He meiden, ik ben bezig met de uitzetlijst voor de kleine. Ik heb alleen een vraagje: Ik ga voor om de matras hoelakens en moltons kopen, maar moet je ook molton bedzeiltjes kopen? Wat hebben jullie gedaan?
Nee en dat wordt ook afgeraden in verband met verstikking. Ik heb weleens gelezen dat als je ze toch gebruikt, je ze alleen onder het onderlichaam van je kindje moet leggen, maar ik gebruik ze helemaal niet. Heb gewoon een molton hoeslaken met daaroverheen een gewoon hoeslaken.
Dankjewel voor je reactie! Ja, die bedzeiltjes zijn ook kleiner van formaat, om ze dus echt onder het onderlichaam te leggen. Waarom ze dan molton ervoor zetten... Ik weet het niet..! Maar goed, jij hebt ze dus niet. Zijn een molton en hoeslaken dan genoeg, ook als er wat doorlekt?
wij hebben ze wel gebruikt en idd gewoon heeeel laag in het bedje opgemaakt. Dus idd alleen bij het onderlichaam. wij hadden dus een molton-bedzeil, daarover een molton hoeslaken en dan een gewoon hoeslaken. de ene kraamhulp wil (liever) niet dat ze gebruikt worden, de ander vindt het geen probleem... het is een beetje een eigen keuze zeg maar.
Vaak is de ene kant een molton-materiaal en de andere kant een zeiltje of zit het zeiltje tussen molton-materiaal in, vandaar deze naam. en volgens mij is het zo dat de MOLTON-bedzeiltjes wel mogen en de ouderwetse bedzeiltjes (zonder molton) (liever) niet meer.
Irem is nog nooit doorgelekt, haha, maar het lijkt me wel dat het genoeg is. En die matras wordt op een gegeven moment toch wel vies, daar doe je niet zoveel tegen.
Ik kreeg bij de Prenatal ook het advies om het niet te doen. Mede omdat ik ook een Aerosleep ding in het ledikantje heb, en dit houdt het vocht ook al tegen. In de wieg heb ik het echter niet, dus daar gaat het maar op hoop van zegen...
Onze kraamhulp gebruikte het wel...en wij in het begin dus ook. Maar wel idd onder zn billen....en met zijn spuitpoep is het toch handig geweest hoor
ik zou het ook niet doen. ik heb een aerosleep dekje. die zorgt ervoor dat je kindje niet kan stikken,het niet te warm krijgt en dat spuug en plas etc niet door het matrasje lekt.
ik heb een molton onderlegger, volgens mij zit daar geen plastic ofzo in. Het ziet eruit als een gewone molton maar dan in het klein
ik doe gewoon moltnzeiltje onder de bips, moltonhoeslaken en gewone hoeslaken...zeker in t begin beweegt je baby toch niet en is het gewoon xtra bescherming van het matrasje...moltonzeiltje is heel klein...kheb ze van de babydump... En anders kan ik afwisselen ene keer Moltonhoeslaken+hoeslaken....andere x moltonzeiltje+hoeslaken...
Tja, heel verschillende reacties dus. Hij staat namelijk gewoon op de uitzetlijst, dus vandaar mijn vraag. Maar ik denk dat ik het dan maar niet doe, mocht het echt nodig zijn is het zo gekocht denk ik. Dankjewel voor jullie reacties!
van de week heb ik de kraamzorg hier gehad en die raden het af i.v.m verstikking, ze geven aan dat de luiers voldoende bescherming bieden tegenwoordig. Als je het wel wilt gebruiken dan alleen heel het stukje onder het onderlijfje van je kindje.
Dat klopt, alleen onder het onderlijfje. De maten van zo'n zeiltje zijn ook een stuk kleiner dan dat van het matras. Maar goed, ik denk dat ik het dus niet haal: desnoods een extra flanellen doek onder het onderlijfje als je veel last hebt van lekkende spuitluiers.
ik heb ze met alyssa maar kort gebruikt in het ledikant. ze ging na een tijdje haar hele bed door en ik vond het dus eng. nu gebruiken we voor daymian de wieg en daar heb ik ipv een molton een flanellen luier en een zeiltje heb ik al helemaal niet. voor het ledikant ga ik ook alleen een molton en hoeslaken gebruiken. (misschien als ie veel doorlekt een flanellenluier extra eronder) liefs doris