de domste vraag ooit gesteld op dit forum

Discussion in 'Zwangerschap' started by miffy11, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoi,

ik heb echt een hele domme vraag, waarschijnlijk lachen jullie me allemaal gigantisch uit, maar ben nu toch wel nieuwsgierig.

als je zelf te lang op je hoofd staat, en het bloed naar je hoofd stijgt, word je vaak duizelig.

maar de baby ligt in je buik (als het goed is) vaak weken ondersteboven. word die niet helemaal dizzy??

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Domme vragen bestaan niet meid! En ik lach je dan ook helemaal niet uit. Een baby heeft water omzich heen en leeft daardoor heel anders met de zwaartekracht. De rest weet ik niet. Maar dizzy zal ie niet worden.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vond dit echt geen domme vraag hoor.

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

gelukkig :D

vroeg het me toch af..
    was inderdaad het vruchtwater even vergeten.

vraag ik me nog wel af hoe het dan zit als de vliezen al zijn gebroken.. ;)

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Hahah ik moet er even om lachen maar dat komt omdat van de week even dezelfde gedachte door mij heen ging.. hihih geen domme vraag dus ;)

6. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    eigenlijk nooit bij na gedacht;)

ik vraag het me ook meteen af hahaha:p

7. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    en indd geen domme vraag volgens mijn en anders zijn we met zijn alle dom

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Eva was wel wat misselijk na de bevalling en heeft het ruim 12 uur met haast geen vruchtwater moeten doen. Zou het daardoor misselijk zijn geworden? ;)

Ik vind je vraag trouwens helemaal niet dom. Maar het klopt inderdaad wat Mizzy zegt, met vruchtwater om je heen is het toch anders. Het is voor jezelf ook anders, op je kop staan gewoon op de grond of onder water (al heb ik dat beiden nog nooit zo heel lang geprobeerd ;))

9. Toevallig, ik had het daar vanavond met iemand nog over!
    Het scheelt ook dat het bloed van de baby gelijkmatig wordt rondgepompt (na de geboorte sluit een bepaalde verbinding in het hart), het bloed zakt dus niet allemaal naar beneden en zuurstof krijgen ze via de placenta.

10. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    domme vraag was het zeker niet want ik vraag me ook heel vaak af wat als dit wat als dat enzovoort
    ik vond het wel grappig om zoiets voor te stellen alleen vraag ik me af waarom je op je hoofd zou willen staan hahaha
    mijn vriend zegt ook altijd tegen mij als ie bijv weggaat ofzo ja denk de hele dag maar aan mij blablabla en op je hoofd staan dan heb ik zoiets van ja dat doen we maar niet hea

11. hiranthi

hiranthi Actief lid

Jul 14, 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Nee, geen domme vraag hoor. Vroeg het mezelf laatst ook af. Maar wat blijkt? Het bloed stroomt bij de baby in je buik geheel de andere kant op. Op het moment dat je baby voor het eerst adem neemt (en dus buiten je buik zit) gaat de hele bloedstroming de andere kant op! Dat is in ieder geval iets wat ik las.

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Da's misschien de reden waarom onze jongen niet met zijn hoofdje naar beneden wil liggen... daar wordt ie dizzy van :D

13. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Domme vragen bestaan niet! Enkel domme antwoorden!

En ik heb het me ook wel eens afgevraagd.. vooral op drukke dagen als ik veel loop, dan denk ik: dit kan toch nooit comfortabel voor hem zijn! Dan heb ik het gevoel dat hij daar maar een beetje 'hangt' en veel heen en weer geschud wordt... ook al weet ik natuurlijk dat dat niet zo is. Maar ja babies liggen al sinds het begin van de mensheid op die manier in de baarmoeder dus dat idee stelt me wel gerust haha.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ook ik vraag mij dit heel vaak af, want mijn kindje ligt volgens mij altijd met zn hoofd naar beneden. In ieder geval bij elke echo. Ik heb hem nog nooit in een andere positie zien liggen en ik krijg om de paar weken een echo (ziekenhuis).

Dus zeker geen domme vraag!!

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha das toevallig:D
    heb deze vraag bij de VK gesteld tijdje geleden, zo'n domme vraag is het dus niet:)

Heeft met vruchtwater te maken en met het feit dat de bloedstroom de andere kant op gaat op het moment dat de beeb geboren is..

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Ha, het antwoord is al gegeven.. als ik dan een "domme" vraag bedenk ofzo..dan probeer ik me een situatie in te beelden waarin de baby dan zo ligt, waaruit blijkt dat het antwoord op mijn vraag nee is.
    Dus; wordt je baby duizelig als ie op zn kop ligt?
    Nee; anders zouden ze niet op zn kop indalen
    En daarna ga ik dan bedenken hoe dat dan kan, en dan kom je dus op de omgekeerde bloedsomloop :D

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

Ik las het inderdaad ook gisteren! toch maar raar hoor, hoe de natuur dit allemaal regelt. heb af en toe echt het idee dat zwangerschap is uitgevonden door aliens..

mijn eerste dochter weigerde met haar hoofd naar beneden te liggen, en met een omgekeerde bloedsomloop zou ze dan juist wel dizzy moeten zijn. (of zou dat dan de reden zijn geweest dat ze zo vroeg was geboren, dat ze gewoon dizzy was van het recht liggen met een omgekeerde bloedsomloop?)

hmmm... ik ga er niet meer verder over denken, raak ik alleen maar meer in de war. bedankt mensen, voor jullie antwoorden! en fijn om te weten dat ik niet de enige ben die aan die rare dingen denk!

Share This Page