welke muziek tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door hanna76, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Naar welke muziek luisterde jij tijdens je bevalling?

Ik ga nl. in het ziekenhuis bevallen en er werd gezegd dat je je eigen cd's mee mag nemen. Later zat ik daar over na te denken. Stel je voor dat ik heel erg rustig word van klassieke muziek o.i.d. Is dat dan niet gek dat je dat daar gaat draaien? Voor de dokters bedoel ik dan... Misschien houden zij glad niet van jouw muziekkeuze. :(

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik had geen muziek. Tijdens de weeën stond de tv aan en tijdens de bevalling was die ook uit (omdat de gyn het vroeg, want ik had niet eens door dat die nog aanstond).

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    man ze hadden heavy metal kunnen draaien en had het niet gehoord haha, ik weet niet of je daar echt mee bezig bent op zo'n moment misschien als ontspanning bij de ontsluiting en dan zijn er toch vaak geen artsen bij..

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik zou gewoon muziek doen waar jij je lekker bij voelt, al had ik helemaal geen benul van muziek tijdens mn zwaarste weeen. Ik heb 1 1/2 uur onder de douche de q music top 1000 aangehad, maar k heb geen idee wat voor nummers het waren. t leidde wel af.

beval ze!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Muziek?
    Ik denk niet dat je heerlijk gaat liggen te genieten van de muziek hoor. :)

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    muziek? jeetje meis ik hoop voor jou dat je niet zo'n bevalling als ik krijg want dan denk je echt niet aan muziek. nu ik er over na denk weet ik ook eigenlijk niet of er iets opstond :)

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier stond gedurende de ontsluiting de tv aan en daarna de radio maar tijdens het persen is die volgens mij uitgezet. Heb er niet echt opgelet. Was met andere dingen bezig. Maar ik had inderdaad wel mijn Ipod in de tas zitten voor het geval ik zin had in mijn eigen muziek. Maar heb hem niet gebruikt.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Muziek? Ik geloof niet dat ik daar behoefte aan had, eigenlijk. Ik wilde alleen maar stilte en rust om me heen. Nooit over nagedacht ook. Maar als jij je lekker voelt bij klassieke muziek, dan neem je dat toch mee, als dat mag en kan? Beter mee verlegen, dan om verlegen, denk ik zo.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meid, als jij graag klassieke muziek aan wil hebben staan tijdens de bevalling, ies er echt helemaal niemand die je daarom uit gaat lachen of wat dan ook!

Wij hebben snachts toen het proberen te slapen van mij echt over was, heerlijk rustgevende muziek aangehad met natuurgeluiden etc. Heerlijk, zeker zo tussen de weeën door, even weer tot rust komen, even tot jezelf komen. Toen de weeën echt heel heftig waren heb ik de muziek idd niet meer gehoord, maar de muziek was wel het eerste dat mijn kindjes gehoord hebben toen ze geboren zijn. Dát geeft mij ook een heel fijn gevoel! De cd draai ik zeer regelmatig en nog altijd krijg ik er een heel speciaal gevoel bij!

Ik ben nu op zoek naar een beetje dezelfde muziek, maar toch net iets anders voor straks bij de bevalling. En als ik die dus niet kan vinden, geen probleem, dan gaat gewoon dezelfde muziek mee als vorige keer!

En ik heb me hier echt niet om geschaamd! En er waren zelfs zusters die het hele mooie muziek vonden, tenminste dat zeiden ze ;) :)! Gyn vond het ook heel mooi en ook de gedachte die wij erbij hadden. Hij heeft daar ook aan meegeholpen door na de geboorte even met zn allen stil te zijn!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Geen muziek hier geloof ik, maar daar heb ik ook geen seconde aan gedacht. Ik denk eerlijk gezegd dat je op dat moment wel wat anders aan je hoofd hebt. Aan de andere kant, als het jou prettig lijkt en het kan kies dan gewoon een muziek uit die jij prettig vind. Ze geven zelf aan dat het mag. Vinden ze het tegen die tijd vervelend, zullen ze dat wel laten weten.

11. 4days

4days Niet meer actief

Het ligt eraan wanneer je in het ziekenhuis komt. Sommigen zijn er al met een paar cm ontsluiting, dan zou je best muziek kunnen luisteren. Toen ik ging waren de weeen al zo heftig dat ik alleen nog maar bezig was met overleven... Ik had het waarschijnlijk niet gemerkt als er naast me een bom was ontploft. Dus ook niet of er muziek opstond....

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hahahaha heb hier metalica op de mp'3 speler gezet....
    Beetje power hoor....!

Zelf stond ik vorige keer strak van de adrenaline.... en een te rustig muziek vind ik dan alleen maar frustreren.....
    grrrr....

misschien dat je ook een mps speler mee kan nemen...? dan heeft iig er niemand last van... mits dat je niet kei hard gaat meezingen..., maar dat zou ik knap vinden onder de weeen!

zie het al voor me dat iemand tijdens de bevalling hard aan het zingen is..."de glimlach van een kind.......". :)

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik had geen muziek aan. Mijn man keek tv en toen op een gegevem moment de weeen zo heftig werden wou ik die tv uit hebben, werd er gek van. Verder had ik vuurwerk op de achtergrond (van koninginnedag) en daar irriteerde ik me al mateloos aan :)

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb niet eens muziek kunnen luisteren :) ik kwam met 6 cm naar het ziekenhuis en had binnen een kwartier 9 cm.... tjah we hebben na de bevalling wel lang moeten blijven (zo'n 6 uur) en toen heb ik wel geluisterd... had een babycd bij met rustgevende muziek...

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Muziek?
    Ik denk dat ik dan aan hele andere dingen zal denken op dat moment!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Niet gek hoor, ik denk dat hardrock of iets dergelijks gekker overkomt, dan rustige klassieke muziek. Maar zelfs hardrock zou ik meenemen, als ik dat prettig zou vinden!

Ik heb er eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht. Hoewel het hier ook niet specifiek gezegd was hoor.

Van te voren hadden we het erover gehad, dat ik graag dat nummer van guus meeuwis wilde horen, na de bevalling, ik weet even de titel niet, maar het gaat dus over een bevalling.

17. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik hoop voor je dat je een zodanige bevalling krijgt dat je van muziek kunt genieten of hem überhaupt hoort. Ik had het niet eens opgemerkt als men wat voor een muziek dan ook gedraaid zou hebben...

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nouhhhh ik had ook geen fijne bevalling (vooral lang) maar muziek had ik denk ik best prettig gevonden, bepaalde muziek. Zeker in de beginfase, toen de ontsluiting maar niet opschoot.
    Het ligt er maar net aan hoe ver je bent, als je naar het ziekenhuis gaat en hoelang het daar nog duurt denk ik.

(overigens niet rechtstreeks naar jou hoor - er waren meer soortgelijke reacties) .

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik had inderdaad ook de ipod mee maar niet naar geluisterd

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    In de verloskamer hier stond een tv, ik weet nog vaag (tijdens de ontsluitingsfase) dat The Simpsons erop waren, maar dat is het zowat. :)

Maar als hun zeggen dat je muziek mee mag nemen, zou ik me niet erg zorgen maken om de muzieksmaak van de dokters hoor. ;)

Deel Deze Pagina