Krijtverf - muren woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Nonja, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hoi dames,

Ik heb gelezen dat er een aantal meiden zijn die ervaring hebben met krijtverf. Wij zijn van plan onze muren van de woonkamer te laten verven met Annie Sloan of Painting the Past krijtverf.
    Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Verft het makkelijk over glasvezel behang? Ben je blij met het resultaat? Hebben jullie ook plafonds ermee gedaan? En welke kleur is mooi in een landelijke inrichting?

Wellicht willen jullie nog een foto delen..
    Ik hoor het graag!

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben painting the past gebruikt.
    In de slaapkamer, woonkamer en kinderslaapkamer.

Wij hebben het op glad gestucte muren gebruikt in de woonkamer. En over grofgestucte muren in de slaapkamer.
    Volgens mij is het ook echt muurverf en dus niet voor over behang...
    Op het gladgestucte komt de speciale krijtverf wel beter uit dan op het grof gestucte. (maar vond de kleur zo mooi!)

Plafond hebben wij er niet mee gedaan, gewoon met een matte plafondverf.

Nadeel is, is dat het slecht afwasbaar is, je hebt daar wel weer speciale coatings voor. (ook voor in de keuken enzo)

Qua kleur moet je zelf even kijken he!! smaken verschillen.
    Je hebt in winkels de kleurstalen in het klein, maar je hebt ook winkels met kleurstalen in een A4 boek.
    Deze hebben wij een aantal mee naar huis genomen om met verschillend lichtinval te kijken wat mooi is. Want dat verschilt een hele boel, in welk licht je de kleur ziet!

Deel Deze Pagina