Rare indruk van een feest in sporthal..

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemarie76, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik weet niet beter dan dat t rookverbod nog steeds geld.. Zeker voor een sporthal..
    Maar is er een uitzondering, wanneer die sporthal gebruikt word om een feest in te geven?

Wat me in die sporthal ook opviel, was dat ze achterin, waar de bar geplaatst was, in t verlengde daarvan dranghekken hadden geplaatst..

Die dranghekken stonden keurig opgesteld in de route naar de nooddeuren.. Dan vraag ik me af "word een locatie waar feest gehouden word niet gecontroleerd op brandveiligheid, toegankelijkheid van nooddeuren, etc, etc..
    Heb, in tegenstelling tot tentfeesten waar ik wel kwam, ook geen zichtbaar aanwezige beveiliging gezien, alsmede ook geen EHBO..

Ik vond t maar raar, eigenlijk....

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik help regelmatig op feesten in een sporthal (elk jaar dezelfde sporthal).
    Hier was voor het officiele rookverbod al een rookverbod voor binnen. Ivm de vloer. Roken moet buiten en dat is netjes geregeld. Beveiliging is er ook bij ons. Ehbo is ook aanwezig, dit is wel afhankelijk van het aantal bezoekers. Volgens mij moet dat pas bij een bepaald aantal bezoekers.

Die dranghekken zal ik niet weten. Hier staan wel dranghekken bij bv de nooduitgang om te voorkomen dat mensen daar naar naar buiten gaan. Want deze staat vaak open voor de frisse lucht.

Hier wordt het wel gecontroleerd door de brandweer volgens mij. En de politie komt ook af en toe op de avond kijken.
    Moet wel zeggen dat dit profesioneel wordt georganiseerd.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Is heel simpel: roken mag niet op plekken waar mensen werken. Dus ook niet tijdens een feest in een sporthal.
    Het is verboden om nooduitgangen te blokkeren. Welke 'briljante' reden de organisatie daar ook voor heeft: Het is een stomme actie! Als ze op dat moment controle hadden gekregen, hadden ze die hekken onmiddelijk weg moeten halen. Bij een volgende overtreding zijn ze nat.
    Ik zou me zelf niet prettig voelen op zo'n feest en snel buiten staan, denk ik. Maar ik ben dan ook erg anti-roken. Bovendien ben ik zo'n type dat altijd wil weten waar de nooduitgang is. ;)

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Misschien ook afhankelijk hoe het een en ander geregeld is. Hier staan er wat dranghekken naast het podium richting nooduitgang. En er is een redelijk grote doorgang open, verder staan er ook altijd 2 of 3 man beveiliging bij de nooduitgang. Dus de hekken die er nog staan zijn dan zo weg. Je kan altijd wel gewoon dus naar buiten in geval van nood. En er zijn in deze sporthal aan alle kanten uitgangen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zijn regels voor: voor een bepaald aantal mensen heb je ook een bepaald aantal deuren nodig als nooduitgang. Maar ook als je zeg meer nooduitgangen hebt dan nodig zijn, mag je ze niet blokkeren.

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Bij ons roken ze ook weer in de kroegen, dus ik kijk nergens meer van op...

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Waar we de sporthal binnen gingen, langs de kassa, was t zo smal, door die "kassa-balie" die er stond dat je daar niet met 2 man tegelijk door kon..
    Vanuit de zaal gezien is dat dus ook een uitgang, daarnaast heb ik 2 nooduitgangen gezien, waarvan dus die ene geblokkeerd was door die hekken..

Ik heb mn ervaring ook naar onze gemeente gemaild.. Dit feest word eens per 5 jaar georganiseerd, maar ieder jaar word er ook een feest door de plaatselijke voetbalvereniging georganiseerd, met "grote" bands als De Dijk bijvoorbeeld.. Daar komt al snel een 700 man op af..

toen ik er was ( we waren voor middernacht weer thuis) schat ik dat er amper 200 man liep ( waarvan ook best veel pubers/tieners)

Deel Deze Pagina