Lieve dames beetje lomp maar heb hulp nodig snap het niet helemaal. twee dagen na mijn menstruatie heb ik gemeenschap gehad. Wanneer mag ik dan testen? Is het dan zo dat ik de weken moet wachten en na mijn dag van menstruatie pas kan testen? Of kan ik na mijn gemeenschap wat voelen of al testen? Duurt zo lang die weken hahah!
Had je positieve ovu test ? Sowieso kan je net voor je NOD of pas op je NOD testen Meestal zo 3 dagen ervoor (is niet bij iedereen zo)
2 dagen na menstruatie gemeenschap houdt meestal in dat je nog geen eisprong hebt gehad. Afhankelijk van hoelang je cyclus is, hangt af wanneer je kan testen. Bij een cyclus van 28 dagen, is dag 1 je eerste dag menstruatie. Op dag 14 gemiddeld dan je eisprong, maar bij de een is de eisprong eerder of later. Niet altijd precies 14 dagen. 2 dagen na je menstruatie is dus te vroeg, ik zou dus vaker seks hebben nog. Pas op dag 29 (officieel 1e dag nieuwe cyclus) is het aan te raden om te testen (soms kan je eerder testen, maar het is beter om te wachten). Eisprong kan je achter komen door je cervix slijm in de gaten te houden, door te temperaturen of door ovulatietesten. Als je pas net bent begonnen dan hoeft dat allemaal nog niet natuurlijk, maar 2 dagen seks na menstruatie is er nog geen eisprong geweest (op misschien uitzonderingen na). Ik heb bijvoorbeeld weleens een cyclus van 50, mijn eisprong is pas op dag 34 dan. En kan dan testen rond dag 50 (ongeveer 14 dagen na eisprong). Ik heb ook weleens cyclus van 33 dagen, mijn eisprong is dan rond dag 23 en ik kan dan dus testen rond dag 33. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, hopelijk heb jij een regelmatige cyclus dan is dat wat makkelijker uit te vogelen!
Veel vrouwen met een cyclus van 28 dagen hebben hun eisprong rond dag 14 ( dit kan ietsjes eerder naar ook ietsjes later zijn) als jij 2 dagen na je menstruatie gemeenschap hebt gehad zou je hooguit op cd 8 zitten (maar gok zelfs eerder) dan ben je nog niet vruchtbaar en acht ik de kans klein dat je een positieve zwangerschapstest zal hebben.