He meiden, Herkent iemand van jullie dit misschien een wat kan ik het beste doen? Mijn zoontje is nu 12 weken en heeft 's nachts last van een verstopte neus. Overdag heeft hij er geen last. 'S nachts ademt hij enorm zwaar, snurkt en moet regelmatig door zijn mond ademen. Deze nacht hoorde ik hem zelfs een aantal keren piepen en was hij heel onrustig. Waar zou dit doet kunnen komen, sinds het alleen 's nachts is en niet overdag? En eigenlijk nog veel belangrijke; wat kan ik er aan doen? Groetjes Lisa
Mijn dochter Lisa heeft ook vaak last van een verstopte neus. Omdat zij met haar speentje in slaap valt is dit erg vervelend. Ik maak elke avond na haar badje haar neus schoon met een baby wattenstaafje. Daarna neusspray (zoutoplossing) deze mag langere tijd gebruikt worden. Daarna heeft ze geen last meer.
Je zou eucalyptus kunnen stomen in zijn kamer en even een flinke sopbeurt wil ook wel helpen Toevallig heb ik zelf ook deze periode dat ik alleen s nachts "verkouden" ben... Geen idee waarom dat dit alleen s nachts is.
Je hebt ook luuf voor baby's. Dat mag ook al heel jong. Een beetje op zijn borstje smeren voor hij gaat slapen. Of een ui doorsnijden en bij zijn bedje zetten. Daar gaat alleen wel zijn kamertje erg van stinken.
Bij een baby moet je goed uitkijken met eucalyptus. Er zijn wisselende meningen over of het wel of niet kan. Luuf mag volgens de verpakking pas vanaf 6 maanden. Wij stoomden altijd gewoon in de badkamer met heet water en legde een ui naast het bed. Verder zoutwaterneusspray. Bij twijfel naar de huisarts gaan en even overleggen. Veel sterkte met de kleine.
Dank je wel voor de tips, ik ga ze uitproberen! Het is zo sneu voor hem klein hummeltje wat zo heftig probeert te ademen.
Ik zou doen: Zoutoplossing baby onbeperkt flink erin gieten Afzuigen met otrivin systeem voorzichtig Warme badje maar zeker zonder eucalyptus nog! Matrasje iets hoger Geen luuf, eucaliptus etc dat mag pas v 6mnd
Onze dochter heeft er ook alleen snachts last van. Wij hebben het matrasje iets verhoogd en voor het slapen gaan een paar druppels zoutoplossing (1-2 druppels per neusgat) overdag goed kamer luchten. Soms wordt ze ook snacht wakker en dan doe ik neusdruppels opnieuw en wieg haar weer in slaap. Ze gaat dan of in eigen bedje of bij ons vaak slaapt ze beter als ze bij ons ligt dit is nu 2x gebeurd in 2 weken. Zielig he voor die kleintjes!
Ikgebruikte zoutwateropl bij verkoudheid en het bedje scheef! Daarnaast de bekende halve ui. Maar hij kan natuurlijk ook iets allergisch hebben. Heb je vloerbedekking? Maw, kan er veel stof liggen?
Mijn zoontje was in de eerste twee maanden vaak verkouden. Wat hielp was inderdaad een zoutoplossing, het bedtje ietsje hoger zetten aan de kant van het hoofdje en ik heb ook een luchtbevochtiger aangeschaft - die hielp enorm. Gewoon even aangezet toen hij ging slapen en 20 minuten later uitgezet.
eerst zoutoplossing of stomen waardoor het loskomt en dan met deze neuszuiger. Het kost wat maar werkt geweldig: Link: De online winkel met moderne kind en ouder accessoires
Onder het laminaat ligt vloerbedekking en we hebben gordijnen etc weggehaald. Zelf beginnen we namelijk ook steeds meer aan een allergie te denken. Wanneer ik ga terugdenken hoe lang het al is, dan is het al meer dan 2 weken zo een gesnuif s nachts
Helaas werkt weghalen nooit zo optimaal. Je stimuleert vaak de aanmaak weer. Hier zet ik altijd een doorgesneden ui in de kamer. Stinkt wel maar werkt altijd als een tierelier!