Welke (moderne) kleding met maatje meer? tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Haha dat ik onlangs nog!
    Ik zocht dringend een jurk.. dus kom in aan in de winkel en zie ik aan de paspop zo'n mooi jurk waarvan ik denk joepie! Ik heb een jurk gevonden!!
    Maar als ik die ga passen valt die echt niet mooi haha
    Ik wou het gewoon opgeven na zoveel jurkjes te passen die niet mooi zaten..

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, heel herkenbaar.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Bedankt voor de tips. Ik ga binnenkort eens een dagje plannen om de winkel bij langs te gaan, shop momenteel veel online, maar heb ook wel weer zin om eens te gaan shoppen.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    ik ben 1.72 en ik schommel tussen maten, 44-48, mijn favoriete winkels zijn de WE, H&M en Costes. Die hebben meestal wel mijn maten, en ook leuke kleding.
    Verder is er bij de VeroModa winkels vaak nog wel iets in XL of maat 44, dus daar loop ik ook wel naar binnen (vaak zijn dat net wat andere merken dan vero moda zelf, zoals noisy may).
    De miss etam, DIDI, MS mode etc. is absoluut niet mijn smaak, te veel bloemen, beetje tuttig, veel prints (is mijn mening, andere meiden vinden het wel leuk!).

Verder ga ik een paar keer per jaar (op een door de weekse dag) naar de primark, die hebben ook grotere maten. maar die kwaliteit is niet echt super, en ik hou niet zo van de drukte in die winkels.
    veel plezier met shoppen!

5. Ik ook hoor. Er zijn toch vrijwel geen winkels waar maat 44 niet verkocht wordt?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Genoeg hoor. Ik de winkel bij ons in het dorp hoef ik ook niet aan te komen, maat 42, groter is er niet (of misschien gelijk uitverkocht).

Anyway, misschien ook net hoe je erover denkt. Hoe zou jij iemand met maat 44 dan omschrijven? Het is niet meer gemiddeld, want dat is maat 40-42.

7. Maar zijn dat dan niet allemaal van die boetiekjes? Volgens mij verkopen echt alle bekendere winkelketens wel maat 44.. Als ik op internet zoek, heb ik juist altijd dat alles er nog in maat 44/46 is (en kleiner) maar dat de maten 48 / 50 en 52 / 54 overal uitverkocht zijn.

Ik heb niet echt een specifieke omschrijving voor iemand met maat 44, haha. Ik denk dat ik ook voornamelijk door je topictitel dacht dat het om een grotere maat ging, omdat het me de indruk gaf dat het om een maat gaat die niet zomaar overal te koop is ;)

8. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    volslank?

9. Ja, wat 'voller' of 'steviger', ofzo ;) Maar goed, dat hangt dan ook weer van het figuur af, de ene 44 is de andere niet :)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Die vind ik ook leuk! Ze beginnen volgens mij ergens bij mt 44 of 42. Je hebt ook Cassis, dat is hetzelfde merk maar dan gaat het tot en met maat 46.

Verder vind ik M&S ook erg leuk de laatste tijd.

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik heb maat 44/46 en ik ben 1,76 ik koop veel bij de c&a hip en betaalbaar.

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Tregging, sneaker, mooie blouse en blazer.
    Basic rok, mooi laarsje eronder, top welke wat rimpelt aan de voorkant met een stoer jackje
    Recht jurkje, stoer jasje erop of vestje

Geen pijpen van je broek oprollen en let ook op de plaats waar de zakken op je jeans zitten.
    Bij de h&m heb je jeans welke liften, ik geloof ook in de plus collectie.

Ik zou het een en ander bestellen, kijken thuis wat je nog wel past en welke schoenen je allemaal hebt. Daarna setjes gaan maken.
    Aangezien dit een tijdelijk is, zou ik een aantal basis items nemen. Mooie jeans, zwarte broek ect. Vanuit hier kun je combineren en afwisselen. Probeer een top welke je op een rok draagt eens op een jeans met een jasje bijvoorbeeld. Zo benut je alles het meeste. Anders heb je straks een hele garderobe, welke te groot is en dat is natuurlijk ook zonde!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nee hoor, geen boetiekjes. Maar veel merken die verkocht worden in gangbare winkels gaan maar tot maat 42. Merk spijkerbroeken ook. Misschien dat bij de grotere maten sectie daarom juist die maten er het eerste uit zijn?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hebben jullie nog tips om deze broek te combineren?

Bianco jog denim? Bestel nu bij wehkamp.nl

Gisteren besteld en ik twijfelde heel erg, maar hij zit zo lekker, dat ik hem wel moet houden haha.

Misschien met een pump of juist een sneaker? Kort zwart colbertje? Truien staan mij helemaal niet en een wijder shirtje lijkt me hier ook niet zo charmant op staan.

15. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik heb laatst ook zo'n soort gelijke broek gekocht.

Ik heb een appel figuur. en maat 44/46 En combineer zo'n broek met een leuke witte los vallende blouse of top met een stoer nepleren biker jack of spijker jack en (witte) sneakers.

Ik shop overal. laats nog een leuke blauw wit gestreepte maxi rok gekocht. Doe ik wel een corrigerende onderbroek onder en ook weer met gave sneakers.

Ik wens je heel veel succes met je weg naar het opnieuw gelukkig worden! En dat begint met tijd voor jezelf en lekker in dagje shoppen na een compleet nieuw setje met vriendinnen!

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Met maat 42-44 kan je toch prima in veel winkels terecht.
    Shoeby, Miss Etam, Primark, M&S, C&A, Mexx, H&M, Esprit, Didi.

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Er zijn best wat winkels die een maat 44 aanbieden van gewone merken en die ik niet pas (bijv Vero Moda of the Sting), maar bij H&M en Esprit bijv weer wel. Het blijft altijd een beetje wazig, ook per merk. Dus dan is het gewoon passen en uitproberen en kijken welke winkel uiteindelijk leuke kleding voor je heeft.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja klopt maat 44 van esprit past prima, vero moda krijg ik niet eens dicht.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mexx, esprit, geisha en vanillia (of vanilla fields ik haal ze altijd door elkaar).

Verder deed ik altijd bij wehkamp heel veel bestellen (als in 900,-) en dan 80% weer terugsturen

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben ook 1.78 met maat 44 en kom van 48 dus vind 44 echt geen maatje meer maar dat terzijde...bestel en slaag vaak bij Bonprix, Wehkamp, H&M. De maat 44 in winkels als Hema, Didi, Steps is het niet voor mij.

Deel Deze Pagina