Welke buggy/wandelwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kleintjevoorons, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Wij hebben al een wandelwagen (mutsy 4-rider). Nu gaan wij in december 5 dagen naar praag met het vliegtuig. Ik wil graag een andere buggy/wandelwagen aanschaffen die makkelijk mee gaat in het vliegtuig (niet te groot) maar toch degelijk genoeg is om 5 dagen mee door praag te wandelen. Ook moet ons kindjes (is dan 10 maanden) in de wagen kunnen slapen (verstelbare rugleuning).
    Prijs maakt niet uit (we gaan waarschijnlijk voor tweede hands dus dan is het al een stuk minder dan de nieuwprijs). Vind het namelijk sonde om onze dure mutsy zo het ruim in te laten knikkeren, want je moet de wagen namelijk gewoon inchecken.

Alvast bedankt
    Kleintje

2. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een maxi taxi, of een bugaboo bee..

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    MacLAren type quest

- Verstelbaar in meerdere standen
    - Beentjes kunnen omhoog
    - met 1 hand opklapbaar
    - lichtgewicht (ca 5 kg)
    - makkelijk voor op de fiets
    - regenhoes gaat snel erop/eraf

Ik heb die van mij via marktplaats voor 40,00 en ben zeer tevreden.

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Je kindje is 5 maanden oud;
    Ik zou echt nog geen buggy meenemen; zeker als je wil dat je kindje er in gaat slapen.

Niet helemaal een vergelijking want jij maakt je zorgen over beschadigen van je wagen in het ruim denk ik;
    Maar wij gingen deze zomer kamperen met vouwwagen. Meest praktische was onze MacLaren meenemen. Maar Lotte sliep de keer ervoor overdag niet goed in de tent en we wilden ook langere uitstapjes maken.
    Dus dan toch de grotere Bugaboo maar meesjouwen??
    Ja, daar toch voor gekozen.
    En blij dat we met die keuze waren!!!
    Lotte lag veel beter uit de zon in d bugaboo dan ze in de kleine buggy kon hebben gedaan. Lekker plat leggen, kap uit en ze lag lekker in de schaduw. En heeft er prinsheerlijk in geslapen, wat kregen we veel mooie blikken in Avignon!

Ik vind 5 maanden ook nog wel erg jong om al in een buggy met kleine wieltjes te vervoeren. Maar goed, ieder zijn keuze.
    Er zijn overigens andere buggy's die helemaal plat kunnen. Dat kan de Quest niet. Ik vind kindjes in een buggy er vaak wat onderuitgezakt bij zitten. Lotte in elk geval wel in de Quest, terwijl ze in de bugaboo mooi recht kan zitten. Lijkt me stuk beter voor houding en ook comfortabeler.

Als ik jullie was zou ik toch gewoon je mutsy meenemen en dan zorgen voor een beschermhoes eromheen.

Suc6 met je keuze

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

marijntje ze gaan in dec. dan is de kleine 8 maand.
    Iets groter dus maar nog zou ik inderdaad ook niet kiezen voor een buggy..
    In mijn ogen is een kinderwagen om gebruikt te worden en juist op vakantie gebruik je hem juist intensief. zou eerder geld uitgeven aan een reishoes en evt. wat schuimrubber (van de markt) ertussen proppen als je weke delen wil berschermen..

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Lijkt mij ook het beste, kinderwagen mee en schuinrubber ofzo erom + beschermhoes.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh ja, mijn dochter slaapt helemaal niet in de buggy... IN de wandelwagen slaapt ze wel. Rijd toch comfortabeler.

Deel Deze Pagina