Voor onze kleuter zijn we opzoek naar leuke, educatieve apps zo iets als Squla, maar dan gratis voor op de tabblad. Denk aan het leren van letters, Engelse spelletjes, iets met tellen/rekenen. Er zijn er namelijk zoveeeeel apps beschikbaar, dat we zoekende zijn welke leuk zijn, goed werken, beetje groei in moeilijkheidsgraad en leerzaam zijn. Wie heeft er ervaring mee en kan ons helpen?! Alvast bedankt.
Zou even de kleuterjuf vragen, die hebben (is mijn ervaring) doorgaans vaak wel goede ideeën. Ook op ander vlak dan digitaal.
Onze kleuter zat toen niet op de tablet maar had een vtech spelcomputer. Leerde hij alle letters, cijfers, rekenen. Smart games voor als je wat anders zoekt. Juf heeft misschien wel tips
Ik heb destijds juist een paar goede apps gekocht die dus niet gratis waren. Het is vaak een paar euro, begrijpelijk als het een nuttig en goed ontwikkelde app is, en dan wordt je kind niet de hele tijd blootgesteld aan reclames. Bij ons heeft vervolgens kind 2 er ook plezier van gehad en was het het geld dubbel waard.
Hier staat ook flink wat info over leerzame apps: https://www.heutinkvoorthuis.nl/nl/welke-leerzame-apps-zijn-er-voor-de-telefoon-en-tablet/news/220/?gclid=CjwKCAjw5P2aBhAlEiwAAdY7dDyXJWWtXLruO6OGS4XRROKHh6kPKYVhPcHiQXbQIxLOpndwYmgK2BoC_wYQAvD_BwE
Ik zou voor een kleuter niet voor verschillende gratis apps gaan, maar voor 1 of 2 betaalde apps. En wat misschien nog beter is (in mijn ogen), is om helemaal niet voor apps te gaan maar oefenboekjes te kopen die ze leuk vindt. Per thema heb je zo veel keus. En het is inzichtelijk wat ze heeft geleerd / gedaan. Bij een app kunnen ze dat zelf niet goed overzien.
Ik zou inderdaad ook gaan voor die oefenboekjes. Leren ze lijnen volgen en tellen etc. Je hebt ze voor alle schooljaren. Verder veel kleien en kleuren voor de fijne motoriek. En ga regelmatig naar de bieb zodat ze vanaf jonge leeftijd interesse krijgt voor boeken en lezen. Natuurlijk iedere avond voorlezen en eventueel luisterboeken. Qua apps zou ik gaan voor een goede betaalde app zoals squla. Sluit ook beter aan op school.