De vaatwasser moet ook wat te doenn hebben Ik ga niet voorspoelen, hup er zo in.. Hooguit etensresten of sausjes even eraf halen met een keukenrolletje. Als ik zelf eerst ga voorspoelen kan ik net zogoed gelijk er afwasmiddel bij doen, dan is het ook afgewassen. Wil juist het werk er niet van hebben. Onze pannen gaan ook gewoon in de vaatwassen nadat ze leeg zijn gegooit. Alleen ons wok en koekenpan niet, die maakt manlief alleen schoon met water. Dit was op advies van de winkel waar we het hebben gekocht evenals messen gaan niet in de vaatwasser. Liefs Manuk
Wij hebben een Bosch, en vaatwastabletten van Sun. Pak overigens steeds een ander merk, maar zo te horen moet ik die van Dreft ook een keer proberen!
Hier een Siemens en Markant vaatwastabletten. Overigens gebruik ik los zout en glansspoelmiddel en dan de doodsimpele vaatwastabletjes. Is veel goedkoper en geeft een veel beter resultaat... Voor de voorspoelers; Een vaatwasmachine heeft een oog voor hoe vuil een vaat is. Als je alles voorspoelt, krijgt je machine een seintje dat hij het spul niet vuil is en wast minder intensief. Bij meer vuil, wast hij veel beter...Wist ik ook niet, toevallig vorige week gehoort van een man die werkt in witgoed..
Wij hebben een Bosch vaatwasser en gebruiken los zout en glansspoelmiddel en dan vaatwastabletten van de Aldi (Uno) Mijn vaat is altijd schoon
Zanussi afwasmachine en altijd Dreft of Calgonit tabletjes. Nu voor het eerst de Una van de Aldi en die bevallen echt heel erg goed, de glazen voelen niet meer zo vies aan.
wij hebben een siemens en die was van de vorige bewoner dus ik kocht gewoon een pak willekeurige tabletten.. had toen dreft genomen.. en echt waar ik dacht dat die vaatwasser gewoon niet goed was alle vaat bleef smerig zelfs op t langste programma en zelfs na uitvoerig afspoelen! glazen waren helemaal drama.. toen heb ik sun die met dat zilver op de verpakking gekocht die all in one en blinkend schoon! laatst zat ik wat krap (haal altijd sun als ze 1 plus 1 gratis zijn ) en heb ik een keetje van AH merk tabletten meegenomen.. hiermee word het ook schoon maar blinkt het minder dan met sun.. maar wel stukken beter dan met dreft hier komt dus zolang deze vaatwasser er is geen dreft meer erin.. werkt hier absoluut niet..
Hier een splinternieuwe Siemens vaatwasser. Siemens vaatwassers zijn trouwens regelmatig als beste koop uit de testen van de consumentenbond gekomen! Wij zijn hartstikke tevreden. Alles gaat er hier in en we spoelen niet voor. Als m'n pannetjes niet te vuil zijn volstaat zelf een korte (af)was van 45 min. (voordelig qua stroom dus!). Mijn collega heeft ooit eens gezegd dat je een vaatwastablet prima door de helft kan breken en daarmee de boel nog goed schoon krijgt. Ik doe dat nu regelmatig met de vaatwastabletten van het huismerk van de AH en dat werkt prima! Koop ook wel eens tabletten van Calgonit/Dreft maar alleen in de aanbieding. Inderdaad, zout + spoelglans regelmatig bijvullen (i.p.v. spoelglans kun je ook goedkope huishoudazijn gebruiken!). Wat ik ook vind schelen is de indeling van de vaatwasser. In vakantiehuisjes hebben we wel eens vaatwassers waarbij de boel verbogen is en erg weinig mogelijkheden zijn om heel veel kwijt te kunnen. Dan blijf je over elkaar heen stapelen en dan wordt de boel ook veel minder schoon natuurlijk. Tjonge, wat een uitgebreide post over de vaatwasser .
Een Siemens van 3 jaar oud, en op aanraden vd keuken man wassen we met Sun. Niet de all-in-one, maar ook met los zout, en met glansspoel middel. Best tevreden, maar wil toch eens de Dreft proberen. Zijn die ook all-in-one, of kan die ook met los zout en glans?
die zijn er ook in all in one. ik dacht in die groene zak. ik ben pas een vaatwassergebruiker, dus ik weet nog niet alle ins en outs
Wij hebben een Siemens (7 jaar oud alweer, wat vliegt de tijd) en ik gebruik eigenlijk van alles: Sun, Calgonit en Dreft. Altijd all-in-one, heb geen zin om allemaal losse spullen erin te knikkeren... Eens in de maand ongeveer een machinereiniger en er hangt altijd zo'n geurverfrisser in.
Ik ben boven dus weet t niet zeker maar t is of een wirlpool of een siemens wij gebruiken al jaren de 5 in 1 tabs van de action werkt perfect
AEG en heb altijd finish tabletten, maar ik moet zeggen de laatste tijd ben ik er niet altijd tevreden over. Ik heb hier ook de goedkope van euroshopper liggen en die werken beter dan finish.