Erg pijnlijke/gevoelige borsten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chann1992, 1 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    hallo dames,

Ik heb een vraag en ben benieuwd of meer vrouwen dit herkennen/hebben.

Wij zijn al een paar jaar bezig met onze kinderwens, helaas is het bij ons nog niet gelukt en de reden is dat mijn man te weinig zaadcellen heeft waardoor wij icsi moeten ondergaan. Dit heeft een poos stil gestaan om dat ik overgewicht hab en eerst moest afvallen, inmiddels is dit al heel goed gelukt door middel van een maagverkleining. Nu zouden wij anderhalf jaar na mijn operatie met het icsi traject mogen beginnen, dit zou eind 2020 zijn dus we moeten nog even geduld hebben.

Door dat het niet natuurlijk lukt is vooral bij mij het gevoel heel erg geweest dat het toch nooit zou lukken, hierdoor ben je dus minder met het zwanger worden bezig, je bouwt een soort muur om je heen.
    Maar toch merk ik dat het gevoel meer terug komt en dat ik er weer helemaal voor wil gaan, okal is de kans op een natuurlijke zwangerschap heel klein.

Ik merk sinds dat ik ben afgevallen dat mijn lichaam andere klachten geeft, ik heb nu een paar maanden dat ik enorm zere borsten heb ongeveer 2 weken voor mijn menstruatie, is dit een teken dat ik na mijn ei sprong die zere borsten krijg of heeft dit niks met mijn ei sprong te maken? Ik heb een onregelmatige cyclus dus geen iede wanneer mijn eisprong was, maar het zou wel ongeveer deze week moeten zijn.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring, wat voelen jullie na de eisprong. Hoe kan je merken dat je eisprong is geweest, ik snap dat het bij iedereen anders is en dat je ook niks hoeft te voelen. Maar die zere borsten zijn geen pretje en duidelijk aanwezig, als ik ongesteld ben dan doen mijn borsten geen zeer meer.

Bedankt alvast!

2. Kitbe

Kitbe Niet meer actief

Ik heb dat tot nog toe bijna altijd na mijn eisprong inderdaad, door de progesteron die dan toeneemt. Soms kan het erg zwaar voelen inderdaad en bij ongesteldheid verdwijnt het weer als sneeuw voor de zon.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Idd, hier net zo. Zodra mijn ei is gesprongen een zere voorgevel.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mij wisselt het van maand tot maand. De ene maand staan mijn tepels in brand, de andere maand voel ik mijn borsten nauwelijks en de maand erna doen ze soms zoveel pijn dat ik de neiging heb om paracetamol te slikken. Soms voel ik mijn borsten maar enkele dagen voor menstruatie, soms vanaf eisprong. Zodra de menstruatie doorbreekt is het weer over.

5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb precies dit!

6. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat er meer zijn die dus zo ver voor de menstruatie pijnlijke borsten hebben, ik ga er dan vanuit dat ik mijn ei sprong heb gehad.

Ik en mijn man hebben om de dag gevreeën, ik ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina