Welke menstruatiecup?

Discussie in 'De lounge' gestart door Happymam, 7 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.188
    496
    83
    Ik red de eerste anderhalve dag dat ik hevig menstrueer amper de 3 uur. Moet ook altijd extra verband in doen ivm lekkage, maar als ik het hierboven zo lees is dat dus niet bij alle cups zo?
     
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Ik heb al 2 maanden de Organicup liggen maar ik durf ze niet te gebruiken :$
    Dat gefrommel daarbinnen...

    Maar een vriendin van me heeft'm en zweert erbij.
     
  3. spinnie1978

    spinnie1978 Actief lid

    17 feb 2009
    358
    22
    18
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Mijn dochter redt de eerste 2 dagen ook niet de 12 uur. Ze leegt hem dan eerder.
    Thuis hebben we gewoon een kraantje in t toilet om na t legen even om te spoelen. Op school veegt ze dacht ik even na met toiletpapier of ze heeft een flesje water in haar tas.
    Als ze niet extra leegt dan voelt ze op een gegeven moment dat hij lekt (overstroomt).
     
  5. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Bedankt voor de reacties! :D

    Hij lekt hier niet en heb hem nu om de zes uur geleegd om te kijken hoe vol hij zat, maar 12 uur had ik ook gered. Voel hem wel heel lichtjes zitten, maar dat is vast nog een kwestie van wennen. Het voelt in ieder geval niet zo irritant als een tampon ;)

    Inbrengen en eruit halen ging ook super gemakkelijk, had verwacht dat dat echt gepruts zou zijn :roflmao:

    Voor nu tevreden over de Organicup! :thumup:
     
  6. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    misschien een maatje groter nemen? ik heb nog geen last gehad van lekken, ook niet na een hele dienst werken (9 uur) en dan doe ik hem meestal 2 uur voordat ik begin in en ongeveer een uur daarna eruit dus dat is 12 uur .. en dan red ik het ook :)

    Of een stevigere?? Sommige zijn te flexibel, dan moet je misschien een iets stevigere gebruiken. Ik heb geloof ik een medium-stevige.. meluna cup.
     
  7. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.188
    496
    83
    Heb al de grootste van ladycup... dacht dat het lekken er een beetje bij hoorde, maar hier hoor ik dus van niet... ga me es even beter inlezen in andere soorten. Vind het wel fijn verder, voor zover je over fijn kunt spreken bij extreme menstruatie pijn...
     
  8. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Hier helaas geen goede ervaringen. Ik heb 3 verschillende soorten gebruikt maar ik bleef er maar langslekken. En ik heb ze echt op allerlei manieren ingebracht.
    Jammer, het leek zo'n ideale oplossing.
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Hier ook het geval! Heb er nu twee geprobeerd maar ik bleef gewoon erlangs lekken. Zo jammer want wil zo graag dat het lukt!

    Dames die niet lekken, hoe hoog brengen jullie de cup in?
     
  10. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ik heb na lang twijfelen een diva cup gehaald, maar toen werd ik niet meer ongesteld. :roflmao: Na de zwangerschap ga ik het proberen, ben heel benieuwd! Toch een goede manier om iets aan die afvalberg te doen. :thumup:
     
    Sylva en Yellowsun vinden dit leuk.
  11. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Gefeliciteerd !
     
  12. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Niet hoog. Als ik net een cm m'n vinger naar binnen duw dan voel ik de onderkant van de cup al zitten (zonder steeltje, die heb ik er al afgeknipt). Ik breng hem in en waar hij uitvouwt, daar laat ik hem. Controleer je ook of hij goed uitgevouwen is? En misschien al een andere maat geprobeerd? @saro81 zelfde vragen voor jou?

    Gefeliciteerd! :D
     
  13. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Oh wow. Merendeel is erg positief.
    Nu heb ik het nog niet nodig.. En het mag ook nog heel lang wegblijven ;) maar mocht het weer zover zijn ga ik dit ook proberen.

    Ik ben nu dan drie keer bevallen. Hebben ze ook een stop - de - grot - dicht formaat? :rolleyes:
     
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Thanks @Sylva ik ga dan ook het steeltje maar afknippen want die irriteert heel erg bij mij (organicup). Onlangs ook kleinere maat van meluna cup geprobeerd maar dat was helemaal dweilen met de kraan open.

    Ik weet dus ook gewoon niet hoe ik check of het goed uitgevouwen is. Ik kan het randje niet goed meer voelen als ik m in doe. Die zit gevoelsmatig dan veel te hoog.
     
  15. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Die irritantie van dat steeltje had ik ook met de Organicup. Ben echt blij dat hij eraf is! Hoop dat het bij jou ook helpt :thumup:

    Als je aan de onderkant van de cup even met je vinger rondom de zijkant gaat, dan voel je vanzelf of hij goed uitgevouwen is of niet. Maar als je er niet goed meer bij kan, dan denk ik dat je hem inderdaad te diep inbrengt. Welke vouw gebruik je?

    Dit klinkt misschien stom hoor, maar ik luister ook altijd als ik hem inbreng. Zodra hij uitklapt hoor ik de cup vacuüm zuigen :rolleyes: Weet ik meteen dat ik niet meer hoef te controleren :roflmao:
     
  16. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    @rocketscience Iets voorbij de bocht vanbinnen. Als de cup goed zit, dan voel je ze eigenlijk niet zitten, en als je aan het steeltje/ringetje/... onderaan trekt zonder op de cup zelf te duwen (niet te hard!) moet je voelen dat ze niet zo makkelijk naar beneden glijdt.
     
  17. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    916
    213
    43
    Vrouw
    Ik voel inderdaad ook even rondom, dan voel je goed of hij uitgevouwen is.
     

Deel Deze Pagina