Ik zoek een leuk boek om voor te lezen in groep 1/2. Ik wil het boek graag cadeau doen aan een vriendin die voor deze klas staat maar weet niet goed wat leuk is.
Echt een voorleesboek? Of een prentenboek? Qua voorleesboeken: Dan Job en Keetje, Jip en Janneke, Pluk van de Petteflet, zoiets..
Jip en Janneke De Grote Buffalo Het Grote Voorleesboek voor Kleuters Boeken van Carry Slee (met tekeningen van Dagmar Stam) vond ik zelf erg leuk om te lezen toen ik ouder was, maar kan dus ook goed voorgelezen worden, bv: Lekker weertje koekepeertje, De Kinderen van de Grote Beer etc. Dit zijn ook verhalen waarbij er gebeurtenissen voorkomen die kleuters zelf ook meemaken (bv. spanning voor een eerste zwemles, een wiebeltand, voor het eerst naar school etc.).
Het boek zonder tekeningen Het verzamelboek van Pad en Kikker Het grote voorleesboek voor 4 of 5 jaar
Het prinsesje zonder stank of een andere titel uit deze reeks. Zeker weten succes bij de kleuters. Lisa en Jimmy boeken van Vivian den Hollander. Ook heel leuk en gericht op kleuters.