Welke meubels kinderkamer

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gootje1988, 8 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Mijn dochter van bijna 2 willen we over een paar maandjes een groot bed geven. Welk bed weten we al maar we willen dan ook een nieuwe kledingkast die erbij past maar welke? En wat doen jullie IPV commode? Een gewone ladenkast of wat anders?
    Foto van het bed die we gaan aanschaffen voeg ik bij.

    Alvast bedankt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb alle kledingkasten van iedereen in 1 kamer dus de kinderen hebben geen kledingkast in de slaapkamer. Dochter heeft nu naast haar bed alleen een opbergmeubel met vakken op haar kamer. En een houten keuken, grote houten ijskar en een kaptafeltje.
     
  3. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    #3 wishfulthinking, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hier moet de kledingkast wel op haar kamer. We hebben 1 kamer waar niemand slaapt en dat is ons kantoortje
    Zat ook al aan zo'n ikea kast te denken maar dat wil mijn man niet...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hele mooie set!

    Dochter heeft hier de kleinste kamer. Zoiets kunnen we in haar kamer helaas niet kwijt. Ik twijfel nu om met haar van kamer te ruilen zodat zij de grootste kamer krijgt (nu begint ze echt op haar kamer te spelen namelijk) en er dan ook ruimte is voor zulke mooie meubels. Dan zouden wij naar haar kamer gaan en dan hebben we langs ons bed van 180 breed aan beide zeiden net iets meer dan een meter over en aan het voeteneind een krappe meter. Man twijfelt nog maar ik heb geen ruimte nodig aangezien we er alleen slapen.
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Mijn jongens delen een kamer en hebben samen 2 pax units (50*60*240), 2 bureaus, 2 meegroeiende bureau stoelen, 4 wand Trofast (hangende) en een salontafel met onderplaat om op te spelen. Er komt misschien nog een onderbed bij voor loge's en een extra kast voor speelgoed. Er komen zeker nog twee Helmers bij.
     
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dan hebben ze een grote kamer samen als dat er allemaal in past? Hebben ze op de bureaus niet voldoende speelruimte omdat je een salon tafel overweegt? Mijn dochter speelt voornamelijk op de grond.
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.121
    15.628
    113
    Vrouw
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    #10 Zonnestralen, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
    De kamer is ongeveer 3,25 bij 4,50. Op de salon tafel bouwen ze met Lego. De trofast bakjes kunnen ze kwijt op de onderplank. Als ze een trein baan maken dan kan dat nog. Maar voor meer ruimte kunnen ze dat ook doen in de kamer van mijn dochter. Die is net iets groter. De salontafel was eigenlijk bedoeld voor beneden. Daar staat nu dus geen salontafel waardoor er daar meer ruimte is om op de grond te spelen. Ik twijfel nog wat we daarmee gaan doen.

    Ze slapen in een stapelbed, dat kost weinig ruimte.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik moet nog gaan puzzelen. Kamertje is ongeveer 4 x 2 meter. Daarnaast 2 deuren die vrij moeten blijven en nog een koof ....

    Commode, kast en bed kunnen hopelijk in 1 ruimte. Zal weinig loopruimte zijn.
    Ik wil voor een hemnes bed gaan of iets brocants. Kledingkast en commode zijn van hemnes.
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw

    Er is ook een ikea hack om van trofast kasten een legotafel te maken. Google maar eens :)
     
    Vero0504 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Die heb ik veel gezien indd. Het was eigenlijk het idee dat ze er op hun bureau mee zouden spelen. Tot ze dus onze tafel over namen :p De trofast kasten die we nu hebben is met van die kleine bakken. Dat kunnen we niet samenvoegen. Over een ruime week komen onze nieuwe woonkamermeubels. Als de salontafel daar nog bij past (zo ruim als de slaapkamers zijn, zo klein is de woonkamer) dan krijgen ze lack tafels met gelijmde bouwplaten. Daar zou evt nog een grote bak onder vast kunnen. Maar die kleine bakken zijn wel erg fijn om alles op kleur te kunnen sorteren, ze hangen aan de muur en nemen verder ook geen ruimte in beslag.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier net een kamer ingericht voor m’n dochter van 3,5 en alles via marktplaats behalve matras en beddengoed.

    kast, nachtkastje, bed en lattenbodem net geen 100€ voor kwijt. Resultaat is heel leuk geworden.

    maar bij 2 jaar zou ik de commode nog even gebruiken. Zoveel fijner met aankleden en verschonen. Over een jaar marktplaats afstruinen voor een mooie kledingkast.

    denk dat je kindje nog wat jong is voor een volledig ingerichte kinderkamer. Dus voor nu zou ik alleen het bed vervangen
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Alles is nieuw dus behalve de meubels. En gordijnen komen vrijdag. Tafeltje en stoeltje hadden we al.

    Ik haal straks wel de foto’s weg ivm herkenbaarheid.
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het eigenlijk erg logisch dat kinderen de grootste kamers krijgen in huis. Zij hebben die nodig als eigen plekje, om te spelen of te mokken of geheimzinnig te doen. Ik snap nooit goed waarom ouders, die (in de meeste gezinnen) alleen naar hun kamer gaan voor hun bed, de 'master' opeisen.

    Los daarvan. Hier heeft zoontje van bijna vier enkel een bed, een kast, en een boekenkast. Wij hebben nooit commodes gehad, dus die hebben we ook niet moeten vervangen.
     
    GossipGirlxoxo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik. Net als in huizen proggrama's dat je hoort wat een kleine slaapkamers. Ehhh je slaapt er alleen maar.

    Voor nu blijft dochter nog even op de kleine slaapkamer. Hopelijk volgend jaar nr 2. Die het eerste jaar bij mij gaat slapen. En dan samen naar mijn slaapkamer. Ik zou nu ook best willen switchen maar dan wil/moet ik mijn mega grote pax kast eerst verkopen. Ga hem binnenkort wel eens weer op marktplaats zetten. Maar je krijgt er zo weinig voor. :( En ik hoop gewoon binnen 1-2 jaar te verhuizen.


     
  19. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.275
    113
    Wij hebben dit wel gedaan. Jongste heeft de grootste kamer, zo heeft ze lekker de ruimte om boven te spelen. Alle kledingkasten staan in de kleinste kamer, oudtse heeft genoeg ruimte voor een groot bed en een bureau en wij alleen een bed (zolder).
     
    Shakes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    wij zijn 2 maanden geleden verhuisd. Dochters van 4 en 6 jaar hebben een nieuwe kamerinrichting gekregen. Gewoon een 1-persoons bed van Ikea een witte met lattenbodem En daarbij een bureautje van Ikea. Ik dacht Micke. Als bureuastoel hebben ze allebei hun tripptrapp.Ook leuk om op die manier te bewaren. de kledingkast is een grote van 236 van Pax.Er zitten bovenin 2 planken. Dan een roede en daaronder 3 draadmanden. Hier kunnen ze jaren mee vooruit. En dan hebben ze nog een kallax vakkenkastje voor boeken. Speelgoed staat behalve knuffels op zolder. Daar hebben we een speelkamer en beneden staan puzzels, spelletjes en knutselmateriaal. De kids hebben zelf de verf, behang en een dekbedovertrek uitgekozen. Wij kunnen weer vooruit.
     

Deel Deze Pagina