Welke moeders 'wisten' het geslacht al?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kid2009, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Dames,

Ik had vanaf dag 1 al heel sterk het gevoel dat ik een meisje zou krijgen.
    Onlangs een echo gehad en er werd voor 80-90% meisje gezegd (revisie volgende week dinsdag).

Wie heeft dit ook heel sterk gevoeld/geweten, voordat de echo dit bevestigde?
    Ben er erg benieuwd naar!

Gr,
    Kid

2. pocahontas

2 mrt 2009
    55
    0
    0
    Amsterdam
    Ja hier ook een mama die het vanaf dag 1 zeker wist.
    Sterker nog, we hebben bij haar nooit een geslachtsbepaling laten doen en ja hoor een hele echte meid!
    Nu ben ik weer zwanger en heb dit keer geen idee...
    Grappig he?

3. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb zelfs gewed met mijn man ;)
    zo zeker was ik ervan;)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bij mijn eerste dochter is er nooit een spoortje van twijfel geweest en dat klopte dus ook. Bij de tweede vermoedde ik wel dat het weer een meidje was maar kon het ook net zo goed een jochie zijn.

5. wolly

wolly Niet meer actief

Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik gezegt dat we een jongetje zouden krijgen en mijn gevoel was juist :D
    Bij de 20 weken echo werd het ook bevestigd :D

6. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    grappg is dat je een volgende zwangerschap wellicht kan vermoeden maar vooral bij de eerste valt me op (ook in mijn omgeving) dat 90% van de moeders het al wisten;) instinct?

7. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik dacht altijd dat mijn man en ik eerst een meisje zouden krijgen,
    tot dat ik zwanger was... toen wist ik zooooo zeker dat we een jongen zouden krijgen,

met de 20 weken echo is ook gebleken dat we een jongetje zouden krijgen

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Bij Belle wist ik zeker dat ik een meisje kreeg en inderdaad met
    17 weken wisten we het al zeker

Bij deze zwangerschap dacht ik echt een jongetje te krijgen
    maar bij de 20 weken echo vertelde ze ons 90% meisje en ik geloofde
    het nog niet
    maar bij elke echo die ik kreeg zeggen ze meisje en de laatste met 36 weken zelfs 100%
    zeker dus nu geloof ik het echt wel :D :D :D :D

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik dacht vanaf het eerste moment dat ik wist dat ik zwanger was, dat het een meisje was.
    Met 17 weken werd dit tijdens de pretecho bevestigd, het was ook erg duidelijk, voor de echografiste, maar ook voor ons.
    Met de 20 weken echo, die we dinsdag hebben gehad in het ziekenhuis, werd het opnieuw bevestigd, 100% een meisje!!
    Mama zit op een enorme rose wolk, haha. :D

Liefs, Huismus

10. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Vanaf ik het vermoeden had dat ik zwanger was, wist ik 110% zeker dat het een meisje was, dus het was ook totaal geen verrassing voor mij.
    Terwijl iedereen in mijn omgeving dacht dat het een jongen was.(pff die bakerpraatjes ook!)

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik wist het ook al , sterker nog, ik had in mijn 6de week zwangerschap al een naam geroepen :)

sinds vorige week maandag weten we ook dat het daadwerkelijk gaat worden wat ik al had gezegt :D

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn mijn eerste zwangerschap dacht ik de hele tijd een jongen, maar het is echt een meisje. Nu denk ik weer een jongen, dus het blijft spannend

13. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik was er al de hele tijd van overtuigd dat het een meid zal worden en bij de 20 weken echo bleek mijn vermoeden juist te zijn.
    Tijdens het klussen riep mijn man meteen nadat hij klaar kwam: deze was raak en het wordt een meisje! En tja, gezien het kluspatroon van die maand heeft hij echt gelijk gehad!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons klopt het ook, mijn moeder riep ook vanaf begin af aan hetzelfde. bij ons had het kluspatroon juist het andere geslacht moeten opleveren!

15. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Bij mij is het tot nu toe altijd bevestigd
    ik voelde het wat het was en het bleek ook zo.

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nou ik had het helemaal fout :D
    Ik dacht dat het een jongen zou worden maar t wordt toch echt een meid :)

17. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was er zeker van en mijn man ook dat het een meisje zou worden.
    En het wordt een jongetje hahaha

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Wij hadden het mis :D Iedereen was er bij ons heilig van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen, dat gevoel hadden we zelf ook heel sterk, maar op de 20 weken echo had hij toch echt een zaakje met alles erop en eraan ;) Was wel even omschakelen, maar nu ben ik helemaal aan het idee jongetje gewend :D

19. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Hier nog 1tje, vanaf het begin gezegd jongen....en dat was dus ook zo! Heel sterk het gevoel gehad...

20. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Mijn vriend en ik fantaseerden bij het idee "kindje krijgen" altijd over een jongetje. Niet zozeer omdat dit een sterke voorkeur was, maar in onze dromen was ons kindje nou eenmaal een kereltje... Ik denk dat ik daardoor in het begin van mijn zwangerschap ook dacht dat het dus een jongen zou zijn. Bij een week of 10 kreeg ik ineens de overtuiging dat het een meid was, ik weet niet waarom. Dat gevoel werd steeds sterker. Met 17 weken werd met een pretecho bevestigd dat we echt een meissie gaan krijgen, en daarna steeds weer bevestigd. We zijn er superblij mee!

Deel Deze Pagina