Gescheurd trommelvlies, hoelang duurt herstel?

Discussion in 'De lounge' started by lovewinnie, Dec 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter had een goede oorontstekking en het begon woensdag en vrijdag leek het niet erger te worden. Gewoon vrolijk niks aan de hand. Zondag nam de pijn zo snel toe en zo heftig dat we dus naar de huisartsenpost konden.idd flinke rode trommelvliezen en een stond op knappen. Verdovende druppels en antibiotica omdat ze koorts had. Ze kon eindelijk slapen maar huilde nog in der slaap zo nu en dan dus volgens mijn was de pijn echt heftig. Ze huilt nooit. Smorgens was de oorpijn ver weg en zal der haar aan de hoofd en oor geplakt en veel stap. Gesprongen trommelvlies dus. Zwemles gisteren afgezegd en houdt der vandaag nog thuis. Ze heeft weekend antibiotica gehad dus nu goed om ontstekking sowieso niet te verergeren. Nu is ze dol op zwemles maar mag pas weer als der trommelvlies genezen is. Kan hiervoor vrijdag naar de huisarts om te controleren. Hoefde nu niet langs te komen omdat duidelijk is wat er is gebeurd en ze kunnen niet meer doen dan ze nu al heeft. Morgen mag ze weer een half dagje naar school. Ze voelt zich wel goed zegt ze maar mijn dochter vind school zo leuk dat ze met een goede griep en 40 graden koorts nog wel gaat als het zou kunnen.

Nu dus de vraag, hoelang duurt het herstel meestal? Kan ze gewoon naar school? Is er iets waar ik rekening mee moet houden. Ze slaapt wel veel trouwens.
    Ze zegt nu geen pijn te hebben maar dat zegt ze vaker gewoon inbaar school te kunnen dus graag ook hoor ik van mensen met ervaring, kan het dat ze helemaal geen pijn meer heeft? Ze hoort wel gekraak en geplop
    Alvast bedankt

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Tegen het einde van de kuur moet het een heel stuk beter zijn en de koorts weg. Zo niet dan kan het zijn dat de kuur niet aanslaat of dat hij verlengt moet worden. Na 48 na het starten van de kuur kun je de werking merken.Wb het gescheurde trommelvlies: Dat moet de arts beoordelen! Meestal is die ook wel redelihk snel dicht! Sterkte ermee!

3. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik zou even heel goed met je arts overleggen, weet niet of de huisarts er alleen naar gekeken heeft of de kno arts ook? Misschien verstandig om anders de kno arts ook eens te laten kijken. Want een gescheurd trommelvlies is iets anders als bijvoorbeeld een gaatje in je trommelvlies wat je kan krijgen naar een oorontsteking.

Ik had vroeger altijd oorpijn, en klachten. Vaak oorontsteking (buisjes gekregen) Op een gegeven moment door gelopen met een verwaarloosde oorontsteking. En toen ik 16 was zelf aan de bel getrokken bij de KNO arts.
    Al mijn gehoorbeentjes, en trommelvlies waren helemaal weggevreten door een ontsteking, er was zelfs al een klein stukje van mijn schedel aangetast.

Ze hebben alles schoongemaakt (alle gehoorbeentjes verwijderd, was helemaal snot geworden:$), paar keer aan geopereerd, maar ik hoor niets meer aan 1 kant.

Dus houd het goed in de gaten! Laat het liever een keer extra controleren door een KNO arts die hebben er echt meer verstand van dan de huisarts, dan dat het straks helemaal niet goed is.
    Succes:D

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zou zeker ook een verwijzing vragen, dit soort dingen moet je echt serieus nemen, dan maar wat langer niet zwemmen, je kan beter nu een paar weken (maanden?) niet zwemmen als heel je leven last houden denk ik dan maar, het gaat wel om haar gehoor, ik liet me niet afschepen met een huisarts, als ik naar mijn huisarts had geluisterd had ik nu een kind gehad die nog steeds half doof was (nouja voor 85% zelfs!) dus goed laten nakijken.

Ik ben pas met een oorontsteking gaan vliegen (na overleg met de huisarts want had gehoord dat het niet mocht) nou het was een hel, en blijkbaar dus ook gescheurd, heeft toch wel lang geduurd en nog steeds heb ik er last van (is in mei gebeurd)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit dus. Ik zou absoluut eisen dat er een KNO arts naar mijn kind keek! Beterschap voor je meisje. :)

6. Ja ik zou ook naar de KNO gaan. Hier ook jaren met chronische oorontstekingen gelopen waardoor ik nu aan beide kanten 20 db gehoorverlies heb opgelopen door littekenweefsel op het trommelvlies (ha wilde me jaaren niet doorsturen naar kno). En zwemmen gaat nog steeds niet helemaal lekker, het doet altijd pijn als er water in komt, volgens mij is mijn trommelvlies ook meer nooit helemaal dicht gegaan. Dus goed na laten kijken!

Je kunt wel oordopjes laten maken, kost 20 euro en dan kan ze gewoon over een tijdje weer zwemmen als alles er goed uit ziet. En onder de douche ook goed uitkijken want het water loopt er makkelijk in en dat kan pijnlijk zijn en voor nieuwe ontstekingen zorgen. Oren altijd goed drogen als ze in het water is geweest en daarna naar buiten gaat! Ook geen fohn erop houden.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ga de huisarts nog is bellen. Bedankt. Heb er zelf geen verstand van dus maar blijkbaar is het best erg. Het blijft lekker trouwens. Is dat normaal. Er komt echt heel veel vocht uit. Plakt ook nog is.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Kan 15.50 met der naar de huisarts. Gaat hij even kijken of doorverwijzing nodig is. Na het doorbreken is er niet meer naar gekeken. Hebben we wel duidelijkheid. Vond zelf tot vrijdag wachten ook al lang. Zelfde geld zit er echt en grote scheur in en moet er wat gedaan worden. Nou hoop dat het een klein scheurtje is en niks ergs. Ze hoort wel beter nu. Ze was echt stok doof van de week aan die oor.

Share This Page