Ik loop al aardig op het eind, maar we zijn nog steeds niet uit de naam (namen)... We willen geen top-50 naam, maar ook weer geen al te vreemde naam. We twijfelen nog tussen Carlijn en Nanouk. Wat is jullie associatie bij deze namen? We hebben een zoontje van 4, die Rutger heet. Wat vinden jullie hier het beste bij passen? Verder heeft onze zoon een tweede naam, maar bij beide meisjesnamen vinden we een naam erachter minder mooi dan een naam ervoor. (bijv. Anne Carlijn vind ik mooier dan Carlijn Anne), maar dan kan ze d'r hele leven lang uit gaan leggen dat ze geen Anne, maar Carlijn heet... Hoe denken jullie hierover en iemand misschien een leuke suggestie voor een tweede naam? Bedankt!!
Misschien is een poll handig? Ik vind Carlijn leuker, omdat Nanouk een beetje 'vreemd' klinkt in mijn oren. Verder vind ik een roepnaam als eerste naam het meeste logisch.
Ik vind Carlijn ook leuker (met een K vind ik het echt een leuke naam). Ken ook een hond die Nanouk heet, dat zal ook meespelen. Of een tweede naam er achter mooi klinkt, ligt aan de naam, vind ik. Carlijn Anne vind ik bv. niet zo mooi, maar bv. Carlijn Johanna (ik noem maar even wat - maar in ieder geval een wat langere naam) vind ik prima gaan.
Carlijn, niet heel mooil, maar mooiste van de 2 Nanouk vind ik niet mooi Dubbele namen zou ik persoonlijk niet aan beginnen tenzij het toch een soort van 1 naam is (zoals bv anneli / anne-li) Ik heb eens van iemand gehoord 'mirthe-lynn' past mijns inziens totaal niet bij elkaar + heb dan het gevoel 'tja we konden niet kiezen dus hebben we maar beiden gedaan ... hm...
Twee namen is toch niet per se hetzelfde als een dubbele naam...? Mijn dochters hebben ook een eerste en een tweede naam, maar alleen hun eerste naam is hun roepnaam. Ze zijn niet gedoopt, maar de tweede naam is hetzelfde als een doopnaam, zeg maar, wordt alleen gebruikt bij officiële gelegenheden en op papier met voorletters ed.
Ik vind Carlijn niet mooi. Komt door die ij. Heb dat bv ook met Stijn. Geen fijne letter en klinkt niet prettig, pIJnlijk. Nanouk vind ik wel gaan, Manouk, met een M dus, vind ik super. Ik zou voor Manouk gaan
Carlijn klinkt wat vriendelijker als Nanouk. Maar ik vind ze beide niet lelijk.. Denk dat je het ook even met de achternaam een aantals x moet uitspreken. Als achternaam veel medeklinkers bevat kan nanouk heel lastig zijn om uit te spreken.
Nanouk vind ik wel heel leuk!! Nanouk Josien Nanouk Eve(lien) Nanouk Ampara Nanouk Cecile of Cecilia Nanouk Mille