Hallo allemaal, Ik ben erg goed in het stellen van stomme vragen, maar aangezien dit voor ons allemaal nieuw is, stel ik ze toch maar. Wij twijfelen nog welk kamertje wij als babykamer zullen gaan gebruiken. We hebben er 2 over, de een wat groter dan de ander. De grotere is natuurlijk praktischer, de kleinere voelt wat schattiger aan. Vandaar de vraag: welke meubels/spullen komen er sowieso in een babykamer? Ik heb natuurlijk gedacht aan: - ledikantje - kast - commode Maar wat doe je bijvoorbeeld met een badje? Heeft iedereen dat in de babykamer zelf staan? En welke meubels/grote spullen zie ik nog over het hoofd? Alvast bedankt!
In Principe zijn een commode, kledingkast en bedje voldoende. En de rest is wat je prettig vind. Veel mensen hebben een (schommel) stoel in de babykamer staan waar je rustig kunt zitten en evt. Voeden. En het badje is ook net wat je fijn vind. Wij hadden een grote wastafel in de babykamer en dus daar het badje en tummy tub. Onze badkamer is relatief klein. Maar heb je een ruime badkamer zou ik het lekker daar doen, geen gedoe met water sjouwen en daar is het ook vaak wat warmer.
Naast ledikant, kast, commode staat bij ons het badje + standaard ook op haar kamer, maar we badderen haar wel op de badkamer; daar is alleen geen plek om het badje ook te parkeren, dus zodoende staat hij dus op haar kamer Verder hebben we ook een stoel op haar kamer zijn, maar ik wil een comfortabelere stoel, liefst een schommelstoel.
Ik heb nog wat plankjes aan de muur. Zijn niet echt meubels, maar wel heel erg handig vind ik zelf. Verder zijn een commode, kledingkast en bedje wel voldoende in het begin.
Mijn moeder zegt altijd dat er geen domme vragen bestaan! Wij hadden het badje ook in de babykamer staan, maar die staat nu in de badkamer. Ze plonst al het water eroverheen in haar enthousiasme, dat vind ik een beetje zonde van de nieuwe vloer. Ik leg het aankleedkussen op ons bed, de slaapkamer grenst aan onze badkamer, en kleed haar dan na het badje daar aan. Ik wil nu graag een schommelstoel op de plek waar het badje stond, lijkt me zo heerlijk! Misschien nog een plankje voor boven de commode waar je wat spulletjes op kunt zetten? Ik heb er zelf eigenlijk alleen maar dingen voor op het oog staan haha, de commode is erg groot dus alles past gewoon daarin.
Ledikant, commode en kast: hadden wij op de kamer En een fijne stoel waar ik in kon zitten om bijvoorbeeld te voeden, of om een verdrietig kindje te kunnen troosten. En later om in te zitten met voorlezen. Plek waar je wat boekjes en/of speelgoedjes kwijt kunt (open kastje, tafeltje). Vind ik wel heel handig. Verder hadden wij niks in de babykamer, 't was een erg klein kamertje. Het badje hadden we in de badkamer of op onze kamer (stuk groter, en verdieping lager dan babykamer).
Wij hadden op de babykamer van dochter alleen een bedje en commode. Er was een kleine inbouwkast. En natuurlijk een stoel voor de avondvoeding en alle nachten die je met een wakker kindje zit. Nu hebben we een bedje, commode en kast op de nieuwe kamer. De stoel moet nog verhuisd worden. Badje hebben wij in de badkamer staan, hij staat toch overal in de weg maar ze gaat sinds de kraamzorg weg is gewoon in de badkamer in bad.
Hier: bedje commode kledingkast stoel om `s nachts te voeden + poefje voor je voeten (anders was het zo koud, dochter was een winterkindje) Badje: hebben we nooit gebruikt (ja nu als wasmand), de tummytub gebruikten we beneden in de keuken. Beneden was het altijd lekker warm en boven maar koud. Ook is een babybad op de slaapkamer niet zo handig als ze gaan spetteren. Verder nog 4 kastjes aan de muur (zo iets Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.hornbach.nl/cms/media/nl/womanatwork/klusteam/klus_2/O_watw_klus2_na_06_348x200_Pic_348x200.jpg, waar spulletjes als luiers, doekjes, zakjes en knuffels, boekjes inzitten.
Kijk, dat zijn nog eens praktische adviezen. Een stoel, daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Thanx tot nu toe!