welke muziek wil jij op je eigen begrafenis/crematie?

Discussie in 'De lounge' gestart door klingel, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Die vind ik ook erg mooi, maar dat komt omdat dit nummer me aan mijn vader doet denken:)

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    daar gaat ze van clousou of hoe je dat ook schrijft

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    edit clouseau

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    alleen omdat ik moslim ben zal er vast geen muziek gedraaid worden.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
  6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

oeps ja die bedoel ik hahah woordblinheid kan soms best grappig zijn ihihi.. het liedje kan namelijk verschillende emoties oproepen en daarom vind ik het zo mooi. ik bedoel wel de orginele versie :D want je hebt er zo veel versies op

of mischien gewoon geen muziek kan ook nog .. ik wil later een korte simpele begrafenis of crematie ( daar ben ik nog niet uit ) mijn man heeft zoiets als ik eerder zou gaan begrafenis omdat hij dan nog ergens naar terug kan gaan, maar tegenwoordig kan dat ook met crematie.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Hier denk ik aan:

Sometimes it snows in April - Prince
    sometimes I wish that life was never ending
    but all good things they say never last

Iris - Googoo dolls
    Ren Lenny Ren - Acda & De Munnik (gaat over een vader die dood is, maar het gevoel voor het kind dat je achterlaat vind ik zó mooi... ik kan het nu al niet eens meezingen zonder dat ik tranen in m'n keel voel)

En er moet wat echt mooie, klassieke soul bij. Van Marvin Gaye, of Solomon Burke, of Bettye Lavette, of James Brown.

Klassieke muziek: 4e pianoconcert van Rachmaninov, Requiem van Mozart, Ave Maria van Schubert.

O ja, en Voor haar van Frans Hals.... dat werd gedraaid op de begrafenis van mijn tante en ik vind het zo'n mooi nummer! Later hoorde ik het weer op de bruiloft van mijn beste vriendin en ik heb daar stilletjes een paar tranen laten vallen.

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nee? Dat mag niet dan? Ook niet als 't je eigen verzoek is?

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Klingel, je bent een vrouw naar mijn hart :D
    Ik wil Enjoy the Silence van Depeche Mode ook op mijn begrafenis. Dat is mijn lievelingsnummer aller tijden, en een nummer waar ik zelf ook heel veel troost in vind als ik me klote voel.
    De andere nummers die jij noemt kende ik nog niet (de artiesten wel trouwens...ik ben ook een ambient/lounge freakje), en heb ze net even beluisterd...supermooi!!!

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons is een begrafenis niet zoals bij katholieken, dus niet in een kerk of moskee. Wij worden in een doek gewikkeld, naakt en zo zonder kist in de grond begraven.

Tenminste mijn oma werd op die manier begraven, ik ben niet super op de hoogte van het geloof, ben zelf met een katholiek getrouwd, maar weet wel dat het niet zoals een katholieke begrafenis is.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    time to say goodbye van andrea bocceli
    en iets van blof.... mooie dag ofzo

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hebt wel gelijk hoor ;).
    Een Islamitische begravenis is niet echt een 'happening'. Het lijk wordt gewassen, er wordt gebeden en dan vind zo snel mogelijk de begravenis plaats. Inderdaad in een doek, zonder kist.. omdat men ook met niks op deze wereld gekomen is, worden ook alle moslims zonder kleding of kist (wat als status of dergelijke kan worden gezien) op dezelfde manier (in de witte doek) begraven.

Verder is muziek sowieso niet iets van de Islam (enkel gezang) dus dat zul je ook niet (snel) meemaken bij een begravenis.

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik laat het aan mijn nabestaanden over, mijn man en ik hebben dat met elkaar en familie overlegd en zo besloten omdat het dan niet mijn of zijn afscheid is maar die van de nabestaanden, hun moeten leven met die herinnering en ik wil dat dat voor hun mooi is.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    heey meryem,

ik had al gehoopt dat jij zou reageren ;)

ik weet dat toch allemaal niet, eigenlijk heel slecht, want als mijn ouders komen te overlijden weet ik niet eens wat ik moet doen.:$:(

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik weet het ook niet precies hoor.. Heb nog nooit in reallife zoiets meegemaakt :)

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben vaker in een kerk geweest dan in een moskee. :$

dat besef ik me nu even. Maar als ik dus kom te overlijden dan hebben we wel een probleem, ik weet niet eens waar ik begraven moet worden. Mijn man en zijn familie worden hier in het dorp allemaal op het kerkhof begraven. Terwijl mijn familie in turkije ligt, wat moet ik dan doen? Ik kan moeilijk mijn kinderen naar turkije laten komen om mijn graf te bezoeken. Ze kunnen niet eens turks spreken. pffff, eigenlijk wel belangrijk om daar over na te denken.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Dat vind ik ook een mooie insteek! Vind sowieso dat m'n nabestaanden iets te zeggen hebben over de muziekkeuze en zo. Ik bedoel: sommige nummers 'hemelen' de overledene een beetje op, en ik wil henzelf graag ook laten bepalen of zij eigenlijk wel zo over mij dachten. Het is anders toch een beetje ijdel...

@krokus: dat zijn inderdaad moeilijke keuzes! voor mij is het voor de hand liggend om het hier te doen. ik loop er alleen tegenaan dat Ave Maria er echt bij hoort, terwijl mijn partner volledig a-religieus is en gruwt van dat soort muziek. Dat zal hij dan even voor me over moeten hebben.... (is dat erg in tegenspraak met wat hierboven staat? nou ja, mijn partner is niet mijn enige nabestaande..)
    Maar jij moet echt nadenken over waar je je laatste rustplaats vindt. waar zo'n topic al niet goed voor is.. het zet je wel aan het denken!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn man zal in Turkije begraven worden, ik waarschijnlijk in Nederland op een Islamitische begraafplaats. Maar goed, weet ook niet of we wel hier blijven wonen.. maar kan natuurlijk zo dood neervallen en dan zal het dus vast NL worden.

19. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
  20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    #100 Bebek Istiyorum, 7 dec 2009
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
    Als mijn vriend komt te overlijden wil hij graag naar Turkije terug, naar zijn geboortestad en ik ben blij dat ik dat weet! Ik geloof dat hij dan alleen bij de moskee een soort van verzekering af moet sluiten ofzo? Eigenlijk wel belangrijk om dat te doen, want nu lijkt het de ver van je bed-show, maar het kan inderdaad zomaar gebeuren! Ik ben niet islamitisch dus ik weet niet precies wat de gebruiken zijn en ik wil wel dat het geheel volgens de rituelen geregeld wordt voor hem, dus moeten er toch maar even achteraan!
    Zelf heb ik gezegd dat mijn nabestaanden mogen beslissen (dit omdat ik veel moeite had met het feit dat ik geen plek had om naar toe te gaan omdat mijn moeder toen ze plotseling overleed op haar 48ste gecremeerd wilde worden), en als zij onenigheid krijgen over begraven of cremeren, geldt mijn wens en dat is cremeren en uitstrooien.
    Ik wil in ieder geval het nummer The Rose van Bette Midler YouTube - The Rose - Bette Midler en The lemon Tree van Fool's Garden YouTube - Fool's Garden - Lemon Tree Music Video, hoe gek ook, maar dat is een vrolijk nummer wat precies bij mij past!

Deel Deze Pagina