wel of geen buggy buiten de gewone kinderwagen? en welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anniek, 30 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nu kyana 1 jaartje is zijn wij aan het twijfelen of we een buggy erbij willen of niet...
    van 1 kant zie ik niet zoveel voordelen omdat wij toch een grote auto hebben waar de wagen altijd inligt... maar een buggy is natuurlijk veel compacter zeker als we in juni naar CP gaan...
    verder wil ik na de verhuizing meer gaan fietsen en dan is een buggy misschien wel makkelijk....
    mmm weet niet ik blijf twijfelen....

en mocht ik een buggy willen...
    welke hebben jullie? en welke adviseren jullie?
    wat moet er wel op zitten en wat niet?

2. emmie

emmie Niet meer actief

ik heb hier toen seff 6mnd was al een buggy gekocht!

ideaal! ik gebruik hem niet zooooó veel, maar met dingen zoals de wekelijkse babzwemles, en de ikea of even de stad in is het wel erg gemakkelijk!

wij hebben een buggy van de prenatal, niet duur en werkt prima!

3. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Hoi, ik gebruik de buggy ook niet zoveel, maar inderdaad super handig straks met de fiets of een kleine boodschap met de auto.
    Wij hebben de koelstra buggy. Erg handig met in en uitklappen..

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik gebruik de buggy best veel. Wij hebben een Mutsy vierwieler kinderwagen en die zijn toch best wel log. Je kunt er niet echt goed mee door winkels. Dus als ik de stad inga bijvoorbeeld, gaat de buggy mee. Ik heb nu een Phil & Teds besteld ivm de komt van de tweede, die zijn zo licht dat ik denk ik geen buggy meer ga gebruiken.

Ik heb nu een babyrelax buggy en die bevalt heel goed. Had eerst een Quinny Zapp, maar die was heel onhandig (geen ligstand)

5. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi Anniek!

Ik heb eigenlijk een buggy gekocht omdat mijn wandelwagen niet meer in de auto pastte toen Mari in een echt autostoeltje achterin moest zitten.
    Ik ben toen rond gaan neuzen en kwam uit bij een buggy van Koelstra.
    Wat ik heel belangrijk vond, was dat er vering op alle wielen zaten. Anders ligt je kindje zo te "rammelen" in het zitje, want die voelt dan bij wijze van spreken ieder steentje of hobbeltje waar je overheen rijd. Onder het zitje zit bij de Koelstra een boodschappenmand, en je kunt er ook makkelijk extra dingetjes voor krijgen, zoals een boodschappennetje, een paraplu en zelfs eventueel een voetenzak als je dat nodig vind. ( die kun je van Koelstra zelf nemen, of een universele voetenzak, die past er ook in)

Zelf vind ik verder dat je een buggy moet kopen naar je eigen smaak, er zijn zoveel verschillende! Ik zou zeggen: trek er anders eens een middagje voor uit als jullie erover uit zijn dat je een buggy wilt, ga rustig de merken en modellen bekijken en laat je goed voorlichten! Wat ook belangrijk is (vind ik) is dat een buggy makkelijk inklapbaar moet zijn.
    En je kunt het handig meenemen op de fiets dmv een buggy-drager!
    De Koelstra weegt geloof ik ongeveer 6 kilo.

Veel succes en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Liefs xxx,

Debby

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier de buggy van de Esprit (paar maanden geleden kado gekregen van schoonouders) Wat ik belangrijk vond was dat er verschillende standen op zaten zodat als hij in slaap zou vallen in hem wel in ligstand kan zetten. Ik vind het een ideale buggy, gebruik hem veel!

Als je een buggy wilt kopen ook voor op de fiets moet je kijken welke wel en niet op zo'n buggydrager kan op de fiets. Moet volgens mij een max grootte hebben en een bepaald gewicht ;)

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier hebben we een quinny zapp.
    We gebruiken hem alleen voor als we een makkelijke kleine wagen nodig hebben.

Het is opzich een hele fijne buggy. Stuurt fijn en makkelijk, maar een minpuntje is dat de rugleuning niet naar achter kan.

8. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Nog even een toevoeging op de Koelstra:

Daarbij kan de rugleuning in verschillende standen, er zit een soort kap/zonneklep op en het stukje stof wat onder de knietjes zit (geen idee hoe je dat noemt bij een buggy, zeg maar het uieinde van de zitting) kun je ook verstellen.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij hebben geen buggy. Ik neem ons kindje vaak mee in een draagdoek. Vind ik toch net wat handiger.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Maar is het voordeel dan alleen de behendigheid van een buggy en een mindere groote tov de kinderwagen?

Ik twijfel ook wel eens namelijk,maarja mijn kinderwagen is in principe goed, en ik wil uiteindelijk geen *buggy-kind*-kweken zeg maar, dus ja moeilijk ... moeilijk.

11. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Wij hebben net een van Prenatal gekocht en alles zit er op en er aan. Heel fijn ding.

Waar koop je zo;n buggy drager voor op de fiets? Bij prenatal of een fietsenwinkel? Hoe werkt dat dan?

Groetjes, M

12. Niet meer actief

Wij hebben kortgeleden de combiwagen verkocht, mede omdat deze vrij log en zwaar is en we hebben daarvoor in de plek een Mutsy Spider gekocht (een knalpaarse). Hij is met een paar seconden in en uit elkaar, licht en compact. De rugleuning kun je in verschillende standen zetten, er zit een grote zonnekap bij en de duwstang kan omhoog en naar beneden. Hij rijdt superlicht en stuurt heel makkelijk.
    1 Minpuntje: er zit een inimini boodschappenmandje onder waar niet echt veel inkan.

De prijs: 189,95 euro (best veel, maar ook zijn geld waard).

gr. Naja

N.B. Danika zit vanaf ongeveer 11 maanden in.

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik fiets veel in de zomer even lekker naar de kinderboerderij of naar het bos en dan is het makkelijk om even de buggy mee te nemen op de fiets
    de wandelwagen gaat eigenlijk altijd mee als er plek is alleen met het op vakantie gaan zou dan de buggy mee gaan want alles wat er met twee kids mee moet daar is soms de station nog niet groot genoeg voor haha

14. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    wij hebben maclaren super fijn makkelijk met in en uit klappen ook en ze ligt er ook fijn in niet zo hard, maar lekker zacht.

15. Maaike23

Maaike23 Lid

28 mrt 2008
    20
    0
    0
    Hier een buggy van de prenatal, gemiddeld goedkoper, makkelijk schoon te maken!

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hebben 1 week die van koelstra gehad...waren erg tevrden over het campingbedje hiervan dus dit leek ons een goed e keus om daar de buggy van aan te schaffen...

Na 1 week heb ik hem omgeruild voor een chicco ...
    werd echt helemaal gek van die koelstra omdat we steeds tegen de wielen aanliepen..

die van chicco is superrrr

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ps: chicco is vaak goedkoop verkrijgbaar bij de ven d (wel oudere modellen) maar net zo goed als de nieuwe en scheelt boel geld!

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik was ook gek van mijn draagzak, maar mijn rug vind dat lars daar nu toch echt te zwaar voor is :( :D

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een mutsy spider het is echt een prima buggy.
    Hij is zeer compact en kan ook op ligstand.

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Daarom heb ik ook een doek. Dat draag n.m veel beter dan draagzakken.
    Mijn kindje is dik 10 kilo en dat draagt prima.

Deel Deze Pagina