Wij weten niet wat t wordt. Was voor mij best moeilijk, ik sta voor de klas en ken veel kinderen dus had ik met veel namen wel een associatie. Maar ik heb nog nooit (in 8 jr tijd) kinderen met deze namen in de klas gehad. Als we een jongen krijgen, noemen we hem Jurre, een meisje Jinthe. Ik ben benieuwd naar wat jullie van deze namen vinden! Welke associaties hebben jullie met deze namen? Wat voor kindje zie je voor je? Hoor je de namen veel in jouw buurt of juist niet? Zijn er misschien nog vervelende rijmwoorden waar ik niet aan gedacht heb? Kan ik het toch een beetje met iemand 'delen'
Ik vind vooral Jinthe erg mooi! Zie een lief meisje voor me. Jurre vind ik ook wel gaan, al was het niet mijn keus. Zie dan een stoer mannetje voor me.
Ik hoorde de naam Jurre, voor het eerst bij boer zoekt vrouw - en vond het een leuke vent met een leuke naam . Jinthe vind ik leuk, maar ik ben hélemaal wég van Ninthe. Dus dat kan ik moeilijk los zien van elkaar .
Heb alle seizoenen boer zoekt vrouw gekeken, maar kan me Jurre niet herinneren... Ninthe... ook leuk! Maar die zit er dus eentje bij mij op school, dus daarom geen Ninthe
Ik vind beide namen leuke namen en ik zie er leuke gezellige blonde kinderen bij. Niets ordinairs ofzo Ik ken geen Jurre`s en 1 Jinthe (een lief heel lichtblond meisje van 1,5 jaar).
Leuk, leuk, leuk! Deze namen stonden allebei ook op ons lijstje. Ik ben ook juf op een basisschool en helaas kwamen bij ons wel een Jinthe en Jurre op school te zitten. Nog lang getwijfeld, maar dus toch voor andere namen gekozen. Jinthe is bij ons een meisje die echt alles mee heeft, ziet er leuk uit, enthousiast, sociaal en kan heel erg goed mee! Jurre is echter wel een ander verhaal. Een jongen met een heel groot gedragsprobleem. Maar het blijft een leuke naam en het is er natuurlijk maar 1 van de Jurre's die er rondlopen.
Heel leuke namen! Ik ken 1 Jurre, van 1,5 jaar. Lief, rustig ventje. Ik ken ook 1 Jinthe, een lief, vrolijk meisje.
Ik ken geen Jurre's en Jinthe's, dus ik heb er geen directe associatie bij. Maar beide namen vind ik vrolijk en lief klinken. Ik vind Jinthe dan iets leuker dan Jurre, maar ze zijn wel dezelfde stijl. Fijn dat jullie eruit zijn!
Ik ken wel meerdere Jurre's.. Vind het een wat boerse naam.. Jinthe ken ik ook...vind het een lieve naam.
Jurre vind ik geweldig! Stoer en lief mannetje zie ik daarbij voor me... Jinthe vind ik persoonlijk kattig klinken.
Nee, Agnes!! Ik vind Jinthe heel mooi, had zelf heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang Jente, maar manlief kon er niet aan wennen. Jurre vind ik ook leuk, zou het zelf nooit doen, omdat ik geen mooie rollende 'r' heb, dus namen met een 'r' zijn hier uitgesloten! (en da's best lastig, haha!) Ik ken het probleem van voor de klas staan! Man werd er soms gek van, als hij weer een naam noemde!
Jinthe, super mooie naam voor een schattig meisje, maar kan ook goed voor een volwassen vrouw. Al met al prachtige naam. Jurre, mmm. Waarschijnlijk omdat ik vroeger op school een niet leuke Jurre had vind ik t nu geen leuke naam. Ken ook nog een Jurre met een zusje dat Jûske heet, heb dat altijd een leuke combi gevonden.
Vind het allebei erg leuke namen! Wij hebben al een dochter met 'jouw' meisjesnaam en ik ben nu zwanger van de tweede. Mocht het een jongen zijn, we hebben een lijstje met 3 jongensnamen, waar 'jouw' jongensnaam ook op staat. Ik ben er alleen nog niet uit of ik de combinatie van beide namen ook leuk genoeg vind...maar eerst maar eens afwachten wat het wordt en dan zien we wel weer verder. Ik ken verder geen meisje dat zo heet, wel een Ninthe, en ik ken ook geen jongen met 'jouw' naam. Waar ik aan denk bij de meisjesnaam is een heel lief meisje, dat op een positieve manier eigenwijs is en lekker haar eigen gang gaat.