goedemorgen. Mijn dochter is net 1 en eet s middags brood. Ze is er niet echt gek op. Ze krijgt nu pindakaas, boter, blue band spread of appelstroop. Zuivelspread, smeerworst en avocado vind ze niet zo lekker. Mijn schoonmoeder had zelf gemaakte jam gegeven. Maar ik twijfel of dat wel goed is omdat er een beetje suiker in zit. Iemand nog goede ideeen voor broodbeleg? Wanneer geven jullie bijv jonge kaas?
Ze gaan niet dood van een beetje suiker hoor. Bovendien zit er in appelstroop en pindakaas ook suiker. In heel veel dingen zit suiker. Jam is er trouwens ook wel in een suikervrije variant als ze jam wel lekker vindt. Je kunt ook fruit op brood geven, bijvoorbeeld geprakte banaan. Toen mijn kinderen nog baby waren gaf ik ze ook wel olvarit op brood Hier kregen ze inderdaad ook wel kaas of kipfilet ofzo. Gewoon veel varieren dan krijgen ze nooit van 1 ding teveel binnen. En niet te krampachtig doen over suiker. Dat heb je ook gewoon nodig namelijk.
Hier krijgt ze 100% pindakaas, roomboter, fruitspread (Albert Heijn). Smeerworst en smeerkaas voorlopig nog niet, daar zit zoveel troep in. Kaas geef ik af en toe, maar met mate vanwege het zout. Je kunt ook roomkaas proberen. Notenpasta. Zelfgemaakte hummus.
Prakjes maken van vis (is hier favoriet) Humus zelf maken van kikkererwten of spreads van groente. Notenpasta’s maak ik zelf van pinda’s, amandelen en cashewnoten. Boerenomelet met groente
Wij gaan nu pas langzaamaan suikerhoudend beleg ( toegevoegde suiker) op brood geven. Nu de chocopasta vd kleine keuken bijv. Maar nog steeds veelal gezind beleg. Avocado, gepureerd fruit, echte! slagers leverworst, 100% pindakaas en notenspread, roomboter zelfgemaakte vis salade ( yoghurt mengen met vis uit blik ) etc. Suiker kunnen ze nog lag genoeg en vooral heel veel binnen krijgen.
Mijn zoontje eet leverpastei, smeerkaas, bieten spread, speculoos, appelstroop en soms wat jam. Heel klein beetje van alles... Mespuntje is genoeg.
Hier 100% pindakaas, zonnatura appel en perenstroop, zonnatura jam, kipfilet. maar heel vaak ook alleen boter.
Hier lag het aan het soort brood. Licht volkoren hoeft mevrouw niet Haha. Ze wil graag donker meergranen Haha. En dan liefst smeer kaas, plakje worst of appelstroop. Maar voor we door hadden dat ze liever het brood van Mn man mee at ipv dat van haar zussen, dat duurde even. Dus als het beleg niet uitmaakt qua hoeveel ze wil zou ik zeggen probeer eens ander brood. Kaas is hier een tussendoortje of een extraatje, na het brood. Net als plakje worst. Dat eet ze pas sinds kort echt op brood.
Een mespuntje? Hoe krijg je daar een boterham mee besmeerd dan? Hier wisselen we af met pindakaas, appelstroop, jam of zuivelspread, geprakte banaan of alleen roomboter Binnenkort plakje kipfilet erbij.
Gewoon goed uitsmeren. Zit bijna niks op, maar anders vind m'n zoontje het te zoet, zout oid en hoeft ie het niet. Dacht eerst dat ie geen brood luste, maar met heel minimaal beleg eet ie het wel.