Oke, deze gaat de kliko in. Hoe goed ik het ook invet, dit gebeurt er altijd. Welke muffinvorm moet ik nu echt kopen? Welke koekt niet aan?? Bekijk bijlage 753118
Ik gebruik altijd van die papieren vormpjes, dan heb je dit niet. Dacht dat dat ook de bedoeling was eigenlijk, nooit in me opgekomen om het zonder te doen Edit: misschien siliconen?
Siliconenvormen werken dan heel goed, ik vet ze wel altijd nog in. Metalen muffinvormen gebruik ik meestal cupcakepapiertjes. Ik heb ook bakvormen van nordic ware, als je die invet met zachte boter en bestuift met bloem (of cacaopoeder bij chocoladecake) bakt heb nooit aan.
Ik doe ook altijd met papiertjes erin, gewoon zo van die standaard cupcake papiertjes maar bakpapier kan ook, is alleen meer gepruts. Lijkt me dat het anders altijd gaat vastplakken zo een vorm. Eventueel een silicone vorm zou je nog kunnen proberen.
Ik vind deze nog ergens; jullie zeggen dus dat ik deze dingen in dat metalen blik kan zetten? En dat vliegt niet in de fik en je eet ook niet ineens zompige stukken papier? Overigens maak ik alleen eimuffins met groenten, nooit iets anders (ik kan koken maar ben geen bakwonder). Kan het dan nog steeds in zo'n papiertje? Met ei bedoel ik dan? Bekijk bijlage 753120 Bekijk bijlage 753121
mijn eerste gedachte; je moet er ook papiertjes in doen! Ik zou je vorm niet weggooien hoor, gewoon even in de vaatwasser en voortaan cupcake vormpjes gebruiken. Ik bak er ook muffins in.
Nee dat vliegt niet in de fik. Die zijn daar speciaal voor. Volgens mij is zo'n muffinblik vooral handig om de cupcakes mooi in model te houden.
Ik zie jouw foto en het commentaar, die papieren dingen zijn nooit in mij opgekomen. Ik vet dat ding ook altijd in als een malle en komt er ook zo uit hahaha, zet hem dan in de week... ach ach
Ik zou die van silikomart kopen. Als je googled krijg je wel diverse opties/prijzen. Silikomart cilinder (die hebben rechte ‘wanden’) en die heb je in diverse maten of de silikomart muffin (schuine ‘wanden’). Ik zit nu in het buitenland dus krijg nu vooral buitenlandse websites, maar voor de beeldvorming: Cilinder: muffin:
Ik zou juist geen siliconen willen adviseren. De warmtegeleiding is daarin niet goed. Ik had er nooit muffins in met een korstje. Ik heb al mijn bakvormen van Le Creuset en wil niets anders meer. Ik spray ze in met bakspray en als mijn baksel uit de oven komt, zitten ze gewoon al los in de vorm en zijn zeer knapperig en overal even bruin.
Muffins uit de winkel doen ze toch ook niet pas later het papiertje omheen? Gewoon het beslag in de papiertjes doen en dan in de vormpjes, werkt het beste!
Ze wil ei-groente muffins makken, dus wel anders dan een gewone muffin. Maar ik herken je ervaring eigenlijk sowieso niet. Met juiste temperatuur en tijd komt het hier er prima uit. De warmtegeleiding is misschien anders, maar niet slecht. Kwestie van weten hoe je ermee moet werken. In zowel mijn Nordic Ware bakvormen van zwaar aluminium, als siliconenvormen komen de baksels goed uit.