Welke menstruatieonderbroeken en hoe doen jullie dat met wassen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nijn1977, 20 jan 2025.

1. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    878
    393
    63
    Vrouw
    Twee puberdochters hier die menstrueren. Voor de ene broekjes van ModiBodi, Moodies en Sloggi. Allemaal de boxer modellen. Af en toe doorgelekt ‘s nachts en daarom nu twee over elkaar aan. Dat gaat goed.

Maar de jongste heeft ze van Moodies (ook de boxers) en lekt al na 2 uur door! Hier vlekken in bed, maar ook in pyjama en in broeken. Dus ik ben op onderzoek uit voor wat zwaardere boxers. Ze heeft er wel eentje van ModiBodi echt voor de nacht, die heeft ook een veel dikker kruis. Maar die dingen zijn zo in prijs gestegen, dus ik vraag me af welke jullie hebben voor zware menstruaties in boxer model en die goed bevallen?

Nu kwam ik er dus ook achter dat er op de broekjes staat: do not soak. Niet weken dus :confused: Maar ik heb ze geleerd om na het uitdoen het broekje in koud water te zetten, zodat het bloed niet indroogt. Dat gaat dus al mis hier en wist ik niet…. Misschien dat ze daardoor nu al sneller doorlekken? Ik vind het niet fijn om de meiden zelf het broekje helemaal uit te laten spoelen en dan eentje per keer in de wasmachine te laten stoppen. Ik doe ze altijd ‘s avonds na het uitspoelen in de wasmachine, dan zijn het er drie of vier tegelijk. Met 6-7 broekjes kom je dan net uit, ook met drogen.

Hoe doen jullie dit? Ik ben benieuwd!

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    12.571
    14.195
    113
    Vrouw
    Ikzelf heb slips van lotties. Ik heb tijdens mijn menstruatie een emmer in de badkamer staan waarin ik mijn slips dus week. Zou dat bij elk merk niet mogen?
    Ik gooi de emmer met een paar slips leeg in de wasmachine. Die spoelt ze en dan een wasprogramma om ze uit te wassen.

Ik draag de slips alleen tijdens de lichte dagen. Ik durf het tijdens mijn zware dagen niet aan. Ik voel het dan gewoon lopen en ben dus bang dat mijn slipstream dat niet aankunnen. En ik zou dan veel te vaak me moeten verschonen. Dus pak ik tijdens die 2 dagen wegwerpverband.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  3. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    878
    393
    63
    Vrouw
    Ik las het in zowel het broekje van Moodies als het broekje van ModiBodi! Maar zoals jij het doet, doe ik het dus ook, dus niet helemaal onlogisch lijkt me.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.474
    8.272
    113
    Vrouw
    Ik ga voor zwart omdat we vooral donkere was hebben. Daar heb ik bijna altijd wel genoeg van om de machine te laten draaien. Voor de nacht gebruik ik een tampon en bij hevige menstruatie ook nog maandverband. Ik heb nog geen broekjes gevonden die voor alle zwaartekracht richtingen handig zijn. Misschien helpt het om een cup erbij te gebruiken.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  5. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    878
    393
    63
    Vrouw
    De jongste is 12, vind een cup nog niet echt geschikt voor haar. Ze doet nu wel zo’n broekje aan naar school met een maandverband erin, die ze dan halverwege de schooldag eruit haalt. En ‘s nachts twee broekjes over elkaar. Die broekjes vindt ze wel echt fijner dan maandverband en zijn er ook nog voor zwaarder bloedverlies dan ze nu heeft. Maar ik vind ze wel echt duur :mad:

6. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    273
    249
    43
    Vrouw
    Hier de 2 “zwaarste” nachten maandverband en menstruatieonderbroek er overheen. Zo zwaar ongesteld is ze helemaal niet, maar die boxers bleven op de een of andere manier gewoon niet zitten in de nacht ofzo. Elke keer doorlekken en nu niets meer.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    12.571
    14.195
    113
    Vrouw
    Ik ben op de site van lotties gaan kijken, maar daar staat niks erover.
    Wel als advies uitspoelen met koud water. Ja dat doe ik, maar niet meteen...
    Ik blijf het gewoon doen zoals ik het deed.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    12.571
    14.195
    113
    Vrouw
    Ik snap goed dat ze de broekjes fijner vindt. Ik vind de slips ook fijner dan wegwerp, maar ik had 1x een slip aan tijdens een zware nacht en ik was toen helemaal doorgelekt.
    En tijdens mijn zware dagen draag ik ook nachtverbanden, want het zijn bij mij dan zulke golven dat ik dan eigenlijk niet eens de deur uit durf te gaan.

9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.774
    6.298
    113
    Hier (voor mezelf, dochters zijn nog niet ongesteld) doe ik een koude voorwas en dan een gewone was, niet weken dus in een emmer ofzo en ook niet direct uitspoelen. Gaat hier vooralsnog goed.
    Ik had de broeken wel per ongeluk wat aan de kleine kant gekocht, maar daardoor zitten ze dus goed strak en aansluitend, nog geen last gehad met doorlekken. Voor ‘s nachts moet ik ook zeggen dat ik vooral vloei meteen bij het opstaan, dus niet veel liggend - scheelt natuurlijk ook.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.128
    2.526
    113
    Ik heb ze zelf van "moi et marie" en eigenlijk nog nooit doorgelekt! S nachts wel eens ernaast helaas, dan zou een boxer beter werken denk ik, maar die heb ik niet.

Wassen doe ik door uit te spoelen onder een lopende koude kraan en dan met de machine te wassen. Ik vind ze heel fijn, maar ze zijn wel wat dikker en daarom duurt het tot wel 3 dagen voor ze droog zijn aan de waslijn. (Buiten hangen gaat sneller, maar das in de winter dus drama :( )

Nijn1977 vindt dit leuk.
  11. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.038
    1.038
    113
    Dat lange drogen is lastig hè? Hoe hang jij ze op? Ik heb het idee dat ze sneller drogen als je ze binnenstebuiten hangt.

12. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier ook moi er Marie. Drogen doe ik op de verwarming. Dan is het de volgende dag droog. Ik spoel ze uit, dan in een emmer koud water tot ik ze was, meestal in de ochtend. Dan laat ik de machine spoelen en wassen. Merk dat het prima gaat zo. Voor je dochter zou je misschien goed moeten kijken naar welke pasvorm voor haar goed zit. Het ene merk is het andere niet. Merk wat ik nu heb kan veel absorberen. Als het echt vochtig gaat voelen dan is het absorptievermogen bereikt.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  13. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    2.982
    2.355
    113
    Ik spoel ze ‘s ochtends bij het douchen uit onder de kraan (niet koud eigenlijk). Dan leg ik ze nat op het badrekje en zodat ik was gaan ze daarin mee. Nu ben ik nooit heel heftig ongesteld geweest, maar kom er prima nacht of dag mee door. Gebruik die van libresse

Nijn1977 vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.169
    8.340
    113
    Vrouw
    Ik heb een heel set gekocht van Moi et Marie, volgens mij 3 gewone broekjes en 2 boxers. Maar mn dochter gebruikt het niet, die vind het echt vreselijk. Ze gebruikt alleen 1 boxer voor de nacht, maar die doet ze dan over haar normale broekje heen ;)
    De boxers hebben wel echt een heel groot ‘verband’ erin. Echt tot aan je stuitje. Ik zou daar ook wel ook echt bij opletten dat je het niet ziet.
    Ik stond een keer bij een evenement en voor me stond een vrouw, waarvan ik zeker weet dat ze zo’n broekje aan had. Echt heel gênant.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.000
    3.793
    113
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.169
    8.340
    113
    Vrouw
    Stinkt je wasmachine dan niet enorm? Ik heb er weleens eentje uitgespoeld, maar men wat een lucht en wat een bloed bleef daaruit komen.
    Ik vind het echt hele vieze dingen eigenlijk.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.000
    3.793
    113
    Nee, gelukkig niet.
    Ik gooi er trouwens wel meestal een scheut hygiene spüler bij (haal ik in Duitsland, zie het hier niet), misschien dat dat ook scheelt.

https://www.dm.de/denkmit-hygiene-spueler-waeschedesinfektion-ohne-farb-und-duftstoffe-20-wl-p4066447518030.html

Bloempjelief vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.128
    2.526
    113
    Binnenste buiten en uitelkaar zodat t niet ergens dubbel zit zeg maar....(de stof) als ik ze echt snel nodig heb leg ik ze ook op de verwarming, maar ook dan duurt het ff...en weet niet of dat heel goed is voor de stof!

@Bloempjelief
    Ik zou t bij mezelf niet zo erg vinden als andere zouden zien dat je een menstruatie onderbroek draagt...lekker boeiend! Iets meer vrouwen supporten dan shamen zeg maar...Kan me wel voorstellen dat dat voor een tiener anders is!

Saartje33, Madeliefke, WinBel en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.774
    6.298
    113
    Hier wordt het na een volledig wasprogramma gewoon helemaal schoon, echt geen stinkende wasmachine hoor.

20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.169
    8.340
    113
    Vrouw
    Nou ik ben geen tiener meer, maar ze hoeven in de rij bij de kassa niet te zien dat ik aan t menstrueren ben hoor ;) Ik zie niet zo goed in wat ik daar aan zou moeten supporten eerlijk gezegd.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina