Kraambed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door PandaBeertje, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Goedemorgen,

Ik weet even niet waar ik dit kan plaatsten, dus zet het mm hier maar neer.
    Maar zonder mediche indicatie kan je geen kraambed huren (wel bed klossen natuurlijk, maar geen kraambed), en kost het je zelf €99,- dat is veranderd.
    Maar nou is de vraag, valt 'bekkeninstabiliteit', onder mediche indicatie voor zo'n bed ?

Groetjes PandaBeertje

2. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Nobody?

3. danielleb

danielleb Lid

1 sep 2016
    32
    0
    6
    Sneek
    #3 danielleb, 23 feb 2017
    Laatst bewerkt: 23 feb 2017
    Ik weet niet waar je woont en verzekerd bent? Ik werk bij een zorgverzekeraar en wij hebben een contract met het HMC (hulpmiddelencentrum). het HMC beoordeelt, dus in dit geval zou ik contact opnemen met de leverancier waar jouw verzekeraar een contract mee heeft om dit te vragen, zij weten het antwoord op je vraag zeker :). Het gaat inderdaad om een medische indicatie of zelfredzaamheid te vergroten.

4. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben av optimaal verzekerd via de Friesland en woon dus Ook in Friesland.
    Ik heb hun gebelt en zij vertelde dat een kraambed niet onder 'bed verhogend', en moet dus zelf worden betaald, tenzij medische indicatie. Bed klossen enzo worden wel vergoed.
    En op de site van HMC staat dat je €99 moet betalen vanwege schoonmaken, brengen en huren.. en dat wordt dus niet vergoed.
    Maar wie moet ik dan nu bellen om te vragen of bekkeninstabiliteit valt onder mediche reden, en het dus wel vergoed kan worden. HMC of Friesland?

5. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Friesland, zij moeten het immers gaan vergoeden.

6. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oke.

7. danielleb

danielleb Lid

1 sep 2016
    32
    0
    6
    Sneek
    nee, De Friesland gaat haar weer doorverwijzen naar het HMC. (ik werk dus bij de Friesland). het HMC beoordeelt of PandaBeertje qua bekkeninstabiliteit wel of niet aan de medische indicatie voldoet, als ze twijfelen doen zij een aanvraag bij De Friesland. hier staat PandaBeertje buiten. Die €99,- wordt dus wel vergoed als de medische indicatie akkoord bevonden wordt, evt door je verloskundige aan het HMC laten doorgeven :)

8. Vitas

Vitas Lid

21 sep 2014
    86
    5
    8
    Je moet je vk even een indicatie laten schrijven. Dan krijg je het bed en alle bijkomende kosten gewoon vergoed. Je kan ook altijd nog een andere hulpmiddelen organisatie raadplegen zoals de Vegro of Medipoint.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom een bed huren? Kan je eigen bed niet op klossen?

10. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Heb gebelt maar krijg geen kraambed vergoed.

11. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Niet makkelijk nee, en ik beval beneden

Deel Deze Pagina