Welke (multi)vitaminesupplementen gebruik jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 27 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Naar aanleiding van een gesprek vanochtend met een vriendin die aangaf niets te gebruiken ‘omdat het complete onzin’ zou zijn. Gebruiken jullie supplementen? En jullie man / kinderen? :)

Zelf gebruik ik een multi voor zwangeren, een supplement voor haar, huid en nagels en extra vitamine D.
    Mijn man gebruikt een multi en aanvullend magnesium.
    De jongens gebruiken een multi kauwtablet en de baby vitamine D druppels.

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Geen. Ik eet gezond en gevarieerd. Zie dan ook geen nut in aanvullen met dure pillen.

Sado en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Goede vraag want stond er een beetje hetzelfde in als jouw vriendin maar zonder reden. En toevallig gisteren bij kruidvat voor wat medicatie en dacht.....moet ik niet op z'n minst voor dochterlief van dik 1.5 wel een multi meenemen? Dus ik ga even volgen

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Duur hoeft het niet te zijn. Bijna niemand haalt 100% uit voeding. Zeker kinderen of zwangeren / ouderen kunnen hier echt wel voordeel van hebben. Adviezen zijn er niet voor niks.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier doe ik het absoluut voor de kinderen. Zeker mini O eet heel slecht. Die weigert al 1,5 jaar avondeten ofzo. Elke aanvullende vitamine is meegenomen bij hem :roflmao:

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Zelfde hier. Alleen wel vitamine D, vooral omdat ik het in de winter te koud vind om te zonnen en in de zomer te heet. En van het dagelijks buiten komen krijg ik sowieso te weinig zon op mijn huid ivm bedekkende kleding.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit zou ik eigenlijk ook wel aanvullend moeten blijven gebruiken (vanwege getinte huid). Ik ben ook niet vaak in de volle zon te vinden.

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    20220327_081111.jpg
    Maar dan ligt het er natuurlijk maar net aan door wie je je laat adviseren. Davitamon bijvoorbeeld zal niet snel zeggen dat je alles uit voeding haalt ;) Persoonlijk volg ik liever het advies van het voedingscentrum :)

9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Voor gezonde mensen die gevarieerd eten rn voldoende buiten komen zijn de adviezen juist om geen multivitamine te slikken omdat dit niet nodig is. Kijk maar op thuisarts en het voedingscentrum.
    Hier eten de kinderen ook goed en spelen hele middagen buiten. Ook zij hebben van mij geen aanvullende vitamine meer gekregen na hun 4e.

tuc, Liekje81, Nina Sanders en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Gebruik zelf een multi voor na de bevalling en vitamine D, een kindermulti voor zoontje van 5 en vitamine D en K voor de baby.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Natuurlijk zal Davitamon dat zeggen. Maar van mijn huisarts vind ik het aannemelijker ;)

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja oké dat is wat anders dan een peuter die heel eenzijdig eet. Verder heb ik tijdens de zwangerschappen ook altijd een supplement gebruikt dus nu ook.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    In principe niets want het is niet nodig.
    Nu ik zwanger ben slik ik multi vitamine voor zwangeren. Daar zit ook B6 in (foliumzuur), en ik slik op doktersadvies ijzertabletjes vanwege een laag HB.

Als ik borstvoeding ga geven dan slik ik ook een multivitamine.

De kinderen slikken niets. Ze krijgen eens per half jaar vitamine D.
    Voor mijn oudste heb ik wel multivitamine geprobeerd omdat hij niet gevarieerd eet (autisme), maar ik krijg geen tablet bij hem naar binnen natuurlijk :rolleyes:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Bijzonder dat zo'n arts het voedingscentrum tegenspreekt, zij baseren zich namelijk op wetenschappelijke onderzoeken. Maar mijn ervaring is helaas wel dat artsen sowieso weinig over voeding weten.

Sado vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Kinderen altijd een multi.
    Man niets.
    Ik zelf B12, foliumzuur, D en C als de R in de maand zit. En als ik me niet lekker of niet fit voel een multi bruistablet als soort van stootkuurtje.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoezo spreekt een arts dat tegen? Het is toch vrij logisch om tijdens de zwangerschap een multi te gebruiken? Ook extra vitamine D is mij al vaker aangeraden maar eerlijk vergeet ik dat heel vaak. Nu ik zwanger ben ben ik er wel alert op. Ik heb wel eens vaker mijn bloed laten prikken en als daar dan uit kwam dat een bepaalde vitamine wat aan de lage kant was, dan was het advies om die kortdurend aan te vullen.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh zo’n vit C bruiskuur van 20 dagen doe ik ook bij een beginnende verkoudheid idd

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik er vanuit dat het over "gewone gevallen" ging, en hoe ik dat lees was dat ook de opzet van dit topic, maar dat is vast een kwestie van interpretatie. Mensen die een gebalanceerd dieet volgen. Dus niet over zwangeren, veganisten etc.

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    I
    In supplementen voor huid en nagels zit vaak een veel te hoge dosering vitamine B6, wat bij langdurig gebruik neurologische problemen kan geven. Dus nooit meer dan 100%adh hiervan gebruiken (soms zit er wel tot 600% in die tabletten). Foliumzuur is B11.

Ik gebruik alleen vitamine D in weken dat ik minder buiten ben geweest, verder probeer ik gevarieerd te eten. De kinderen krijgen soms een multivitamine, maar meer omdat ze dat lekker vinden.

chrystel73 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    *klopt af op ongeverfd hout*
    Tot nu toe eet de dreumes goed maar ik merk dat we richting de ik ben 2 en zeg nee fase gaan. Het draakje krijgt voorkeuren en als de prinses (wat zeg ik, keizerin) haar zin zou doordrijven zou ze het doen op 8 danoontjes op een dag. Ik accepteer het gedram en gestuiter niet maar merk langzaam aan dat ze toch wat minder avondeten binnenkrijgt. Dus ik ga toch maar voor een goede multi

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina