Smeersessie met luierzalf!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ingrid77, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een vraagje.

Mijn zoontje van 2,5 jaar, heeft vanmiddag toen hij mijn opa en oma op bed lag, blijkbaar de luierzalf te pakken kunnen krijgen.
    En hij heeft alles, maar dan ook echt alles ondergesmeerd, potje was leeg toen wij hem vonden..

Nu heeft hij volgens mij vooral de halve pot in zijn haartjes gesmeerd, waardoor dat nu supervet is. Hij is inmiddels al in bad geweest, en meerdere malen met ruim shampoo zijn haartjes gewassen maar helaas blijft er nog steeds babyzalf in zijn haar zitten. Tis echt vettig.

Heeft iemand tips, om dit eruit te krijgen, of slijt dit er vanzelf uit..
    Ja of de tondeuse erop, maar dat vind ik ook weer zo rigoreus...

Heb wel de huisartsassistente gebeld, omdat ik niet weet wat het voor zijn oogjes doet, en of hij wat opgegeten heeft. Dus dat is al geregeld..

Maar vooral zijn haartjes...

Leuk hoor zo'n ondernemende peuter..;)

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hahahaha! Sorry, wat grappig! Heel herkenbaar!
    Luca heeft het 2 weken terug ook gedaan, maar dan met gewone zalf. Het was een nieuw potje en het was helemaal leeg!! Ik ook vragen wat hij ermee gedaan had, en hij wijzen op zijn wangen en zijn benen, en ik voelen....Helemaal vet!! Echt zo grappig, maar ja wel zonde van de zalf. Het is er snel ingetrokken en de volgende dag was het helemaal weg, dus hij was letterlijk baby-zacht.
    Ik denk dat het met de haren ook zo zal zijn, misschien een beetje erin masseren, zodat het intrekt? Dan verdwijnt het vanzelf. Anders iets anders erin smeren, want ik denk dat babyshampoo niet echt ontvet, dus dan 'volwassenen'shampoo nemen, maar ja, dat is ook weer zo hard voor zijn huidje.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn nichtje een grote pot sudo creme in dr haar en gordijnen vloerbedekking alles zat onder
    ze is half braziliaans ze leek wel een spook
    haar haartjes een beetje afwas(ontvet)ingedaan

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Haren nat maken afwasmiddel erin een half uurtje laten spelen in de kamer en dan hup het bad in.

5. hahaha, heeft onze dochter ook een keer gedaan. Haartje met dreft wassen, wel uitkijken voor de oogjes. Dit ontvet echt super goed! Ik ben kapster en doe dit ook wel eens met haren die heel vet zijn.

6. Ja tuurlijk, afwasmiddel..
    Nou ja. Morgen maar proberen, hij is vandaag al genoeg gepest.. Het meeste is er wel uit, maar nog niet alles. Zit nog een beetje een "witte" waas over zijn haar.. Net of hij grijs is.. hahaha..
    Gelukkig is hij blond..

Of ik pak vanavond ff een washandje met een beetje afwasmiddel, en dan daarmee over zijn haartjes heen..

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ík doe wel eens een klein beetje in haar haar als ze staartjes in heeft om dr sprietjes glad te maken hihihihi

8. Nou vanavond tijdens het even even wat afwasmiddel in zijn haar gesmeerd, zat in zijn kinderstoel, dus kon hij niet weglopen. En zowaar wilde hij ook nog met papa mee onder de douche.
    HEt meeste is er nu wel uit. Maar nog niet alles.

Heb nu in elk geval geen gel nodig om stiekeltjes te maken bij hem.. hihi..

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hahaha heerlijke acties! Wat zijn het ook een stelletje boeven!!!

Deel Deze Pagina