstroop en soms wat jam. Heel klein beetje van alles... Mespuntje is genoeg.

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier 100% pindakaas, zonnatura appel en perenstroop, zonnatura jam, kipfilet. maar heel vaak ook alleen boter.

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier lag het aan het soort brood. Licht volkoren hoeft mevrouw niet Haha. Ze wil graag donker meergranen Haha. En dan liefst smeer kaas, plakje worst of appelstroop. Maar voor we door hadden dat ze liever het brood van Mn man mee at ipv dat van haar zussen, dat duurde even. Dus als het beleg niet uitmaakt qua hoeveel ze wil zou ik zeggen probeer eens ander brood.
    Kaas is hier een tussendoortje of een extraatje, na het brood. Net als plakje worst. Dat eet ze pas sinds kort echt op brood.

10. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Een mespuntje? Hoe krijg je daar een boterham mee besmeerd dan?

Hier wisselen we af met pindakaas, appelstroop, jam of zuivelspread, geprakte banaan of alleen roomboter
    Binnenkort plakje kipfilet erbij.

11. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Hier pindakaas chocolade en peer en appelstroop van de kleine keuken.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gewoon goed uitsmeren. Zit bijna niks op, maar anders vind m'n zoontje het te zoet, zout oid en hoeft ie het niet.

Dacht eerst dat ie geen brood luste, maar met heel minimaal beleg eet ie het wel.

Deel Deze Pagina