welke muur behangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 8 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Dag dames,

Onze dochter krijgt een nieuwe slaapkamer op zolder. De stucadoor is vandaag geweest dus als dat droog is kunnen we gaan behangen en verven. Nu twijfelen we over welke muur we moeten behangen.

De slaapkamer is 3 meter breed en 3 meter lang. Aan de rechterzijde heb je een groot raam die aan het zuiden grenst.

Ik zat te denken om de linkermuur te behangen, (zoals op het plaatje nr 3) terwijl mijn vriend juist de muur wil behangen waar je tegenaan kijkt als je voor de deur staat. (plaatje nr 1)

Haar bed komt aan de rechterkant te staan bij het raam, dat wil ze graag, de kast weet ik nog niet. (ik vind dr kamer wat lastig in te delen, tips?)

Maar welke muur zouden jullie behangen? De rest van haar kamer word wit of heel licht van kleur (als het bij het behang past, we moeten nog wat uitzoeken).

Vast bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf een muur kiezen waar haar bed staat. Maar dat zou dan bij het raam zijn, terwijl ik een muur waarin een raam zit dan weer niet zou behangen.

Als je een beetje een uitgesproken behang kiest, zou ik tegen die muur de kast zetten. Zodat het wat breekt. In dat geval de muur waar je tegenaan kijkt als je binnenkomt. Geen idee waarom, mn fengshui kant zegt dat ;)
    En dan de kast meer naar links, niet in het midden. Tenzij het een megakast is natuurlijk...

Of je dochter zelf laten kiezen tussen de 2 muren die jullie in jullie hoofd hebben.

3. Manque

Manque Niet meer actief

De muur tegenover het raam. Daar valt het meeste licht op en dan wordt je behangmuur niet zo donker.

4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    dat ligt een beetje aan het behang. Als het een behangetje is met een druk patroon zou ik de meest rustige muur pakken waar het minst tegenaan staat. Persoonlijk vind ik werken in hoeken leuker ipv 1 muur. maar dat is een kwestie van smaak

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    Ik zou 2 muren overwegen, jullie beide voorkeuren. Maar idd afhankelijk van het type behang. Ik vind het hoekje om altijd een leuk effect.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ligt er een beetje aan. Ik hou er wel van om de muur te pakken waar je gelijk tegen aan kijkt als je de kamer binnen loopt.

Bij onze eigen slaapkamer is dat de muur waar het bed tegen aan staat, aan het hoofdeinde.

Bij ons jongste zoontje is dat de langste muur waar een raam in zit en een kast tegen aan staat. Maar absoluut niet stoorlijk, is druk behang. Vindt de muur die behangt is bij zoontje mooier dan bij ons zelf. Juist door het raam, witte kozijn steekt mooi af zo

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ligt aan de print maar ik denk dat ik zou kiezen voor de muur waar je tegen aan kijkt. (Gaan wij wel doen in elk geval)

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    dat is ook een idee, ik heb dit behang op het oog. de roze 2, om het dan te combineren zoals onderstaande foto (die groene). Mijn vriend is alleen bang dat het de slaapkamer kleiner maakt dan en wil het liefst maar 1 muur doen met print en de rest wit houden. Lastig hoor:p

Bijgevoegde bestanden:

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hey leuk!! Wij hebben die bovenste in het groen op zoontje zn kamer. Vindt het prachtig behang.

Wij hebben 1 muur gepakt en de rest wit. Meubels mat donker grijs.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ja ik vind het ook leuk behang! Ook 1 waar mijn dochter het mee eens lijkt te zijn:D

Op welke muur hebben jullie dit, de muur waar je tegenaan kijkt? Mijn vriend wil nu de linkermuur doen omdat dat de kamer langer zou doen lijken en hij is best klein in vergelijking tot haar huidige slaapkamer.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja de muur waar je tegen aan kijkt als je binnen komt. Dat is de langste muur waar een raam in zit en een kast tegen aan staat.

brownielover vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina