Gillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Milena92, 28 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Goedemorgen (of is het nog nacht :) )
    De kleine van nu 21 maanden wordt sinds ze een halfjaar oud is om zes uur sochtends wakker. Ik vond dat erg vroeg maar ben er nu wel een klein beetje aan gewend. Echter wordt ze voornamelijk de laatste maanden ook vaak eerder wakker. Soms voor 5:30, meestal ergens tussen 5:30 en 5:50.

Ik heb vanalles geprobeerd qua eerder of later naar bed, tijd van middagdutje, maar het blijft exact hetzelfde. Ze heeft t niet te koud of te warm, heeft geen honger.

Dus hiervan ga ik uit dat dit haar ritme is. Al is het wel vreselijk om 4:50 op de klok te zien nu hij is verzet :o:

Maar het grotere probleem vind ik nu dat ze gaat gillen sochtends omdat ze uit bed wil. Ik heb altijd geprobeerd om haar tot zes uur in bed te houden, zodat ze niet steeds vroeger gaat opstaan. Maar als ze bijvoorbeeld om 5:20 wakker word, dan geef ik haar speelgoed, dat gooit ze uit bed. Dus dan probeer ik haar meestal nog even rustig te houden met een filmpje op mn telefoon die ik dan neerzet (zij blijft in bed). Maar tegenwoordig gaat ze keihard gillen/krijsen dat ze eruit wil.

Kan ik hier iets aandoen? Dat ze nog even rustig in bed blijft? Of moet ik dat niet proberen?

Ik kan haar ook niet rustig krijgen, ze luistert niet als ik uitleg dat gillen niet mag, of boos word of wat dan ook probeer.

Ik wil dr niet leren dat ze dr zin krijgt met gillen, dus meestal wacht ik tot ze even stil is en dan haal ik haar maar uit bed.

Vind t heel vervelend, maar k voel me ook gewoon een beetje gefaald dat t zo gaat.

Tis trouwens een kindje dat heel goed weet wat ze wil haha, plus ze heeft vanaf t begin al wat meer slaap dan gemiddeld nodig. Helaas weigert ze een tweede slaapje al een half jaartje, ook al is ze doodop.

Alvast bedankt voor het lezen :)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier een meid van net 1,5. Wat ik hier doe ik zulke periodes is erbij gaan liggen en steeds ssttt zeggen tot ze stil is. Ik maak verder geen contact en negeer al het gedrag verder volkomen, ook blijft de kamer donker.
    Wat ik hier overdag merk met gillen of gek doen is dat ook negatieve aandacht, aandacht is en je het dan dus als het ware blijft 'voeden'. Ik negeer het dan dus of doe zelf stug het gewenste gedrag. Bijv fluisteren ipv gillen/schreeuwen.
    Maar het is gewoon nog net een lastige leeftijd waarin je met alleen consequent zijn er nog niet altijd komt.
    Hier poept ze nu bijv altijd s morgens vroeg, tja ik snap dat je dan op den duur uit die luier wilt. En voor verschonen heb ik dan toch echt licht nodig en daarna gaat ze natuurlijk never nooit d'r bed meer in. ;)
    Beetje uitzitten sommige fases en overleven maar.

3. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! :)
    Die poepluier sochtends vroeg is herkenbaar ;) Dan is het inderdaad geen doen meer om daarna verder te slapen.
    Ik had inderdaad ook het idee dat negeren het meeste effect heeft, dan ga ik dat maar verder proberen. En inderdaad uitzitten :o:
    Ze is nu alweer wakker, stomme wintertijd :cry: Heeft t vroeg wakker probleem alleen nog maar erger gemaakt.

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    En wat doet ze als je er bij je in bed neemt?

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dat is echt vroeg, en pittig! Wel herkenbaar helaas!

Onze jongste doet het ook niet als we naar haar toe gaan, en even onderstoppen bijv. Ik neem ze dan bij ons in bed. Is ze het niet altijd mee eens, maar nadat ze dan even “boos” is geweest vind ze wel weer de rust om te liggen.
    Ik ga echt niet zo vroeg met ze beneden zitten. Laten gaan vind ik ook geen optie, want dan worden de andere 2 wakker.

Hier is het “gelukkig” niet meer zo vroeg. Alhoewel de afgelopen week met de klok wel een paar dagen. Dus het komt echt wel weer goed, maar als je er middenin zit is het pittig en even doorzetten.

Succes!

Milena92 vindt dit leuk.
  6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Gaan keten :| Het is echt moeilijke slaapster. Als baby sliep ze niet eens in mn armen, of op schoot ofzo. Ze geeft zich heel moeilijk over aan haar slaap. Op de juiste tijd in haar bedje werkt vaak prima, slaapt smiddags ook 2 tot 3 uur, maar alsnog is ze dan moe een deel van de dag, alleen een tweede slaapje weigert ze ook. Dus misschien word ze wel zo vroeg wakker juist omdat ze te vermoeid is ? Soms lees ik dat weleens.

7. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Goed om te horen dat t uiteindelijk wel goed komt :p
    Tsja misschien in bed nemen nog eens wat langer proberen. Maar de keren dat ik het heb geprobeerd, werd ze alleen maar drukker.

Nee ik vind t echt te vroeg ook om beneden te gaan zitten, kom op zeg :roflmao: Maarja als ik haar heb ingestopt, blijft ze nog wel even 20 min een beetje stil, dan filmpje kijken 15 min, daarna kan ik haar gewoon niet meer in bed houden (dan gaat ze steeds harder gillen).
    Vandaag was ze 05:06 wakker, nog tot 5:45 in bed kunnen houden, om te proberen het langzaam op te schuiven. :o:
    Het duurde bij jou dus een paar dagen voordat ze weer normaal sliepen na t verzetten van de klok?
    Misschien kan ik ook nog eerder naar bed proberen. Half zeven ipv zeven, wie weet. Want omdat ze zo vroeg wakker is, doet ze haar dutje ook al om 10/11 uur, en dan is het daarna tot 7 uur best lang. Vanaf vier a vijf uur word ze dan al echt heel moe.

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.418
    113
    Ze gaat richting de 2 jaar, is ze het middagslaapje nog echt nodig? Gezien ze nog 2/3 uur slaapt ongetwijfeld.

Maar je zou haar ook eerder wakker kunnen maken, dat deed ik destidjs wel, want dan hadden ze overdag te lang geslapen, dat ze er 's nachts last van hadden.

En wat al genoemd werd, negeren negeren negeren. Ook niet belonen met filmpjes. Ze weet dat je reageert op het gillen. Misschien juist weglopen als ze gaat gillen? Ja, dat geeft geluidsoverlast, maar daar heb je nu toch al last van.

9. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.
    Ja klopt heeft dat slaapje zeker nodig, eigenlijk 2. Sporadisch lukt dat wel maar bijna nooit. Ze heeft altijd al meer slaap dan gemiddeld nodig gehad, en eigenlijk nog steeds maar al loopt ze gapend door het huis, ze wil echt niet.
    Als ik wegloop dan blijft ze gillen, ik heb het een tijdje geprobeerd om haar een lange tijd te laten gillen, maar ze geeft het niet op, ze wil eruit.
    Ik ga nu maar een paar dagen een halfuurtje eerder naar bed proberen, kijken of dat werkt.

10. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Hier een dochter van inmiddels 10 maar daar zat ook zo’n koppie op zo klein (en nog steeds ;)). Je zou ze af en toe echt achter het behang willen plakken .. ik ben gaan straffen uiteindelijk. Erbij zitten werkte niet. Steeds even kijken niet. Speelgoedjes of boekjes niet. Toen ben ik gaan straffen. Belonen werkte hier ook nooit ergens mee. Niet stoppen met gillen of krijsen is knuffel uit bed. Ze had er meerdere. Ging er steeds eentje uit. 2x heeft ze het geprobeerd tot aan der lievelingsknuffel aan toe maar dat vond ze toch geen goed idee. Was paar dagen door de zure appel en sindsdien vermaakte ze zich netjes in bed met boekjes of speeltje als ze wakker was. Dat snapte ze zo jong prima (was hier rond 1,5 jaar)

Milena92 vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hoe laat gaat ze naar bed?

12. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Wat goed dat t uiteindelijk gelukt is!! Knap hoor.
    Tsja ze gooit zelf haar knuffels en speen al uit bed dus daar kan ik niet mee dreigen :roflmao:

13. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Ze ging om 7 uur naar bed (ook weleens later, maar hoe later hoe eerder ze wakker word).
    Dus nu probeer ik half zeven. Dat lijkt wel een positieve invloed te hebben. Vandaag was het zes uur! (Maar wel wakker tussen 00:00 en 02:00 snachts omdat ze voor t eerst in haar nieuwe kamer ligt nu). Gister was het vijf uur.

Minimensje83 vindt dit leuk.
  14. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Update: gisteravond zelfs om kwart over zes al naar bed gegaan (ze smeekte er echt om het arme kind:roflmao:) en tot zes uur geslapen! Voor het eerst sinds de klok verzet is haha. Het vroeger gaan slapen lijkt voor nu dus toch de oplossing..:)

Mammavantwee vindt dit leuk.
  15. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Vandaag en gister kwart over vier snachts wakker, ik weet t niet meer hoor.. ze is klaar wakker, en super druk omdat ze niet uitgerust is, maar slapen nee.. Het ging een paar nachten vrij goed en nu is het nóg vroeger.

16. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Pfoe.. pittig en erg vroeg!
    Daarna helemaal niet meer geslapen?

Milena92 vindt dit leuk.
  17. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Nee:( Wel aantal pogingen gedaan maar ik merk dan al gelijk dat ze gaat draaien, niet wil gaan liggen en dan even later gaat gillen. Wel tot zes uur boven gehouden. Ze gaat nu slapen.. (de meeste mensen worden nu wakker en wij zijn al vier uur op :roflmao:) maarja dat is haar enige slaapje dus dan is het weer zo lang tot de avond. Een middagslaapje lukt echt niet meer.

Misschien maar een slaapcoach ofzo vragen?

18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.418
    113
    Dat zou ik in jullie geval nu wel doen ja, wellicht dat die patronen ziet en jullie kan helpen die te doorbreken.

Milena92 vindt dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.297
    10.265
    113
    Hoeveel tijd slaapt ze tussendoor nog?
    Met een half uur sliep hij een half uurtje max een 1 uur en maakte ik hem wakker.
    Deed ik dat niet was hij snachts nog langer wakker en smorgens in alle vroegte.

Met die leeftijd was het ook ergens tussen 5 en 6 opstaan. Hij was echt wakker, kon 2 dingen doen, tig keer terug stoppen en kind overstuur of vrolijk de dag beginnen.

We stonden op deden rustig ons ding. Bij neergelegd dat hij weinig slaap nodig had.
    Zelf ging ik wat eerder slapen.

20. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Ja klopt dat terug stoppen is absoluut zinloos. Tenzij het echt nog veel eerder is dan de "gebruikelijke" tijd.

Het gaat inmiddels beter, het is al een tijdje geen vier uur meer geweest gelukkig, en afgelopen week was het een paar keer zes uur. Ze gaat nu gemiddeld wat eerder naar bed dan voorheen en dat helpt wel (tussen half zeven en zeven). Vanmorgen was ze half zes en gister vijf uur s ochtends wakker, maarja we doen t er maar mee. Ze smeekt dan om 10 uur sochtends of ze naar bed mag haha en slaapt dan 2-3 uur. En dan daarna haal ik net half zeven s avonds, dan valt ze als een blok in slaap. Ze heeft gewoon altijd al veel slaap nodig gehad, en vijf uur s ochtends is eigenlijk ook voor haar te vroeg. Maargoed. Het schreeuwen is nu ook veel minder ineens, ze roept netjes mama nu ;) Bizar dat dat ineens zo kan veranderen maar ben er heel blij mee ! :)

Bloempjelief en owly vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina