Ik luister voornamelijk oldschool rap en hiphop. Verder vind ik reggea, salsa en jaren 80 muziek ook mooi.
Bolbuikje, toch geen heidevolk he? Leuk dat hier meer meiden naar metal/rock luisteren. Ik ben een echte metalhead, luister vooral death&black metal,maar ook rock en grunge..oude rock etc.. Eigenlijk alles behalve dance/top 40...
Ik hou ontzettend van filmmuziek. De muziek uit de film Spirit bijvoorbeeld, is echt schitterend. Verder hou ik soms van licht klassiek en ook van rock. Dus van alles wat een beetje, maar echt niet van R&B, Jazz en Hiphop enzo....
Ik hou van enorm veel soorten muziek, maar als ik één stijl moet kiezen, dan kies ik ouderwetse soul.
Rock! Varierend van soft tot hard afhankelijk van mijn bui, maar altijd en alleen maar rock. Iets anders heb ik niet eens, of het staat nooit aan. Voornamelijk Thirty Seconds To Mars, Paramore etc.
Ik hou van country muziek (am I the only one???), Dolly Parton, Lynn Anderson, John Denver... Maar ook van Carole King, James Taylor, Olivia Newton-John :-D
Van alles en nog wat...Ik luister veel naar R&B, kan ook wel naar rap luisteren (ook nederlandse rap, is vaak erg goed, en kwa lyrics soms beter dan die Amerikaanse ho's&bitches crap), maar rock kan ik ook luisteren (een ex van mij luisterde naar Greenday, Dropkick Murphey's en meer van dat soort), alleen dat heavy metal kon ik nooit naar luisteren, wat een herrie hahaha. Marco Borsato vind ik ook erg goed, maar ik hou over het algemeen niet zo van die NLtalige muziek, heb er gewoon niks mee, zeker niet met die hele palingsound. Ik kan soms kippenvel krijgen van bepaalde nummers, om de manier waarop het wordt gezongen. Ben ook vooral dol op live versies!
Hier staat altijd 100% NL aan, maar ik vind top40, RnB, Hardcore, Soul etc. ook allemaal mooi. Maar Nederlandstalig vind ik toch wel het allerallerleukste. Maar dan geeeeeeen piratenhits!!
Weet niet welke Amerikaanse rap jij dan bedoelt. Mare dat is alleen met die commerciele rap zoals 50 ct, the game en die shit allemaal! Echte oude oldschool rap uit de jaren eind 80 begin 90 daar wordt echt wel gerapt met levensverhalen, zoals The Roots, Mos Def, Mobb Deep, KRS One etc. Ik vind NL rap ook wel mooi, maar lang niet alles, eigenlijk alleen Lange Frans, Yes-R, en Extince. Maar die kunnen er anders ook wel wat van, kwa schelden in hun music. Enige die dat niet zo doet is Yes-R
Ehm, nou vroeger deden ze dat ook wel hoor, Dre en the Legend Tupac konden dat ook goed. The roots, Mos Def zijn wel goed. The Opposites zijn ook erg goed, ben helemaal weg van hun dubbelalbum vorige albums zijn ook wel goed hoor. Maar rap van tegenwoordig, wat je op de radio hoort dan, is wel echt bitches&ho's crap en dan die hoerige clips nee dank je. Brainpower wordt ook onderschat, Extince ben ik niet zo weg van zelf. Yes-R hou ik ook niet zo van. Eminem is ook commercieel trouwens en die rapt ook niet alleen maar over bitches, heb 3 albums van hem en vindt het heerlijke muziek. Maarja niet iedereen kan de humor ervan inzien, dat hij zgn zijn ex en moeder vermoord
Wel: jaren '60, '70 en '80 (heb een enorme collectie thuis) oude motown (Supremes etc.) en soul pop britpop (The Verve, Blur, Oasis) rock dance (maar niet harder dan techno...hardstyle: nee bedankt) rap (met name de rap van eind '80, begin '90, daarna is bijna alleen bagger gemaakt). Soms: R&B Top 40 salsa/latin klassiek jazz Nederlandstalig (maar dan geen Dries Roelvink of Jan Smit) Nee bedankt: hardstyle en aanverwante ellende apres ski metal carnavalsmuziek smartlappen kelly family country ballads met van die uithalen en veel gegil, zoals Celine Dion etc.
mmmh...jij kent je klassiekers Deze rap is inderdaad niet te vergelijken met 'rappers' als 50cent en dat soort figuren. Mobb Deep is gewoon kunst Qua nederlandstalig: heb je wel eens naar the Opposites geluisterd? Die zijn goed.
Klopt, maar Dre versta ik eigenlijk ook onder commerciele rap, net zoals Eminem. Bedoel het zijn toch de rappers die erg bekend staan als commerciel. Mobb Deep, The Roots etc kennen mensen in NL niet zo, alleen eigenlijk de echte rap liehebbers natuurlijk Maar idd die rap die je tegenwoordig hoort is idd alleen bitches&ho´s.....shit dus Mare leuk hier iemand tegen te komen die ook wel verstand van rap heeft en luisterd....kom je niet veel tegen, meiden die naar oldschool luisteren
Hahah ja ja...ben een echte liefhebber van deze klassiekers! Ik heb wel eens naar de Opposites geluisterd...die zijn overigens ook wel goed! Maar over het algemeen luister ik niet vaak naar NL rap. Mare jij ook een rap liefhebster?
Hahah ben het met je lijst eens! Oja....soul vind ik zelf ook heel erg mooi! En jaren 60-70 ook wel! Rock vind ik ook nog wel mooi, luisterde vroeger in mijn puberteit jaren alleen maar rock. Maar dan Nirvana, Greenday, the Ofspring etc. Dat kan ik nog steeds wel luisteren.
-Vele soorten metal (death/black minder fan van) -EBM -Industrial -Singer/songwriters -Drum 'n Bass -Ska -Punk -Blues -Nederhop Sja.. eigenlijk best veel behalve nederlandstalig (ja doemaar of de heideroosjes misschien ) R&B etc.