Welke menstruatiecup?

Discussie in 'De lounge' gestart door Happymam, 7 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn om te lezen - mijn dochter is nog niet zover.. maar ben al wel aan het kijken wat prettig is. Ik zou denken dat zo'n cup voor jonge meiden best ingewikkeld is nog ;) (net zoals ik tampons indertijd best ingewikkeld/onprettig vond) . Ik was -n.a.v een topic hier- ook al aan het kijken naar dat menstruatie ondergoed. Leek me ook wel comfortabel voor haar. Ik heb zelf ook een spiraal- en geen mensturatie meer- dus kan het zelf allemaal niet echt testen eerst ;) .
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.882
    3.851
    113
    Vrouw
    Kwijt is niet mogelijk, je weet waar dat ding is.

    Een menstruatiecup draag je ook veel lager dan een tampon. Bij mij zit de onderkant ongeveer een vingerkootje diep. Er in en er uit is even oefenen. Zou beginnen met een dag thuis dragen en voor die tijd een paar keer proberen inbrengen en uit halen. Ik maak de cup altijd nat onder de kraan voor het inbrengen zodat 'ie wat minder stroef is. Bij het uithalen moet je goed opletten dat je in de onderkant blijft knijpen tot de cup er uit is, dan heb je er weinig problemen mee.


    Mijn eerste poging was trouwens een drama. Tijdens het inbrengen liet ik de cup te snel los, waardoor deze halverwege open klapte. Dat deed even gemeen pijn. Vervolgens kreeg ik 'm er niet meer uit. Mijn mannelijke oplossing was' harder trekken', waardoor ik het idee had niet alleen die cup maar ook mijn baarmoeder en eileiders naar buiten kwamen :roflmao: maar zou ondertussen niet meer anders willen :thumup:
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Het leek me ook heel wat om dat te introduceren. Ze was zelf na 3 keer al zó klaar met maandverband dat ze vroeg of er nog meer was. Haar uitgelegd wat er allemaal is. En dat de cup ook kan, maar dat ze dan even moet oefenen waarschijnlijk en dat t niet erg is als t niet meteen gaat, gewoon blijven proberen etc.
    Nou dat ding wilde ze wel! Eerste keer wel even gepruts maar hij zat. En nooit meer iets anders gebruikt.
    Was er wel blij mee dat dat zo makkelijk ging.
     
    jolien 1986, Yellowsun en Athina vinden dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    En de cup goed recht houden xD vooral op zwaardere dagen, ik zat vorige week dus helemaal onder. Gelukkig was ik thuis, leek wel of er een moord was gepleegd hahahaha
     
    spruitje80 en Athina vinden dit leuk.
  5. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    #25 Yellowsun, 11 feb 2019
    Laatst bewerkt: 11 feb 2019
    Ik lees even mee
    Ik loop ook al een tijdje te denken aan zo een cup
    Ik vind al dat verband en tampons echt niks ! Als je kijkt wat een afval daar vanaf komt
    Maar als ik jullie zo hoor zijn jullie enthousiast
    Hebben jullie hem ook in tijdens het sporten en zwemmen? En gaat dat ook goed ?
     
  6. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Hier al jaren een meluna cup. Gebruikte eerder altijd tampons maar na de bevalling van de middeltje kon ik die niet meer gebruiken ivm verzakking. Cup gaat prima! Oh, en ik heb een koperspiraal, en ook dat gaat prima met de cup.
     
  7. Discodip

    Discodip Actief lid

    8 mei 2018
    155
    128
    43
    Vrouw
    Overijssel
    Hier ook een MeLuna cup.
    Geweldig! Voorheen altijd tampon + maandverband om de twee uur verwisselen en nog doorlekken.

    Met de cup nog geen last van gehad! :thumup:
     
  8. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.188
    496
    83
    Ik gebruik de ladycup. Maar de eerste 2 dagen toch nog dubbel gebruik én in de 2 uur verwisselen . En zoveel pijn. Maar dat ligt natuurlijk niet aan de cup, dat heb ik al jaren.
     
  9. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb de MyCup, gewoon besteld bij bol.com
    Had ik dit maar eerder geweten, het is echt ideaal. Ik verwissel hem ‘s morgens en ‘s avonds onder de douche. Verder geen omkijken naar, zoveel handiger dan tampons.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  10. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier na even wennen erg tevreden over de organicup.
     
  11. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ja hoor ik gebruik beide. Gaan prima samen.
     
  12. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Bekijk bijlage 607646 Hier een meluna, maar die lekte steeds (en niet zo’n beetje ook, maar ik heb héél veel bloedverlies met m’n koperspiraal). Heb vandaag de femmycycle besteld, deze. Heb veel lovende verhalen gelezen van vrouwen die veel bloedverlies hebben, ben benieuwd.
     
  13. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik volg ook! Wil al een tijdje overstappen naar een cup maar durf het niet zo goed. Lijkt me gedoe en heb geen flauw idee wat voor mij fijn zal zijn aangezien ik tampons al niet fijn vind. Voel ze altijd zitten, dus gebruik ze daarom niet :$
     
  14. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik vond tampons ook nooit fijn, maar voelde de cup na een paar keer ‘oefenen’ helemaal niet meer. Heb wel het steeltje afgeknipt omdat ik die voelde. Het is echt het proberen waard!

    En gedoe valt ook reuze mee, het wisselen is zo gebeurd en hoeft maar 2x per dag.
     
  15. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    Ja dat is dus een groot verschil, die tampons gaat mijn lijf tegen protesteren en krijg ik buikpijn van, met de cup vergeet ik bijna dat ik ongesteld ben. Hier ook organicup (uit de Kruidvat) en na paar keer oefenen het steeltje bijna helemaal afgeknipt.
     
  16. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb na al jullie goede reacties ook een menstruatie cup besteld en inderdaad wat is dat makkelijk zeg!
    Nu heb ik een vraagje:
    Kun je gewoon zwemmen met dat ding in of loopt hij dan vol water vraagje me af
    Hebben jullie hier ervaring mee of dat goed gaat ?
     
  17. rums

    rums Niet meer actief

    Ik heb een me luna cup op aanraden van cute cotton. Ben er op zich wel heel tevreden over. Maar als ik echt net ongesteld ben dan kan ik hem nog niet inbrengen. En aan het einde van mijn menstruatie lukt het dus ook niet meer.

    En je kunt gewoon zwemmen met cup
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  18. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    916
    213
    43
    Vrouw
    En als je de cup vooraf even onder de kraan houdt? Wellicht helpt dit je op de eerste/ laatste dagen.
     
  19. rums

    rums Niet meer actief

    Nee, werkt helaas niet .
     
  20. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Flutterby @Lafayette excuus voor het enorm late antwoord, ik heb geen meldingen gehad en zit even wat minder op zp. Heel erg bedankt voor jullie input. Heb vandaag de Organicup gehaald bij de Kruidvat en ga hem morgen uitproberen :thumup: Flink ongesteld sinds vandaag, dus ben benieuwd.

    Nog wel een vraagje aan de ervaren cup gebruikers. Ik las dat je op de zwaardere dagen de cup vaker moet legen. Hoe vaak doen jullie dan dan of houd je gewoon om de 12 uur aan?
     

Deel Deze Pagina